זלנסקי למנהיגי אירופה: “זו אולי הפעם אחרונה שתראו אותי בחיים”

יועץ בכיר לשר הפנים האוקראיני מעריך: טנקים רוסיים ייכנסו לבירה היום - וזה עלול להיות "היום הקשה ביותר במלחמה" • מרים מוסקוביץ', שליחת חב"ד לחארקוב: "אנחנו לא עוזבים את הספינה" • הרוסיים השתלטו על שדה התעופה הוסטומל שליד קייב והנחיתו צנחנים • זלנסקי: "העולם הפקיר אותנו"
חרדים 10
כ"ד אדר א' התשפ"ב / 25.02.2022 09:50

היום השני למלחמה: גם היום (שישי) צבא רוסיה ממשיך לתקוף אזורים רבים באוקראינה. במהלך הלילה, רוסיה הטילה פצצות ושיגרה טילים שזרעו הרס וגבו קורבנות בכמה חזיתות במדינה. גם ההפגזות בשמי קייב חודשו ודווח על כמה פיצוצים שנשמעו בבירה.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

16:32: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח אמש בשיחת ועידה בווידאו עם מנהיגי המדינות החברות באיחוד האירופי. על פי הדיווח של ברק רביד מאתר וואלה אמר הנשיא כי זו אולי הפעם האחרונה שהם יראו אותו בחיים. “הם סימנו אותי כאויב מספר אחד ואת המשפחה של כאויב מספר שניים”, אמר זלנסקי בנאום.

ראש ממשלת איטליה מריו דראגי שהשתתף בשיחת הוועידה אמר הבוקר בנאום בפרלמנט האיטלקי שזלנסקי נמצא במקום מסתור בקייב. “היינו צריכים לדבר הבוקר בטלפון אבל הוא כבר לא היה זמין יותר”, אמר דראגי.

ראש ממשלת שבדיה מגדלנה אנדרסון שגם היא השתתפה בשיחת הוועידה אמרה לסוכנות הידיעות השבדית: “ייתכן וזו הייתה הפעם האחרונה שנראה את זלנסקי”.

16:06: אחרי שבריטניה סגרה את המרחב האווירי שלה לטיסות רוסיות, גם פולין בוחנת מהלך דומה.

15:11: ראש עיריית קייב אמר כי העיר נכנסה ל”שלב הגנתי”. בתדרוך ששודר לציבור, אמר ראש העיר ויטלי קליצ’קו כי קולות ירי ופיצוצים נשמעים בשכונות מסוימות, וכי כוחות עויינים כבר נכנסו לבירה. “האויב רוצה להעמיד את הבירה על ברכיה ולהשמיד אותנו”.

15:00: זרוע היבשה של הצבא האוקראיני פרסם כי כאלף חיילים רוסיים נהרגו עד כה בקרבות במדינה, והבהיר כי מדובר באבידות הכי כבדות שספגה רוסיה לאורך ההיסטוריה בפרק זמן כזה קצר.

15:00: כוחות רוסיים השתלטו על שדה התעופה הוסטומל שליד קייב והנחיתו צנחנים באזור – כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית Interfax. משרד ההגנה הרוסי אמר כי הצבא הרוסי “חיסל” יותר מ-200 אנשים מהיחידות המיוחדות של אוקראינה במהלך כיבוש שדה התעופה האסטרטגי. עוד נמסר כי הכוחות חסמו את הגישה לקייב ממערב, וכי כוחות בדלנים במזרח אוקראינה תקפו עמדות של צבא אוקראינה בתמיכת הצבא הרוסי.

14:05: דיווח: פוטין הביע נכונות לדיאלוג “בדרג גבוה” עם אוקראינה. את הדברים אמר בשיחה עם מקבילו הסיני שי ג’ינפינג בשיחת הטלפון ביניהם.

14:03: בנט שוחח עם נשיא אוקראינה זלנסקי, הציע סיוע הומניטרי ישראלי והביע תקווה שהלחימה תסתיים.

13:00: הרוסים טוענים כי הם מייצרים ציר עוקף מערב כדי “לפתור את בעיית הסנקציות”. לדברי בכירים במדינה, רוסיה מעבה ומחזקת את הקשרים שלה עם מדינות במזרח אסיה כדי לעקוף את הסנקציות.

13:20: משרד ההגנה של אוקראינה: עד כה חולקו 18,000 רובים לציבור בקייב לצורך התגוננות מפני הכוח הכובש.

13:09: שר התפוצות נחמן שי הנחה את מנכ”לית משרדו ציונה קניג-יאיר להעביר סיוע חירום מיידי בסך 10 מיליון שקלים לטובת הקהילה היהודית באוקראינה.

12:40:לפי מקור ביטחוני באוקראינה, כוחות רוסיים נצפו בנקודות שונות בבירה. לחימת רחוב מתרחשת בחלקים של קייב. בתחנת הרכבת שוטרים נאלצו לירות באוויר על מנת למנוע מאזרחים להיכנס לרכבת העוזבת את העיר ללבוב.

טנק רוסי עולה על מכונית פרטית אוקראינית

11:44: צבא אוקראינה הודה שהכוחות הרוסים מתקדמים לעבר קייב מהצפון ומהמזרח – בדרך לנפילת הבירה האוקראינית.

11:45: בתום הערכת מצב בוקר של משרד החוץ, שדנה בפרוטרוט בין היתר בפעילות המשרד הישראלי בלבוב ובסביבת העבודה הביטחונית החליט שר החוץ יאיר לפיד להמשיך את פעילותו של כוח המשימה של משרד החוץ בלבוב

11:45: אוקראינה: גיוס כללי המוני ללא הגבלת גיל.

11:36: יו”ר הבית העליון ברוסיה: מתכננים להטיל “חבילת סנקציות” על המערב בתגובה לסנקציות שהוטלו עליה.  “אנו מכירים את נקודות התורפה שלהם”.

11:12: דיווחים על חילופי אש סמוך לרובע הממשלה בבירה קייב.

10:30: משרד ההגנה האוקראיני מדווח על קרבות עזים בצפון הבירה קייב בין כוחות שריון רוסים לצבא המקומי. השלטונות קוראים לאזרחים להכין בקבוקי מולוטוב.

10:12: שר הפנים האוקראיני: “33 תשתיות אזרחיות נפגעו ברחבי המדינה בהפגזות הרוסיות ביממה האחרונה – שני ילדים נהרגו”.

10:20: דיווח באוקראינה: טנקים רוסיים פלשו למחוז בצפון קייב.

9:54: מרים מוסקוביץ’, שליחת חב”ד לחארקוב, סיפרה בגלי צה”ל על המצב בעיר, לאחר יממה של מתקפה רוסית: “אנחנו ישנים במרתף, עם שקי חול ליד החלון. מנסים להרים את מצב הרוח, אבל זה לא פשוט. אנחנו לא עוזבים את הספינה, מקווים שנוכל להישאר פה – רק נס יכול לעזור לנו עכשיו”.

9:55: ארה”ב ביקשה מישראל: תמכו בהחלטה נגד רוסיה במועצת הביטחון של האו”ם.

9:40: יועץ לממשלת אוקראינה אמר כי “התוכנית הרוסית היא להשתמש בטנקים כדי לפרוץ לתוך קייב”. לדבריו, הכוחות המגנים על קייב מוכנים עם טילים נגד טנקים שסופקו על ידי בעלות ברית זרות.

9:00: דיווחים על טור שיריון רוסי שנע לעבר מרכז קייב.

9:00: שר ההגנה של ארה”ב: הכוחות של צבא רוסיה נמצאים במרחק 32 ק”מ בלבד מקייב. מרחק שעות ספורות. הכוחות הגיעו מכיוון בלארוס. כוח רוסי נוסף, שנמצא במרחק גדול יותר, עושה דרכו גם כן לכיוון הבירה קייב. שני הכוחות מתכננים להשתלט על קייב ולכתר אותה, כשהמטרה היא להפיל את הממשלה.

8:35: יועץ בכיר לשר הפנים האוקראיני מעריך שטנקים רוסיים ייכנסו לבירה היום, וזה עלול להיות “היום הקשה ביותר במלחמה”.

8:30: בכיר אוקראיני הזהיר היום שכוחות רוסיים קרקעיים ייכנסו לאזורים הסמוכים לבירה קייב לפני תקיפה אפשרית בבירה עצמה.

8:00: זלנסקי אמר כי הפעולות של רוסיה מוכיחות שהסנקציות שהוטלו עליה אינן מספיקות: “העולם מתבונן מרחוק בנעשה באוקראינה”, אמר.

7:35: שר ההגנה האוקראיני: 800 חיילים רוסים נהרגו בלחימה.

7:30: נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי רוסיה סימנה אותו בתור מטרה מרכזית ואת משפחתו כמטרה הבאה בתור. “הם רוצים לפגוע באוקראינה מבחינה פוליטית על ידי השמדת ראש המדינה”.

7:30: נשיא אוקראינה זלינסקי: “הרוסים תקפו בטילים גם מטרות אזרחיות לצד מטרות צבאיות, אך הכוחות הקרקעיים שלהם עצרו בשלב זה את התקדמותם”.

7:15: ראש עיריית רובנו השוכנת בצפון מערב אוקראינה: “שדה התעופה בעיר הותקף בטילים, לא נגרם נשק משמעותי”.

6:30: גורמים אמריקנים מעריכים: כוחות רוסיים נמצאים במרחק של 32 ק”מ מקייב. כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות AP.

6:20: פיצוצים נשמעים בשמי קייב.

6:00: דיווחים על כלי טיס רוסי שנפל על בניין מגורים בקייב.

6:00: דיווחים על קולות נפץ באודסה ובחראקוב.

5:57: שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה: “מתקפת טילים איומה על קייב. הפעם האחרונה שהיא חוותה דבר כזה הייתה ב-1941, בעת שהותקפה בידי גרמניה הנאצית”.

5:48: משרד ההגנה האוקראיני: רוסיה איבדה עד כה 800 גברים.

4:20: דיווחים על פיצוצים בשמי קייב ובסרטונים שמתפרסמים ברשתות החברתיות נראים תיעודים של הפגזות. יועץ שר הפנים האוקראיני אמר כי הכוחות האוקראיניים הצליחו להפיל מטוס רוסי בשמי הבירה, שככל הנראה התרסק אל תוך בניין מגורים ועלה באש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות