“מול המתפללים בהתרסה”: גפני ופינדרוס דורשים חקירה נגד קריב

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני וח"כ יצחק פינדרוס פנו במכתב אל היועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לפתוח בחקירה כנגד הח"כ הרפורמי גלעד קריב, שהכניס בראש חודש ספר תורה לנשות הכותל ברחבת הכותל • "ניצל את חסינותו שלא כדין, על מנת לפגוע ברגשות ציבור המתפללים"
אריה ריבקינד
ג' אדר ב' התשפ"ב / 06.03.2022 15:38

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני וח”כ יצחק פינדרוס פנו היום (ראשון) במכתב מנומק אל היועצת המשפטית לממשלה עו”ד גלי בהרב-מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה כנגד חבר כנסת המנצל את חסינותו כדי לעבור על החוק ולפגוע ברגשות הציבור.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

במכתב, תחת הכותרת “חבר כנסת המנצל את חסינותו כדי לעבור על החוק ולפגוע ברגשות הציבור” – הם כותבים: “ביום שישי ראש חודש אדר ב’, לעיני עשרות אלפי מתפללים, ניצל ח”כ גלעד קריב את חסינותו, על מנת להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי, בניגוד לחוק, לתקנות, בית המשפט והנוהל במקום.

“קריב עשה זאת מול המצלמות והמתפללים בהתרסה. בעבר אף התגאה ואמר: ‘אני גאה להשתמש בחסינות שלי על מנת לשאת את ספר התורה'”.

לדברי גפני ופינדרוס, “‘מבחן הסיכון הטבעי’ שקבע ביהמ”ש ביחס לחוק החסינות, קובע כי חבר כנסת ייהנה מחסינות רק אם במסגרת הפעילות המותרת והלגיטימית ‘גלש’ שלא מתוך תכנון מוקדם למתחם אסור להתבטאות שאזרח מן השורה היה נתבע עליו. ח”כ קריב תכנן מראש את עבירתו על חוק המקומות הקדושים. על פי תקנות החוק: ‘בתחומי המקומות הקדושים אסורים עריכת טכס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום’. בהתאם נקבע בנוהל שקבע הממונה על הכותל: ‘לא יוכנס ספר תורה לרחבת הכותל לרבות הרחבה העליונה, אלא אם ניתן לכך אישור'”.

השניים מדגישים: “נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקש למנוע עימות זה במקום המקודש לעם ישראל וסיכם כי לא יוכנס ספר תורה וימנע העימות. אנו חברי הכנסת הדתיים והמסורתיים הודענו כי באם תנוצל החסינות על ידי ח”כ גלעד קריב לעבור על הנוהל במקום, נבוא כולנו לרחבת הכותל המערבי ולא נאפשר לו לעבור על הנוהל, אך בעקבות התערבות הנשיא נמנענו מכך, אך כאמור לא כך נהג ח”כ קריב.

“בהתאם לכך נבקש שתורי על פתיחת חקירה כנגד ח”כ קריב, על ניצול חסינותו שלא כדין, על מנת לפגוע ברגשות ציבור המתפללים במקום הקדוש”.

העתק מהמכתב נשלח לנשיא המדינה יצחק הרצוג, יו”ר הכנסת ח”כ מיקי לוי ויועמשי”ת הכנסת עו”ד שגית אפיק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משה הגדול
    07/03/2022 13:54
    נח
  1. איזה כיפה הלך מקבל התורה