נתניהו על ג’ו ביידן ובנט: “מדיניות חלשה, ישראל צריכה לצאת נגדה”

נתניהו בראיון בלעדי ל-i24NEWS: ״עשיתי כל מה שיכולתי על מנת להניע את הקונגרס והסנאט נגד מה שאני חשבתי שהוא הסכם מסוכן לארצות הברית, לישראל ולכל השאר. זה מה שאני חושב שצריך להיעשות עכשיו. אף אחד לא יהיה יותר פרו-ישראל מאשר הישראלים עצמם״
אריה ריבקינד
כ' אדר א' התשפ"ב / 21.02.2022 17:26

בראיון בלעדי שהעניק ל-i24NEWS, נשאל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לדעתו על המדיניות האמריקנית בנושא האיראני – והשיב כי המדיניות של הממשל הנוכחי כלפי איראן היא חלשה.

השיטה שסחפה להפסקת עישון מגיעה למגזר החרדי. מה הקסם?

יומירה, רימקייד. אימוראן, אנברל, מבטרה. מוכר לכם? מגיע לכם כסף

“אני חושב שהנושא הוא לא הזהות של הממשל אלא המדיניות שלו. והמדיניות כרגע היא חלשה, והמדיניות הנכונה מנקודת מבטה של ישראל צריכה לצאת נגדה. אני הלכתי לדבר בפני הקונגרס האמריקני, לצאת כנגד נשיא אמריקני מכהן, לא עשיתי את זה בלב קל, אני ידעתי שעשיתי משהו חסר תקדים.

“אבל ידעתי שהישרדותה של מדינתי ולדעתי גם הישרדותן של מדינות רבות, הייתה בסיכון. דיברתי בפורומים אמריקנים ובאינספור ראיונות טלוויזיוניים. עשיתי כל מה שיכולתי על מנת להניע את הקונגרס והסנאט נגד מה שאני חשבתי שהוא הסכם מסוכן, לארצות הברית, לישראל ולכל השאר. זה מה שאני חושב שצריך להיעשות גם עכשיו. אם זה יעשה כעת – אנשים יתייחסו. אף אחד לא יהיה יותר פרו-ישראלי מאשר הישראלים עצמם”.

לכשנשאל נתניהו מה הוא מייעץ לצדדים הלוקחים חלק במו״מ בוינה, והאם לנטוש את המו״מ – השיב: ״כן, כמובן! או לדרוש עסקה טובה יותר. עסקה שמאלצת את איראן להתפרק מהתשתיות הצבאיות הגרעיניות, שלא מאפשרת להם לפתח את הטילים הבליסטיים, להפסיק פיתוח נשקים, להפסיק את הטרור, שמתנה את ההתקדמות בהסרת הסנקציות על איראן בצעדים שאיראן תנקוט ולא בלוחות זמנים קבועים מראש – שזה מה שהעסקה הזאת עושה.

“אני חושב שזה מה שאני הייתי מייעץ, אבל אני הייתי אומר שמנקודת מבטי, כמי שהיה ראש ממשלת ישראל ופעל נגד עסקאות כאלה במשך זמן רב, הדבר הכי חשוב שיש לומר הוא שעם עסקה או בלעדיה, ישראל חייבת לעשות מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה נגד האיום העצום הזה על קיומה”.

הראיון המלא ישודר הערב בשעה 21:00 ב-i24NEWS.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות