‘מכרה את הנגב’ • עוד כניעה לרע”מ: פרק האכיפה יוסר מתוכנית החומש

באופוזיציה זועמים בעקבות ההחלטה להוציא את פרק האכיפה נגד בנייה בלתי חוקית מתוכנית החומש למגזר הערבי • גם מבצע 'הפיכת קרקע' בנגב בוטל • סמוטריץ': "הממשלה הזו היא נוראה ואיומה. מתי תומכיה השוטים יתעוררו???"
אריה ריבקינד
ז' אדר ב' התשפ"ב / 10.03.2022 19:53

ראש הממשלה נפתלי בנט, יחד עם השרים איילת שקד, זאב אלקין ומאיר כהן, החליטו להוציא את פרק האכיפה כלפי בנייה בלתי חוקית מ’תוכנית החומש למגזר הערבי’. כך דיווחה הערב  (חמישי) העיתונאית שירית אביטן כהן ב’גלובס’.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

על פי הדיווח, נושא האכיפה יאושר בהחלטה נפרדת, על פי בקשת רע”מ. בנט הכריע גם כי הממשלה תאשר את הקמת שלוש היישובים בנגב, בתנאי שיתקבלו 70% תמיכה מבין התושבים שאמורים לאכלס את היישוב שייבנה.

המשמעות: עבאס יקבל בתוכנית החומש את כל הגזרים לחברה הבדואית, ללא המקלות שנועדו להסדיר ולשלוט בנעשה בנגב מבחינת מדינת ישראל.

עוד נקבע, כי ראש הממשלה בנט יקים ועדת שרים חדשה לענייני הנגב שתתכנס פעם בחודש והוא יעמוד בראשה.

עוד דווח ב’גלובס’, כי מבצע ‘הפיכת קרקע’ בנגב – שנועד למנוע מהתושבים הבדואים לזרוע באדמות מדינה בנגב כדי לקבוע עובדות בשטח – מתבטל לראשונה זה עשרות שנים. במסגרת המבצע השנתי הזה, מגיעה ‘הסיירת הירוקה’ בשיתוף עם מנהל מקרקעי ישראל ומונעת מבני החברה הבדואית לגדל חיטה באדמות מדינה שיש עליהן תביעות בעלות. בדרך הזו נמנעת ההשתלטות הבדואית על הקרקע.

אלא שהפעם הודיע המפכ”ל כי לא יאשר את קיום המבצע, מה שיאפשר לתושבים הבדואים לקבוע בעלות על הקרקע ובפועל יגרום להמשך אי ההסדרה באדמות המדינה בנגב לבקשת רע”ם.

מפלגת הציונות הדתית הודיעה כי תתכנס לדיון דחוף בעקבות ההחלטה ותשקול מחדש את תמיכתה בחוק האזרחות.

בתגובה נמסר ממפלגת ימינה: “סיעת הציונות הדתית צריכה להפסיק לעשות פוליטיקה על חוק האזרחות. פרק האכיפה יעבור באותו יום שבו תעבור תוכנית החומש”.

בצלאל סמוטריץ’ צייץ: “אז בתמורה להעברת חוק האזרחות בנט מוכר את הציונות והנגב ממקום אחר. ההפקרות שתיווצר ללא אכיפה מאסיבית תהיה אסון של ממש לנגב ולמדינת ישראל. ככה נראית הפקרות של מי ששוב ושוב מעדיפים את השרידות הפוליטית על פני האינטרסים החיוניים של המדינה היהודית”.

הוא הוסיף: “הממשלה הזו היא נוראה ואיומה. מאבדת את הציונות ואת הנגב והגליל בכניעה לתנועה האיסלמית ולאיומיה באלימות וטרור. מתי תומכיה השוטים יתעוררו???”

ח”כ עמיחי שיקלי אמר: “‏הרבה רעש וצלצולים ושורה תחתונה אחת, פרק האכיפה יוצא מתכנית החומש לחברה הערבית. עשרות מיליארדים כן, ניהול וועדת הפנים כן, הנחות אסטרונומיות בעלויות פיתוח קרקע ביישובים ערבים כן, הגברת מאמצים לאכיפת החוק זה לא”.

ראשי שדולת א”י בכנסת ח”כ יואב קיש וח”כ אורית סטרוק הגיבו על המהלך: “ממשלת ישראל מכרה את הנגב לתנועה האיסלאמית. אנו מזועזעים ומודאגים מהכניעה המוחלטת של הממשלה לרע”מ וקוראים לכל חבר קואליציה שעוד נותרה בו טיפת ציונות, להודיע עכשיו על פרישה”.

מתנועת רגבים נמסר כי לפי נתוני גורמי האכיפה, בשנים האחרונות חלה ירידה בבניה הבלתי חוקית בפזורה הבדואית ועליה משמעותית בפעולות האכיפה שהגיעו לשיאם בשנת 2021. אכיפה זו הינה תוצאה של פעולות הממשלות הקודמות: חוק קמיניץ שחוקק ב-2018 ופרק האכיפה בתכנית החומש הקודמת משנת 2017.

לפי רגבים, ההוצאה של פרק האכיפה מתכנית החומש החדשה תחליש את גופי האכיפה ואת היכולת שלהם למנוע את המשך התפתחות הפזורה ותהווה זריקת מרץ להמשך הבנייה הלא חוקית וההשתלטות על עוד שטחים בנגב.

מאיר דויטש, מנכ”ל תנועת רגבים: “במשך שנים רבות פעלנו כדי שמדינת ישראל תעצור את ההתהוות של בדואיסטן, מדינה בתוך מדינה בנגב. בשנים האחרונות התחלנו לראות ניצנים של שינוי לטובה באכיפת הבניה הלא חוקית וזאת כתוצאה מחקיקת חוק קמיניץ ותכנית החומש הקודמת.

“הוצאת פרק האכיפה מתכנית החומש החדשה תחזיר לאחור את המצב. בנט ושקד, אלקין וליברמן הבטיחו בתקופת הבחירות להשיב את המשילות לנגב. נראה כי לא רק בעלי העסקים בדרום הופקרו לפרוטקשן, אלא ממשלת ישראל מופקרת גם כן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות