מצמרר: השליחים באודסה נפרדים מ’היתומים’ שמוברחים לגרמניה • צפו

120 ילדי בית היתומים בהנהלת רבה של אודסה, הרב אברהם וולף ורעייתו, יצאו הבוקר באוטובוסים לעבר הגבול עם מולדובה - משם ימריאו לגרמניה • צפו בתיעוד: הרב אברהם וולף מלווה את השיירה בתפילה להצלחת המסע
נתן פרל
כ"ט אדר א' התשפ"ב / 02.03.2022 12:21

תעצומות נפש: רבה הראשי של אודסה, הרב אברהם וולף ורעייתו, המנהלים לצד ענייני הקהילה בת 35,000 היהודים, גם בית יתומים ומעון לניצולי שואה מבוגרים וחסרי ישע – נפרדו היום (רביעי) מ-120 ‘ילדיהם’ בבית היתומים – שיצאו באוטובוסים למולודבה, ומשם יעברו לגרמניה.

סובלים מבעיה רפואית? ייתכן שמגיע לכם 6,400 ש”ח בכל חודש

שלוחי חב”ד נערכו מבעוד מועד עם טונות של מוצרי מזון יבשים, אבל אף אחד לא יכול היה לצפות אסון הומניטרי בהיקף כזה – ומלחמה שלא רואים את סופה.

לפני ימים אחדים, הרב אברהם וולף נשנק מבכי כאשר דיבר באמצעות ה’זום’ עם חברי וועדת החוקה של הכנסת, וסיפר על האסון ההומניטרי הצפוי. “אצלינו באודסה יש 35,000 יהודים, ילדים בבית היתומים וכ-50 ניצולי שואה הזקוקים לעזרתנו, אין מישהו אחר שיעזור להם”.

לאחר שהלחץ המלחמתי גובר, הוחלט למצוא שעת כושר מתאימה כדי לחלץ את ילדי בית היתומים אל מחוץ לגבולות אוקראינה. הבוקר זה קרה, והשליח ורעייתו נפרדו זמנית ובלב כואב מהילדים, כשהם מלווים אותם בתפילה מלב נרגש שיצליחו במסע, יגיעו ויחזרו בשלום.

השלוחים עצמם נשארים בעיר עם הקשישים ועם המשפחות שצריכות את עזרתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות