המומחית: זה מה שקורה כל פעם שמנהיג ישראלי מגיע אל פוטין

חברת הכנסת לשעבר קסניה סבטלובה, עמיתת מחקר במכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ומומחית לרוסיה, על פגישת בנט ונשיא רוסיה: "אני קצת ספקנית, נראה שפוטין נחוש ללכת עד הסוף" • "כשמנהיג ישראלי מגיע לרוסיה, הוא משרת את התעמולה הרוסית"
חרדים 10
ג' אדר ב' התשפ"ב / 06.03.2022 10:34

נפתלי בנט נועד אתמול בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כחלק מניסיונותיו לתווך בין רוסיה לאוקראינה.

האם המאמצים יצליחו להוביל להפסקת אש? חברת הכנסת לשעבר קסניה סבטלובה, עמיתת מחקר במכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, הסבירה בשיחה עם ינון מגל ובן כספית הרדיו 103.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

סבטלובה התייחסה לפגישת בנט-פוטין, והסבירה את המשמעויות של האירוע: “כל פעם שמנהיג ישראלי מגיע לרוסיה, הוא משרת את התעמולה הרוסית שאומרת דבר אחד – יש פה מנהיג של מדינה מערבית. זה כמובן הודהד בכל ערוצי התעמולה כנרמול של פוטין. האם זה יישא פרי? מוקדם להגיד, אני קצת ספקנית. בנט לקח סיכון לא קטן”.

היא ציינה כי לא חשבה שנשיא רוסיה יפעל להפלת השלטון באוקראינה ולכיבוש המדינה.

לדעתה, “זה כל כך חסר משמעות, אוקראינה היא לא קרים. אם הוא עושה את המשוואה שזה מה שהיה בקרים – שם לא נורתה ירייה אחת, האזרחים היו שמחים שצירפנו אותם. זה לא הסיפור של אוקראינה וכולם ידעו את זה”.

היא הוסיפה: “השאלה איזה מידע פוטין מקבל, כי מההתבטאויות האחרונות שלו היה נראה שהוא מופתע שלא קיבלו את הטנקים הרוסים בפרחים. נראה עכשיו שהוא נחוש ללכת עד הסוף, זה ייקח לו זמן כי האוקראינים נלחמים כמו אריות”.

לדבריה, “הציוד שלו שם קצת מפגר וזה הפרסומת הכי פחות טובה לנשק הרוסי שהוא היה יכול לקבל. הוא משווק את הנשק שלו לארצות אפריקה וגם פה במזרח התיכון. אולי המטרה שלו זה כיבוש אוקראינה והשלטת מנהיג בובה. האם הוא יכול להשיג את המטרה? אני בספק”.

סבטלובה הסבירה: “האוקראינים שנאו את הרוסים לפני. מה הסיכוי שאחרי הכתישה עכשיו של המדינה שלהם יתמכו בשלטון פרו-רוסיה ולא משנה מי יעמוד בראשו?”

בהמשך סיפרה על חילוץ אביה מרוסיה: “הוא עולה חדש, בן 86, איש מאוד ביקורתי, מלמד באוניברסיטה שם. הוא לא חושב שהמדינה שלו הולכת לכיוון של צפון קוריאה. לנו, מי שנמצא בחוץ, זה ברור לגמרי. גם האנשים הכי חדים, נמצאים בבועה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות