רשת סוחרי סמים ערבים תכננה לבצע פיגועים בהוראת חיזבאללה

בפעילות של שב"כ ומשטרת ישראל נעצרו סוחרי סמים ערבים ישראלים שתכננו יחד עם סוחרי סמים לבנונים המקושרים לחיזבאללה לבצע פיגועי טרור בישראל • בשב"כ מעריכים כי המעצרים סיכלו פעולות של חיזבאללה במהלך מבצע 'צוק איתן'
ב' אלול התשע"ד / 28.08.2014 15:21

הותר לפרסום: במבצע משותף של השב”כ ומשטרת ישראל נעצרו לפני כחודש, ערבים ישראלים שתכננו לבצע פעילות טרור, בהכוונת חיזבאללה.

היום הותר לפרסום, כי לפני כחודש במבצע משותף לשב”כ וליחידה הצפונית של משטרת ישראל, נעצרו  4 סוחרי סמים, ערבים ישראלים, שהיו מעורבים בתכנון פעילות טרור, בהכוונה ישירה של ארגון החיזבאללה.

בשבועות האחרונים, בוצעה פעילות נרחבת, במטרה  לחשוף  את פעילותם של סוחרי סמים בישראל מול סוחרי הסמים בלבנון, המופעלים ע”י חיזבאללה ולגדוע את הצירים האלה בעודם באיבם.

המהלך הסיכולי, כלל טיפול חקירתי ומניעתי בשורת אזרחים ישראלים, המוכרים בין היתר כסוחרי סמים, ועומדים בקשר ישיר עם סוחרי סמים בדרום לבנון.

כך נעצרו 4 סוחרים: עא-חלים עפיף עבד אל-כרים עבאס אחיו, עז-אל-דין עפיף עבד אל כרים עבאס, אחמד מחמד עבדאללה מזאריב,  ריאד מצטפא עבדאללה מזאריב.

במהלך חקירתם בשב”כ נחשף הקשר של הנחקרים לג’ורג’ נימר, נוצרי, תושב מרג’ עיון, סוחר סמים ופעיל חזבאללה, שכלל השמשת אמצעי תקשורת, העברת סימים לגורג’ נימר בלבנון ובניית תקשורת בטוחה לצורך ביצוע העברת אמל”ח.

כמו כן עלה בבירור במהלך החקירה כי בכוונת ג’ורג’ נימר היה להעביר אמל”ח לישראל, בנוסף על סמים, ולצורך כך אף בוצעו סיורי שטח בסמוך לגבול לבנון, על מנת להכשיר את ההברחות שתוכננו.

במסגרת החקירה נתפס אמל”ח לא חוקי ברשות אחד הנחקרים.

במהלך החקירות, עלו שמות של סוחרי סמים לבנונים, הידועים בקשריהם עם חיזבאללה, אשר פעלו מול הסוחרים הישראלים, בכדי לקדם את פעולות הטרור שתכננו.

בנוסף במסגרת החקירה נעצרו ונחקרו ע”י היחידה הצפונית של משטרת ישראל 12 סוחרי סמים ישראלים נוספים. היום הובאו 2 חשודים תושבי כפר בצפון בגילאים 38 ו-34 לבימ”ש נצרת, הוגש כנגדם כתב אישום ע”י פרקליטות תוכן מחוז צפון, שביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

כזכור, ביולי 2012, נחשפה פרשה דומה, אך גדולה יותר בהיקפה, במסגרתה הוברחו ע”י חזיבאללה לישראל 20 ק”ג חומר נפץ, ומספר מערכות הפעלה. חומר הנפץ נארז באופן זהה לסמים, וההברחה בוצעה על בסיס פלטפורמה של סוחרי סמים לבנונים וישראלים. בסה”כ נעצרו במסגרת הפרשיה קרוב ל- 20 סוחרי סמים ישראלים, רובם סברו כי מבריחים סמים, ולא היו מודעים כלל לכך שמעורבים בהברחת חומרי נפץ.

בשב”כ מציינים, כי על רקע מבצע “צוק איתן” ותמיכתו הפומבית של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה בחמאס, לא מן הנמנע כי כתוצאה מסיכול זה שובשו תוכניות ארגון החזבאללה למימוש פעילות נגד ישראל, במהלך הלחימה בעזה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות