פוטין: “נעצור רק כשקייב תיכנע לגמרי”, שוחח שוב עם נפתלי בנט • עדכונים שוטפים

יותר מ-1.5 מיליון פליטים יצאו מאוקראינה: "המשבר הגדול מאז מלחמת העולם השנייה" • אוקראינה דיווחה כי 200 בני אדם נהרגו בהפצצות של הצבא הרוסי באזור חרקוב • פוטין: "קייב תפסיק להילחם ותמלא את כל הדרישות של מוסקבה כדי שהפלישה הרוסית לאוקראינה תיפסק"
חרדים 10
ג' אדר ב' התשפ"ב / 06.03.2022 09:24

היום ה-11 למלחמה באוקראינה: ההשתלטות הרוסית על אוקראינה נמשכת בצעדי ענק.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

הפסקת האש שהוכרזה היום (ראשון) בעיר מריופול הנצורה שבדרום אוקראינה הופרה כעבור כשעה מהכרזתה. לאחר הפרת הפסקת האש, שנועדה לשמש ל”מסדרון הומניטרי” לפינוי מהעיר, האשימו רוסיה ואוקראינה זו את זו באחריות לכך.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחח היום (ראשון) עם מקביליו בצרפת ובטורקיה, עמנואל מקרון ורג’פ טייפ ארדואן, והבהיר כי רוסיה תעצור את המבצע שעה שהחיילים האוקראינים ייכנעו וייענו לדרישותיו.

19:45: שר החוץ יאיר לפיד הודיע שיצא מחר לפגישת בזק מדינית עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. הפגישה תתקיים בשעות אחר הצוהריים בריגה שבלטביה.

19:15: הקרמלין הודיע כי הנשיא פוטין ובנט שוחחו בטלפון על “המבצע הצבאי המיוחד” באוקראינה.

בהודעת הקרמלין על שיחת בנט ופוטין נאמר: “בהמשך לשיחות שנערכו יום קודם לכן במוסקבה, ניהל ולדימיר פוטין שיחת טלפון עם ראש ממשלת מדינת ישראל, נפתלי בנט. חילופי דעות יסודיים על המצב בקשר למבצע הצבאי המיוחד של רוסיה להגנה על דונבאס נמשכו, כולל התחשבות במגעים האחרונים של נפתלי בנט עם מנהיגי מספר מדינות. פוטין ובנט הסכימו לשמור על קשר”.

18:45: רוסיה מזהירה את שכנותיה של אוקראינה מפני משלוח של מטוסי קרב.

18:20: משרד ההגנה הרוסי: ביממה האחרונה האוקראינים איבדו 11 מטוסי קרב ו-2 מסוקים. בתדרוך לתקשורת טוען דובר המשרד כי בתחילת “המבצע המיוחד” האוקראינים השמידו נשק ביולוגי שהם פיתחו, בין השאר פתוגנים של מחלות דבר וכולרה.

18:15: דיווחים באוקראינה: הצבא הרוסי קרא לצבא האוקראיני לפנות את מתקני התעשייה הצבאית שלהם, מכיוון שהם מתכוונים להפציץ אותם.

18:10: ראש ממשלת בריטניה ג’ונסון אמר לנשיא אוקראינה זלנסקי כי הוא יפעל מול מדינות מהעולם כדי להשיג עוד ציוד צבאי והגנתי לאוקראינה על מנת לסייע לה במלחמה.

18:00: סוכנות הידיעות הרוסית RIA מדווחת: חבר במשלחת האוקראינית לשיחות עם רוסיה אמר כי יש להם מידע לא מאומת לפיו נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ ומספר חברי קונגרס מתכננים להגיע לאוקראינה.

17:45: משרד ההגנה הרוסי הזהיר: שימוש של חיל האוויר האוקראיני בשדות תעופה של מדינות אחרות עשוי להיחשב כהשתתפות של מדינות אלה בסכסוך.

17:45: דיווח באוקראינה: כוחות רוסיים פתחו באש לעבר מפגינים בעיר נובה קחובקה שבדרום אוקראינה ופצעו חמישה מהם. על פי הדיווח, במחאה השתתפו כ-2,000 מפגינים.

