ניצב בדימוס ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים, נכנס לכלא ל-10 חודשים

על שחם נגזרו 10 חודשי מאסר לאחר שהורשע במעשה חמור, מרמה והפרת אמונים • בית המשפט העליון דחה את ערעורו ואת בקשתו לדיון נוסף • בתפקידו האחרון כיהן כמפקד מחוז ירושלים
חיים טוויל
כ"ח אדר א' התשפ"ב / 01.03.2022 11:20

ניצב בדימוס, ניסו שחם, נכנס הבוקר (שלישי) לכלא ויחל לשאת את עונש המאסר שהוטל עליו.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

שחם התייצב בכלא חרמון בצפון שם ירצה את 10 חודשי המאסר בפועל שנגזרו עליו, לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו, קיבל את עמדת הפרקליטות – והותיר על כנו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שהרשיע את מי שהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה בעבירת שחיתות של מרמה והפרת אמונים וכן בעבירות של מעשים חמורים.

שחם הורשע בגין מעשים חמורים בשוטרות, מרמה והפרת אמונים.

בחודש יולי דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את ערעורו של שחם, על העבירות בהן הורשע.

לפני חודש וחצי דחתה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, גם את בקשתו של שחם לקיים דיון נוסף על החלטת העליון כי יש להרשיעו בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

שחם התגייס למשטרה ב-1979 ובתפקידו האחרון ב-2012 שימש כמפקד מחוז ירושלים. הוא הוצא לחופשה כפויה מהמשטרה לאחר שנחקר באזהרה לביצוע עבירות חמורות, וחודש לאחר מכן הודיע על התפטרותו.

ביולי שנת 2005 פיקד על כוחות המשטרה באירועי כפר מימון – שם התכנסו עשרות אלפים ממתנגדי תוכנית ההתנתקות מגוש קטיף. במהלך האירועים תדרך שחם את מפקד מג”ב דרום רוני אוחנה לנקוט ביד קשה ולהשתמש באלימות נגד המפגינים, תוך שהוא משתמש בביטויים גסים וקשים.

דבריו נקלטו על ידי מצלמות ערוץ 10. בעקבות השידור והסערה התקשורתית, הביע שחם חרטה על דבריו והשתלבותו במנהלת ההתנתקות הופסקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות