איווט: כולם רוצים את האוקראיניות • יואב בן צור: ביטוי מביש ומכוער

עימותים בממשלה • השרה תמנו-שטה האשימה את חברי הממשלה בגזענות בעקבות מתווה הקליטה: "הלבנים לא מוכנים להעלות מאתיופיה" • אורנה ברביאי: "תחזרי בך, זה לא נכון. איך את יכולה לומר לנו דבר כזה?"
חרדים 10
י"א אדר ב' התשפ"ב / 14.03.2022 19:13

עימות חריף התפתח הערב (שני) בישיבת הממשלה על קליטת העולים מרוסיה ואוקראינה – לצד הסתבכות של ליברמן.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

השרים איילת שקד ועודד פורר אמרו בדיון כי ראשי רשויות רוצים את העולים אצלם ביישובים.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב על כך: “כולם רוצים את האוקראיניות”. הוא הוסיף: “כשאנחנו היינו תחת אש, לא ראיתי שאירופה מתגייסת להציל אותנו”.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה השיבה לו: “אני פועלת ללא לאות למען זכאי חוק השבות מאוקראינה, יש ידע מצטבר במשרד ונקלוט אותם היטב, אבל אני רוצה להשמיע קול נוסף של יהודי אתיופיה. יש פה צביעות של האדם הלבן, אני דורשת חילוץ דחוף של זכאי חוק השבות טגראי ואתיופיה שנמצאים תחת מלחמה כבר שנה. אתם, הלבנים, לא מוכנים להעלות זכאי עלייה מאתיופיה”.

שרת הכלכלה אורנה ברביאי הגיבה: “תחזרי בך, זה לא נכון. איך את יכולה לומר לנו דבר כזה? תארי לעצמך שהיינו אומרים – ‘אתם השחורים צבועים'”.

תמנו שטה: “אל תגידי שזה לא נכון, מה לעשות יש גזענות”.

שר החקלאות עודד פורר אמר על מתווה שקד: “צריכים להפסיק עם ההלקאה העצמית. אנחנו עושים מעל ומעבר למדינה שלא גובלת עם אוקראינה. בבריטניה קולטים רק 2,000, אולי לא היינו צריכים להשתמש במילה מכסות, אבל בסוף אנחנו קולטים יותר מכל מדינה אחרת”.

השר נחמן שי, שיחד עם מרב מיכאלי מוביל את ההתנגדות למתווה של שקד, אמר: “אנחנו צריכים מדיניות הגירה קבועה”.

יועז הנדל: “יש, קוראים לזה חוק השבות”.

שי ענה: “אז צריך מדיניות לזמן מלחמות”.

ליברמן הגיב: “זה לא הזמן למדיניות כוללת”.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי ראש הממשלה בנט הפיץ לשרים דף מסרים המציג את תפיסת הממשלה באשר להתנהלות בסוגיית קליטת הפליטים. בין השאר נכתב בדף כי ישראל נערכת לקליטת כ-100 אלף עולים מאוקראינה, רוסיה ומדינות האזור במסגרת חוק השבות.

עד כה נחתו בישראל 3,200 עולים.

ח”כ יואב בן צור מש”ס הגיב לאמירתו של שר האוצר לפיה ראשי הערים “רוצים את האוקראיניות”.

בן צור אמר: “ליברמן לאורך כל שנותיו הציבוריים התנהג באכזריות ורוע עם אפס חמלה על בני אנוש. הביטויים המבישים והמכוערים מהעבר על המגזר החרדי והיום על נשים צריכים לזעזע כל אזרח. במדינה דמוקרטית אין מקום לפוליטיקאים שהשנאה היא תפיסת עולמם”.0

דפנה ליאל, הכתבת הפוליטית של חדשות 12 צייצה: “אגב איש לא העמיד את ליברמן במקום, והשרים צחקו על חשבון האוקראיניות באדיבותו. ליברמן ביקש למחוק את ההערה מהפרוטוקול אחרי שהודלפה”.

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיבה מאוחר יותר: “יש דברים שהם לא בדיחה. אובדן, מוות, בריחה, הם לא בדיחה. שר האוצר ביקש למחוק מפרוטוקול הדיון את האמירה המקוממת שלו על הנשים האוקראיניות. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שדברים כאלה נאמרים על נשים, שמאז ומעולם משלמות את מחיר המלחמה שגברים מחליטים עליה”.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, צייץ בטוויטר: ”מה שאדם משיח לפי תומו ב’בדיחותא’ מלמד עליו הכי הרבה. וזה עצוב ומקומם. אבל היום ליברמן הוא ‘מהצד הנכון’ של ‘האנשים הנורמליים’ אז לא תשמעו מילה מ’ארגוני הנשים'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מירב מכיאלי
    14/03/2022 22:47
    חנן
  1. בממשלה שאת יושבת בה (ואחת שעל פיך יקום דבר) בשם קדושת רק לא ביבי את מוכנה לשבת עם ליברמן שאומר “כולם רוצים את האוקראיניות” (רק שגילית שזה הודלף גינת אותו) ואת מוכנה לשבת עם שטרן “בעל המגרסה” שנשים נאנסו והוא גרס…
    אז רק לא ביבי זה לפני כבוד האישה