17:00: דיווח ברוסיה: פוטין חתם על חוק שמתיר לעקל כספים מחשבונות בנק של פקידים במדינה, אם ההפקדות לחשבונות היו גבוהות בצורה ניכרת מההכנסה המוצהרת של בעלי החשבון ב-3 השנים הקודמות והוכחו כלא חוקיות.

16:55: לפחות 364 אזרחים נהרגו באוקראינה בלחימה, ועוד 759 נפצעו – כך על פי נתוני המעקב של האו”ם.

16:00: הפינוי המתוכנן ממריופול הופסק, לאחר שמועצת העיר קבעה כי הפינוי אינו אפשרי עקב ההפגזה הרוסית. בהצהרת הצלב האדום נמסר: “על רקע האירועים ההרסניים והסבל האנושי במריופול, נעצר היום ניסיון שני להתחיל בפינוי של כ-200 אלף אנשים אל מחוץ לעיר. הניסיונות הכושלים אתמול והיום מדגישים את היעדר הסיכום המפורט בין הצדדים לסכסוך”.

14:50: אחרי ארדואן ובנט, גם מקרון דיבר עם פוטין. לפי הטלוויזיה הרוסית השניים נמצאים בקשר קבוע אך, לא הצליח לשכנע את מוסקבה לבטל את המבצע.

14:45: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר: “רקטות רוסיות הורסות לחלוטין את שדה התעופה האזורי של ויניצה”. ויניציה היא עיר במערב אוקראינה וממוקמת כ-210 ק”מ דרום מערבית לבירה קייב.

14:30: פינוי מריופול שוב נתקל בקשיים – ורוסיה ואוקראינה מאשימות זו את זו. בדלנים פרו-רוסים והמשמר הלאומי של אוקראינה האשימו זה את זה בכישלון הקמת המסדרון ההומניטרי מחוץ לעיר גם היום, זו הפעם השנייה ברציפות.

סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה פקיד בממשל הבדלני של דונייצק, שהאשים את הכוחות האוקראינים באי שמירה על הפסקת האש. לדבריו רק כ-300 בני אדם עזבו את העיר.

13:50: גורם ביטחוני אוקראיני טוען כי רוסיה מרכזת כוחות גדולים כדי להקיף את העיר דניפרו, וכי תשומת הלב העיקרית של הצבא הרוסי מכוונת לחזית הדרומית באוקראינה ולהשתלטות על חופי הים השחור. הלחימה וההפגזות הסלימו בערים מרכזיות בצפון המדינה בימים האחרונים, כולל בחרקוב, צ’רנייב וסומי. כוחות רוסים מנסים במקביל לכתר את עיר הבירה קייב.

12:50: שר החוץ יאיר לפיד הנחה את אנשי משרד החוץ וסוכנות הסיוע הלאומית להמשיך בארבעה מאמצי סיוע עיקריים: הקמת בית חולים שדה באוקראינה, העברה שוטפת של סיוע הומניטרי לפי צרכי הרשויות האוקראיניות, העברת שישה גנרטורי ענק לבית החולים של לבוב והקמת מרכזי סיוע לפליטים (יהודים ולא יהודים) במעברי הגבול שבהם מוצבים אנשי משרד החוץ, בדגש על ציוד חורף.

סמנכ”ל המחלקה הקונסולרית במשרד החוץ, אייל סיסו, חשף את נתוני יציאת אזרחי ישראל מאוקראינה: ב-3 השבועות האחרונים יצאו כ-10,200 אזרחים ישראלים מאוקראינה, מהם כ-5,700 מאז פרוץ הקרבות. על פי הערכות משרד החוץ, באוקראינה נשארו כ-2,000 אזרחים ישראלים.

12:35: הנציב העליון של האו”ם לפליטים, פיליפו גרנדי, חשף כי יותר מ -1.5 מיליון פליטים מאוקראינה חצו את הגבול למדינות השכנות ב-10 הימים האחרונים. “זהו המשבר הגדול ביותר של פליטים באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, והוא גדל במהירות”.

