משבר בין ישראל בתינו למתן כהנא: תתנגד למינוי מנהל זמני לבי”ד לגיור

השר מתן כהנא רוצה שהממשלה תאשר ביום ראשון מינוי זמני לתקן זמני של מנהל בתי דין מקומיים לגיור - אבל בישראל ביתנו מתנגדים • "מה שהוא מביא זה ישראבלוף. זה סתם מריחת זמן, זה נטו לסדר ג'ובים למקורבים שלו" • האם זה יוביל לפירוק הממשלה?
אריה ריבקינד
ט"ו אדר ב' התשפ"ב / 18.03.2022 15:50

השר לשירותי דת מתן כהנא, שנכשל בהעברת רפורמת הגיור בכנסת טרם יציאתה לפגרה, עומד להציג ביום ראשון לאישור הממשלה ‘הצעת מחליטים’ – לאשר למערך הגיור הממלכתי להיערך לקראת הפעלת חוק מערך הגיור, וזאת באמצעות  מינוי זמני לתקן זמני של מנהל בתי דין מקומיים לגיור.

בדברי ההסבר להצעה  נאמר: “מאחר והכנסת יצאה לפגרה, ועל מנת לקדם את היערכות לקראת הפעלת החוק, במידה ויאושר בקריאה שלישית, מבקש השר בשלב זה לאשר מינוי זמני לתקן לזמני של מנהל בתי דין מקומיים לגיור.

“מינוי זה יאפשר למערך להחל עבודת היערכות לקראת יישום החוק ולקדם את היערכות המקדמית הנדרשת כבר בשלב זה, עוד בטרם אושר החוק בקריאה שלישית.

“למען הסר ספק יובהר כי בתי הדין המקומיים לא יוקמו בפועל עד לכניסתו של חוק מערך הגיור לתוקף”.

אלא שמי  שעומד להתנגד להצעה הם שרי ישראל ביתנו.

בשיחה עם גורם במפלגה הוא אומר על השר כהנא: “מה שהוא מביא זה ישראבלוף, זה תפקיד שהוא רוצה להביא רק כדי למנות מקורבים אליו – אין סיכוי שנסכים לזה”.

לדבריו, “זה פלסטר. זה סתם מריחת זמן, זה נטו לסדר ג’ובים למקורבים שלו. ובמקום להכין מערך שיהיה מוכן כשחוק הגיור יגיע הוא ממנה ממלא מקום ממונה לגיור זה לא רציני”.

יתרה מזאת, בשבוע הראשון של מושב הקיץ ישראל ביתנו תעלה להצבעה את הצעת החוק הפרטית של יוליה מלינובסקי, לגיור באמצעות רבני ערים.

לשאלתי על כך שזה בעצם יוביל לפתיחת קרב גלוי בין ימינה לישראל ביתנו –  הם משיבים בחיוב.

האם זה שווה סיכון להפלת הממשלה? שאלתי.

על כך לא השיבו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות