הפצועים מהפיגוע נשלפו מהמיטות: מבצע מעצרים נגד תלמידי חומש

המשטרה פשטה בלילה על שמונה בחורים מישיבת חומש: חשודים במעורבות באירוע לפני חודש • בין העצורים: פצועי הפיגוע, חייל בשירות סדיר וצעיר נוסף שאחיו מתחתן הערב • סמוטריץ: "ממש מצדיק שליפה מהמיטה, מעצר וחיפוש שהופך את כל הבית לעיניי הילדים הקטנים"
חיים טוויל
כ"ט אדר א' התשפ"ב / 02.03.2022 10:21

בפעילות של בלשי היחידה המרכזית של מחוז ש”י נעצרו לפנות בוקר  (רביעי) לחקירה, על פי צו מעצר מבימ”ש, 8 חשודים מ’ישיבת חומש’, בחשד שתקפו חיילי צה”ל ותקפו פלסטינים באירוע שהתרחש לפני כחודש.

 

על פי החשד החשודים הגיעו לעמדה צבאית בכוונה לעבור דרכו ובעת שהחיילים מנעו מעברם של חלקם, החלו החשודים להתעמת עימם, ניסו לעבור בכוח תוך שהם דוחפים ותוקפים את החיילים ותוקפים פלסטיניים באזור.

בין העצורים גם פצועי הפיגוע בו נרצח לפני כחודשיים יהודה דימנטמן הי”ד.

בוגר הישיבה שנמצא כעת בשירות צבאי נעצר בבסיס בו הוא משרת, ובחור אחר שנסע לקראת חתונת אחיו שעתידה להיערך היום, נעצר בביתו בבאר שבע.

מאז הפיגוע טוענים בישיבת חומש, כי ישנה החלטה להרוס את ישיבת חומש ולגדוע את הפעילות שלה במקום הנמשכת כבר 15 שנים.

מישיבת חומש נמסר: “מתברר שכל ההבטחות שלא תהיה התנתקות שניה הן עורבא פרח. רק אתמול הגיעו מאות לציין איתנו מסיבת הודיה לכבוד הצלתם של פצועי הפיגוע וכעת הגיעה המשטרה, לפנות בוקר כאל אחרוני הפושעים ועצרה את האברכים. הממשלה הזו החליטה לתת פרס לטרור ולשקר לעשרות האלפים שהצביעו לחומש ברגליים. אנחנו נמשיך וניאחז בחומש”.

יו”ר הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ כתב בטוויטר: “במילים פשוטות: חשודים שניסו לעקוף מחסום צה”לי שמנע מהם להגיע לחומש והתעמתו עם החיילים במקום. אין ספק, מהפשעים החמורים שידעה מדינת ישראל. ממש מצדיק שליפה מהמיטה, מעצר וחיפוש שהופך את כל הבית בארבע לפנות לעיניי הילדים הקטנים שלהם שיסחבו את הטראומה הזו כל חייהם. בושה למשטרת ישראל”.

ח”כ יריב לוין אמר: “מעצר חלוצי חומש הלילה הוא עוד קו אדום אותו חוצה ממשלת השמאל של בנט. במקום להילחם בטרור, בנט נלחם במתיישבים”.

הוא הוסיף: “חיפוש וחדירה לבית עם ילדים קטנים באישון לילה ובלי שום הצדקה עניינית הוא הליך מסוכן בחברה דמוקרטית, ואסור לנו לאפשר לו להתרחש. רדיפת המתיישבים חייבת להיפסק. כך נראה איבוד רסן. כך נראה איבוד ערכים”.

יו”ר שדולת ‘חומש תחילה’, ח”כ יולי אדלשטיין: “הממשלה הזו אימצה הרגל מגונה של פעילות נלוזה נגד מתיישבים יהודים באישון לילה. רמיסת זכויות המתיישבים בחומש שוברת שיאים וחושפת שוב את פרצופה האמיתי של ממשלת הפינוי בשליטת התנועה האסלמית. אם בגולה היינו מיעוט נרדף, בחסות הממשלה הזו היהודים הפכו לרוב נרדף בארצם מולדתם”.

שמונת העצורים נחקרים כעת במחלק פשיעה לאומנית בימ”ר ש”י.

עו”ד עדי קידר ועו”ד נתי רום סייעו לעצורים מטעם ארגון חוננו וייעצו להם, ובהמשך היום יובאו חלקם לדיונים בהארכת מעצרם.

עו”ד נתי רום הנמצא בתחנת ימ”ר ש”י ונותן לעצורים ייעוץ: “במקום לזמן אותם בצורה מסודרת לחקירה, החליטו לעשות מבצע מעצרים הזוי. חלק מהעצורים חשודים בעבירות שלא מצדיקות צו מעצר. צר לי כי ישנה אצבע קלה מידי על חתימה על צווי מעצר כנגד מתיישבים. לא ברור, ומצער מאוד לראות, איך פוליטיקה מתערבבת לה בפעילות משטרתית”.

עו”ד עדי קידר שסייע גם הוא לעצורים: “לפנות בוקר נערכו פשיטות בביתם של מספר צעירים בשומרון., חלקם נפגעי הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי”ד. התמונה המצטיירת היא חמורה ביותר, והמשטרה בחוסר רגישות מבצעת מעצרים במקום לזמן בצורה מסודרת את הצעירים לחקירה. כל הנושא של ישיבת חומש הינו ענין פוליטי, הקשור באחיזתנו ביישוב ובאדמותיו. התערבות המשטרה במהלך זה היא פסולה ומגונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות