רבבת חרדיות בלמה “הפרובוקציה של הח”כ התימהוני לפגוע בכותל”

לנוכח הכמות האדירה של המתפללות החרדיות, עם הגעת הקבוצה מהתנועות השונות הן הוכוונו למתחם בסמוך לכניסה להר הבית • גלעד קריב, שניצל את חסינותו כדי להבריח ספר תורה תקף את בנט: "מספיק להתחנף לחרדים"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
א' אדר ב' התשפ"ב / 04.03.2022 10:23

למעלה מרבבת בנות חרדיות וציוניות דתיות הגיעו לפנות בוקר (שישי), מכל רחבי ירושלים, לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל המערבי, כשלעומתן הגיעה קבוצה קטנה של כ-40 נשים וגברים רפורמים, קונסרבטיבים וארגון ‘נשות הכותל’.

הקרן למורשת הכותל המערבי עמדה בפני אתגר מורכב מאוד ועשתה מאמצים אדירים כדי לאפשר תפילת ראש חודש כסדרה.

חבר הכנסת גלעד קריב הכניס מספר ספרי תורה וניצל את חסינותו, בניגוד לעמדת משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל.

אלא שלנוכח הכמות האדירה של המתפללות החרדיות, עם הגעת הקבוצה מהתנועות השונות הן הוכוונו למתחם בסמוך לכניסה להר הבית.

“הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד”, נאמר בהודעת ‘הקרן’.

בין חברי הקהילה הרפורמית שהגיעו לכותל – היה גם ריק ג’ייקובס, ראש התנועה הרפורמית בארה”ב, ויעקוב בלומנטל, ראש התנועה הקונסרבטיבית בארה”ב.

ח”כ קריב ביקר בחריפות את ראש הממשלה בנט: “הגיע הזמן שבסביבת ראש הממשלה בנט יפסיקו להתחנף למפלגות החרדיות ולהפוך אותנו, הציבור שתומך בממשלה, לשעיר לעזאזל. כולם מבינים במה מדובר. כניעה מבישה לממסד כוחני. בימים ספורים ניתן לפתור את כל המחלוקת בנושא הכותל. השאלה אם בסביבת ראש הממשלה יש את האומץ לעשות את זה”.

ח”כ יצחק פינדרוס אמר בעקבות מה שהגדיר “ניסיונות הפרובוקציה של הח”כ התמהוני וחבורתו” הבוקר בכותל המערבי: “ברוך השם, למעלה מרבבה של בנות ישראל הגיעו להתפלל הבוקר בכותל המערבי להצלת יהדות אוקראינה, ובכך נמנעה הפרובוקציה החודשית של אותו ח”כ עבריין שמשתמש בחסינותו ובכנופיית המשועממים שהוא מייבא מחו”ל כדי לפגוע בקדושת הכותל. נצח ישראל לא ישקר ותורת ישראל לא תשתנה.

“בהזדמנות זו אני רוצה להודות לרב פסח לרנר על השותפות בדבר מצווה והעמדת המימון למעלה ממאה אוטובוסים לרשות המתפללות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה
    07/03/2022 05:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יישר כח!