טרגדיה: ישראלי נהרג באוקראינה בעת שניסה להימלט מקייב לגבול

רומן ברודצקי ז"ל, ישראלי מקייב, בן 41, נהרג מירי במהלך בריחה מהעיר קייב לעבר הגבול עם מולדבה • אימו, תושבת אשקלון,  איבדה הכרה ופונתה לביה"ח ברזילי שבאשקלון • אביו: "במחסום חשבו שהם צ'צ'נים וירו בהם"
נתן פרל
כ"ז אדר א' התשפ"ב / 28.02.2022 19:12

טרגדיה באוקראינה: רומן ברודצקי ז”ל, יהודי ישראלי בן 41, נורה הערב (שני) למוות סמוך במהלך ניסיון בריחה מהעיר קייב לעבר גבולות המדינה.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

משרד החוץ בירושלים אישר הערב כי אזרח ישראלי נהרג כשניסה להימלט מבירת אוקראינה קייב. גם שגריר ישראל במדינה אישר את הידיעה.

ברודצקי  עבד כדי-ג’יי.  הוא  נשוי ואב לשניים, שניסה לברוח עם משפחתו לישראל.

במשרד החוץ אמרו, כי האזרח “נהרג באוקראינה בעת שהיה חלק משיירת רכבים בדרכם לגבול עם מולדובה. רכבו נורה והוא נהרג”.

בהודעת משרד החוץ נאמר: “מנהלת המחלקה לישראלים בחו”ל שוחחה עם רעייתו, השוהה כעת באוקראינה יחד עם ילדי המנוח. הוריו המתגוררים בישראל קיבלו את ההודעה הקשה. משרד החוץ מבקש להביע את תנחומיו הכנים למשפחה בשעתה הקשה וימשיך לסייע למשפחה ככל שניתן”.

אימו של הישראלי שנורה למוות, תושבת אשקלון,  איבדה הכרה ופונתה לביה”ח ברזילי שבאשקלון.

היא סיפרה לחדשות 12: “דיברתי איתו היום בשעה 14:00, הוא אמר לי שהוא נוסע עם חברה ועם עוד שני חברים למלודובה ושהוא רוצה לחזור לישראל, לברוח מהצרות. האוקראינים ירו בו בטעות, הוא היה בדרך למעבר הגבול. אני רוצה שיעלו את הגופה לארץ, שיהיה קרוב אליי. אני לא מעכלת”.

יפים, אביו של ברודצקי אמר לכאן חדשות: “הוא היה בדרך למולדובה עם עוד כלי רכב. במחסום חשבו שהם צ’צ’נים וירו בהם. זה מה שאמרו לי, אני לא יודע בדיוק מה קרה לו”.

שר החוץ לפיד מסר: “‏מבקש לשלוח תנחומים למשפחת האזרח הישראלי שנהרג באוקראינה. משרד החוץ ימשיך לסייע למשפחה ככל שניתן בשעתה הקשה”.

לפי הודעה של היחידה הבינלאומית של זק”א, מדובר בישראלי שנורה למוות בשעה שנסע מקייב על מנת להצטרף לשיירות האוטובוסים המאובטחות בכדי לצאת מגבולות אוקראינה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, השיירה כללה חמישה רכבים שנסעו לכיוון מולדובה, והירי התרחש בקרבת העיירה בילה-צרקווה, מרחק 84 ק”מ דרומית לקייב, בדרך לאומן.

לפי ‘ישראל היום’, עיקר חייו של האיש היו באוקראינה, אך הוא היה גם בעל אזרחות ישראלית.

ראש העיר, תומר גלאם, התייחס למותו של רומן ז”ל, אשר אמו מתגוררת בעיר אשקלון: ״הצטערתי לשמוע על מותו של האזרח הישראלי, רומן ברודסקי ז״ל, בקרבות בקייב. אמו של האזרח, תושבת אשקלון, ועם קבלת המידע ממשרד החוץ גובש צוות מטעם מינהל הרווחה בעירייה על מנת שיעמוד בקשר עם האם ויסייע בכל הנדרש בשעה קשה זו.

“בשמי ובשם תושבי אשקלון, אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחה ומייחלים לימים שקטים ובטוחים יותר״, אמר ראש העיר.

עם קבלת המידע ממשרד החוץ יצא צוות עובדים סוציאליים מטעם מינהל הרווחה בעירייה במטרה לאתר את האם שאושפזה במרכז הרפואי ברזילי. הצוות ימשיך לעמוד מקרוב אחר הצרכים של האם ויעמיד לרשותה את כל הסיוע הנדרש.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות