“מסר נפשו עבור העם”: המונים ליוו את השליח הרב משה קרביצקי הי”ד

קהל רב, מכל המגזרים והחוגים, ליווה למנוחות את שליח חב"ד בשכונת נחל בקע, שנרצח בידי המחבל • הרב זלמן גרליק ספד: "משה היה סמל של נתינה" • ראש העיר: "היית גשר של אהבה ממזרח למערב, פניך תמיד קורנות" • הרב יהודה דרעי: "ייצג אהבת אדם במלוא מובן המילה"
חרדים 10
כ' אדר ב' התשפ"ב / 23.03.2022 20:09

המונים ליוו הערב (רביעי) למנוחת עולמים את הרב משה קרביצקי הי”ד, שליח חב”ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע, שנרצח אתמול בידי מחבל בפיגוע הנורא.

השליח הי”ד נדרס למוות על ידי המחבל בעת שרכב על אופניו במרכז המסחרי בעיר.

הרב שניאור זלמן גורליק, שליח חב”ד הראשי בבאר שבע, נפרד ממנו בדמעות.

“משה היה סמל של נתינה, עזר לכל יהודי בכל מקום. הרב משה ומשפחתו לא באו לכאן בשביל תנאים טובים ונוחות. הם מסרו את חייהם למען הקהילה”.

השליח הוסיף: “ביום הזה צריך לזכור שאנחנו עם אחד. צריך להשתגע בשביל אחדות עם ישראל. משפחתו הגיעה בשביל שליחות למען עם ישראל, למסור את הנפש עבור עם ישראל.

“המפגע המתועב לא בחר במי לפגוע, גברים נשים, דתיים או לא דתיים – הוא רצה לפגוע בעם ישראל. יצאנו בשליחות של הרבי בשביל קירוב לבבות בכל העולם, שליח לא חוזר מהשליחות עד שהוא לא מגיע למטרה – אתה ממשיך בשליחות. כדרכך היית חדור מטרה”.

הרב יהודה דרעי, רבה הראשי של באר שבע ספד: “קורבנות כאלה כפי שבאר שבע הקריבה – הם לא קורבנות יחיד, הם קורבנות של כל הציבור”.

על השליח סיפר: “הוא זה שעמל ויזם והקים את בית הכנסת והקים בית תמחוי ודאג לעזור לקשישים ולנזקקים. אהבת אדם במלוא מובן המילה – ואהבת לרעך כמוך – הוא עשה את השליחות של כולנו”.

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ’, אמר בהלווייתו של הרב משה קרביצקי הי”ד: “משה, אנו מסיימים איתך את המסע הכבד מנשוא. היום אתה חותם את המסכת וכמה שזה סמלי, איש תם וישר דרך, שליח של הקדוש ברוך הוא, שליח של הרבי, שליח מצווה, השליח של השכונה, הסמל לקירוב לבבות, לקידוש השם. לשכונת נחל בקע, התושבים היקרים שלנו, שבאו ארצה לארץ ישראל, המולדת של כל יהודי,  אתה באת להרביץ תורה”.

ראש העיר הוסיף:  “עשית את זה בנועם, בחיוך. חיברת בין כולם, היית גשר של אהבה ממזרח למערב, פניך תמיד קורנות. אני זוכר עד כמה בית הכנסת היה עבורך מפעל חיים, שליחות מעומק הלב, כל תושב השכונה ורבים מתושבי העיר, כאשר ראו אותך, חיוך נשאו על פניהם כי אתה סימלת את הטוב שבאדם, את הפשטות, את מכלול הערכים שיש באדם.

“עברת הרבה מסעות והגעת לכאן – לעירו של אברהם אבינו. עשית את שליחותך בדבקות, במסירות נפש, עד שידו של המרצח השפל השיגה אותך.

“הערכים הטובים של תורת ישראל הקדושה ימשיכו לעבור בארצנו ומולדתנו. אף אחד לא ישבור אותנו, זו הארץ הטובה שלנו וגם אם עירנו מוכתמת בדם ובכאב ביגון, בעצב עמוק, אנו חזקים. אתה הסמל שמחבר בין כולנו, תמשיך בדרכך להפיץ אור, אהבת הזולת, אהבת ישראל והחיבור השורשי לתורת ישראל הקדושה. העיר באר שבע אבלה ומרכינה את ראשה. תנחומנו לכולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות