הפרשן מסביר: כך כנראה האיראנים פרצו לטלפון של ראש המוסד ברנע

ברק רביד, הפרשן המדיני של אתר 'וואלה', שוחח עם ניסים משעל, גיא פלג וג'ודי שלום ניר מוזס על הסרטון שהודלף, ובו פרטים אישיים של ראש המוסד דוד ברנע ומשפחתו • "זה היה מבצע תודעתי, ניסו להביך אותו. זה אירוע מאוד מעניין ואולי גם מתאים לפורים"
חרדים 10
י"ד אדר ב' התשפ"ב / 17.03.2022 13:04

ברק רביד, הפרשן המדיני של אתר ‘וואלה’, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל, גיא פלג וג’ודי שלום ניר מוזס ב-103FM על הסרטון שהודלף אמש בערוץ טלגרם המקושר לאיראן – שהכיל פרטים אישיים על ראש המוסד דוד ברנע ומשפחתו.

מדוע חשוב לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין השביעי של ישראל?

“זה היה מבצע תודעתי נגד ראש המוסד, המטרה לא הייתה להשיג מידע מסווג אלא לנסות להביך אותו”, אמר רביד.

הפרשן סיפר:  “זה אירוע מאוד מעניין ואולי גם מתאים לפורים, כיוון שהמועד בו החומרים האלה יצאו החוצה לא במקרה. הם יצאו בפורים כי זה היה הניסיון של משמרות המהפכה האיראנים להעביר מסר לראש המוסד.

“איך הכול התגלגל? ביום שלישי בשעה 19:30 בערב נפתח ערוץ טלגרם חדש שלא היה קיים עד היום שנקרא ‘ידיים פתוחות’ שלא היה לו כמעט אף עוקב, פשוט שמו שם כמה סרטונים יחד עם כיתוב בעברית, באנגלית ובערבית, שאמר ‘מתנה לפורים לראש המוסד דוד ברנע, חג שמח’.

“זה סרטון של שתי דקות בו הם מספרים איך צוות של האקרים מכל מיני מקומות בעולם, אף אחד לא הציג עצמו כאיראני – היה שם בריטי, ערבי, רוסי, אבל איראנים לא היו, והם מתארים איך החלו מעקב בשנת 2014 אחרי ראש המוסד ופרצו לו למחשב או לטלפון והוציאו מסמכים, היו מסמכים של אשתו, צילומי ת.ז שלו, כרטיסי טיסה.

“הם פרסמו גם תמונות שלו וסרטונים שלו קצת מביכים. בסוף, הדבר הזה, צריך לראות אותו בהקשר וזה שזה היה מבצע תודעה של המודיעין האיראני של משמרות המהפכה נגד ראש המוסד, כדי להראות לו – ‘אתה אוסף עלינו מודיעין ומפוצץ בסיסים עם מל”טים? הנה גם אנחנו מגיעים אליך’.

“בכנות, מעבר לזה שזה כאילו מעניין וקצת משעשע, בסוף זה לא יכולות מדהימות שהאיראנים הציגו”.

“המוסד אמרו שזה ישן, כשגורם כוח במדינה אומר שמשהו ישן אני מיד יודע שכנראה ישן זה לא, אבל בסדר. לא פרצו לטלפון של ראש המוסד, כנראה למחשב או לטלפון של אשתו”.

על כך שלא מדובר בנזק ביטחוני משמעותי אמר רביד: “לא זו הייתה המטרה, המטרה של האיראנים, מטרת האירוע לא הייתה להשיג מידע מסווג, המטרה הייתה לנסות להביך אותו”.

כשנשאל אם האירוע מעיד על התרופפות של מערכות ההגנה ענה רביד: “במקרה הזה האיראנים היו רחוקים כמה שכבות מלהגיע ישירות לראש המוסד. בין השאר, כי הדרך בה הם הצליחו להשיג את הגישה לטלפון או למחשב הייתה דרך מנוי בספרייה העירונית של הוד השרון, שכנראה הייתה כניסה לחשבון בספרייה העירונית מאותו טלפון או מחשב וזה נתן גישה לתוך אותו מכשיר. כך הם נכנסו. זה אגב, בעיקר מראה שמדברים תמימים עבורנו יש פרצות שקוראות לגנב מצד ארגוני מודיעין”.

הוא סיכם: “הם אמרו שזו רק ההתחלה ויהיו עוד חומרי שהם יוציאו. יהיה מעניין לראות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות