תיק גב, דרכון ומספר טלפון: הילד שחצה לבדו אלף קילומטר • צפו

יוליה, אימו של בן ה-11 מהעיר ז'פורוז'יה שבאוקראינה, שלחה אותו לבדו ברכבת - כדי להרחיקו מהפצצות הרוסים • מספר הטלפון שרשמה על ידו סייע לאתר את קרובי המשפחה בסלובקיה
חרדים 10
ו' אדר ב' התשפ"ב / 09.03.2022 01:19

ילד בן 11 יצא לבדו מעירו ז’פורוז’יה שבאוקראינה, למסע באורך כ-1000 ק”מ ברכבת, כדי להימלט מהתקיפות הרוסיות ולהגיע למעבר הגבול עם סלובקיה – שם מתגוררים קרובי המשפחה.

יוליה, אימו של הילד, העלתה את בן ה-11 לרכבת ונותרה מאחור לטפל באימה המבוגרת והחולה.

מתנדבים בגבול אספו את הפליט הצעיר, ודאגו לו. “הוא קנה אותם בחיוך שלו, האומץ והנחישות שלו – של גיבור אמיתי”, נמסר בהצהרה של משרד הפנים הסלובקי.

הילד הגיע עם תיק גב, שקית, דרכון – ומספר טלפון שאימו רשמה לו על ידו, כדי לאפשר למתנדבים בגבול ליצור קשר עם קרוביו שנמצאים בברטיסלבה.

הטלפון שרשמה אמו על ידו אכן סייע לאתר את קרוביו שהגיעו לאסוף אותו.

אימו הודתה לרשויות בסלובקיה, כמו גם לאנשי מעבר הגבול, על כך שלקחו את בנה “ידי ביד ועזרו לו לעבור את הגבול”.

יוליה הסבירה למה שלחה את בנה לבדו: “יש תחנת כוח גרעינית בעיר שלנו, הרוסים ירו בה והיא עלתה באש .אני לא יכולה לעזוב את אימי, היא לא יכולה לנוע באופן עצמאי, אז שלחתי את הבן שלי ברכבת לגבול עם סלובקיה”.

היא הוסיפה וסיפרה: “הוא פגש שם אנשים עם לב גדול. מדינה קטנה שיש לה אנשים עם לב גדול. בבקשה תצילו את הילדים האוקראינים ותנו להם מקום בטוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העולם העולם שואה מספר שתיים למה הילדים האלה צריכים לעבור את מה שאת סבתות וסבים שלנו עברו בשואה צריך לעצור את זה לפחות שהילדים לא יקבלו פוטין את הרשע
    09/03/2022 17:02
    סימי
  1. העולם בוכה שואה מספר 2 העולם בוכה העולם