12:30: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הכוחות הרוסיים מתכננים להפציץ את העיר אודסה שלחוף הים השחור. “רקטות נגד אודסה? זה יהיה פשע מלחמה”, אמר בנאום ששודר בטלוויזיה במדינה.

12:00: נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודן עמו במלחמה באוקראינה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA. בהצהרת לשכת הנשיאות הטורקית נמסר כי ארדואן אמר לפוטין שטורקיה מוכנה לתרום לפתרון הסכסוך, והצהיר כי הפסקת אש תקל על החששות מהמצב ההומניטרי באוקראינה. “ארדואן חידש את קריאתו ‘בואו נסלול יחד את הדרך לשלום”’, נמסר מלשכתו. “הוא הדגיש את החשיבות של נקיטת צעדים דחופים להשגת הפסקת אש, פתיחת מסדרונות הומניטריים וחתימה על הסכם שלום”.

מנגד, הקרמלין מסר כי פוטין הבהיר לארדואן כי רוסיה תפסיק את המבצע הצבאי שלה רק אם “קייב תפסיק להילחם ותמלא את כל הדרישות של מוסקבה כדי שהפלישה הרוסית לאוקראינה תיפסק”.

פוטין הוסיף כי המבצע מתנהל על פי התוכנית ועל פי לוח הזמנים, וכי הוא מקווה שצוות המשא ומתן האוקראיני ינקוט בגישה בונה יותר בשיחות.

9:15:  על פי דוח שפרסם צוות ניתוח אמריקני מ’המכון לחקר המלחמה’, ייתכן ורוסיה משהה את הפעלת הכוחות באוקראינה למשך היממה או השתיים הקרובות – לקראת התקפה מחודשת על הבירה קייב, חרקוב, מיקולאייב וייתכן שאף אודסה.

9:00: המודיעין הבריטי טוען כי כוחות רוסיים מכוונים את האש לאזורים מיושבים באוקראינה, אך עוצמת ההתנגדות מאטה את ההתקדמות הרוסית. “היקף ועוצמתה של ההתנגדות האוקראינית ממשיכים להפתיע את רוסיה”.

לפי המודיעין הבריטי, רוסיה ביצעה ירי לעבר אוכלוסייה אזרחית בחרקוב, מריופול ובעיר צ’רנייב. “רוסיה השתמשה בעבר בטקטיקות דומות בצ’צ’ניה ב-1999 ובסוריה ב-2016, תוך שימוש בתחמושת אווירית וגם קרקעית”.

8:30:  אוקראינה דיווחה כי 200 בני אדם נהרגו בהפצצות של הצבא הרוסי באזור חרקוב.

8:30: מסדרונות סיוע הומניטרי יפתחו היום פעם נוספת במריאופול ובוולנובאחה, כך על פי הודעת סגן ראש המיליציה הצבאית בדונייצק. “אנו מקווים שהמפקדים האוקראינים האחראים על הגנת האוכלוסיה, יאפשרו את יציאתם”.

08:00: זלנסקי קרא לבני העם האוקראיני להתנגד לפלישה הרוסית ולהתגייס ללחימה. הנשיא האוקראיני גם קרא למדינות המערב לשלוח מטוסי קרב עבור חיל האוויר האוקראיני, שספג אבדות קשות בלחימה.

8:00: דיווח בארצות הברית: דיונים לגביי עסקה סיבובית, במסגרתה פולין תספק לאוקראינה מטוסי קרב מסוג מיג-29, ובתמורה תקבל מארה”ב מטוסי קרב מסוג אף-16. עסקה שכזו תצטרך אישור מהבית הלבן והצבעה בקונגרס כדי לצאת את הפועל.

8:00: סרטון ברשתות החברתיות מתעד את ההרס הרב בעיר צרקווה, עיר בת 200 אלף איש הממוקמת דרומית לקייב, אחרי ההפצצה המסיבית שספגה אתמול.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות