“סיים את השיחה”: כך שדדו שני צעירים באלימות חרדים בירושלים

כתב אישום נגד בעז עמר ונחמן בכר, בני 18 ו-19 מהחשמונאים ויישוב זרועה ששדדו באלימות בירושלים • באחד המקרים ניגשו לאחד הנשדדים, הצמידו אותו לשער, חסמו אותו בגופם ואיימו עליו כי אם לא יביא להם כסף יהרגו אותו • האישום מגולל את מעשי השוד של קורבנות תמימים
חיים טוויל
ט"ו אדר א' התשפ"ב / 16.02.2022 16:34

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד בעז עמר ונחמן בכר, בני 18 ו-19 מהחשמונאים ויישוב זרועה, ששדדו באלימות מספר מתלוננים לפני כשבועיים בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד יפעת פנחסי-נבו, הנאשמים שדדו באלימות, במספר הזדמנויות, כסף ורכוש ממספר מתלוננים באזור שוק מחנה יהודה והתחנה המרכזית בירושלים בשווי אלפי שקלים.

לפי האישום הראשון ביום ה-31.01.22 בסמוך לשעה 22:55 יצאו הנאשמים יחד עם נ.ק ו- א’ (להלן בכל האישומים: “האחרים”) ממתחם שוק מחנה יהודה לחניון השוק ברחוב הכי”ח בירושלים. בהמשך, הנאשמים והאחרים הלכו בסמוך לא’ ה’, אשר הלך מכיוון השוק לרחוב כי”ח דרך חניון השוק, כשהם מקיפים אותו.

או אז, עצר הנאשם  עמר את המתלונן בדרכו, ודרש ממנו למסור לו כסף או שיהרוג אותו. כמו כן, הכניס עמר את ידיו לכיסיו של המתלונן והוציא את ארנקו.

או אז, הצטרף הנאשם בכר לעמר ועמד בסמוך למתלונן. הנאשמים לקחו את הארנק של המתלונן ללא הסכמתו, פתחו את הארנק, ושפכו את תוכנו על הקרקע.

משהבחינו כי בארנק סכום של 60 שקלים מזומן בלבד, שאלו את המתלונן היכן כל הכסף, והמתלונן השיב כי אין יותר כסף ברשותו. או אז, הורו הנאשמים למתלונן
ללכת עימם לכספומט, להוציא 1,000 שקלים ולמסור להם את הכסף במקום.

כמו כן, איימו עליו הנאשמים שאם לא יעשה כן, יהרגו אותו.

הנאשמים החלו לצעוד בצמידות למתלונן לכיוון רחוב כי”ח במטרה לממש את דרישתם לקבלת 1,000 ש”ח מהכספומט, אולם המתלונן החל לרוץ ונמלט מהנאשמים.

הנאשמים עזבו את המקום כשברשותם הארנק השייך למתלונן ובו 60 ש”ח מזומן, כרטיס רב קו, כרטיס אשראי וכרטיס ישיבה.

לפי האישום השני –  בהמשך למתואר באישום הראשון –  גמלה בליבם של עמר ובכר החלטה להמשיך ולחפש קורבנות תמימים, כשהם לבדם, אותם יוכלו לשדוד.

בשעה 23:45 לערך הלכו הנאשמים באזור הדווידקה. בהמשך, נכנסו הנאשמים לרחוב אורנשטיין. הנאשמים הבחינו בג’ ש’,  אשר עמד בסמוך לשער בנין מספר 11 ושוחח בטלפון הנייד שברשותו.

השניים ניגשו למתלונן והתקרבו אליו תוך שהם מצמידים אותו לשער, כך שכאשר ניסה המתלונן להימלט מהמקום, חסמו אותו בגופם. הנאשמים אמרו למתלונן לסיים
את השיחה, והנאשם בכר לקח את הטלפון הנייד מידיו של המתלונן.

הנאשמים שאלו את המתלונן אם יש ברשותו כסף והמתלונן השיב בשלילה. או אז, איימו הנאשמים על המתלונן כי אם לא ימסור להם כסף יהרגו אותו. בעקבות חששו
של המתלונן, הוציא המתלונן את ארנקו ומסרו לנאשמים. הנאשמים לקחו מהארנק סכום כסף מזומן בסך של 300 דולר ו- 900 שקלים,  החזירו את הטלפון והארנק למתלונן ועזבו את המקום.

לפי האישום השלישי – בהמשך למתואר באישום השני –  נסעו בכר ועמר  יחד עם האחרים במונית לאזור התחנה המרכזית בירושלים, בהמשך הגיעו לרחוב אור הסמוך לתחנה המרכזית.

בליל ה-1.02.22 בשעה 00:02 הבחינו הנאשמים במ’ ל’, כשהוא מסתובב ברחוב ומחפש כתובת מסוימת ברחוב האור. או אז, גמלה בליבם של הנאשמים ההחלטה לשדוד אותו.

בכר ועמר  ניגשו למתלונן, תפסו אותו בכתפיו והצמידו אותו לקיר בפינת הרחוב. השניים איימו על המתלונן כי יש ברשותם סכינים וכי אל לו להתחכם עימם. כן דרשו ממנו למסור להם את כל הכסף שברשותו. בעקבות איום הנאשמים, הוציא המתלונן את ארנקו, ועמר חטף את הארנק מידו, פתח אותו ונטל את כל השטרות
בסך של כ-1,000 שקלים חלקם בדולרים וחלקם בשקלים.

בהמשך הורה עמר למתלונן למסור לו את שעונו, אולם המתלונן אמר כי מדובר בשעון יקר. בכר אמר לעמר לוותר על השעון. אז, הורו הנאשמים למתלונן לברוח מהמקום כדי שלא יראה לאיזה כיוון נמלטים.

לאחר שהשניים עזבו את המקום, הם רכשו  מהכסף אשר שדדו מזון וסיגריות ממספר חנויות שונות. כמו כן, ביום 1.02.22, בשעה שאינה ידועה למאשימה, המירו הנאשמים את שטרות הדולרים והיורו לשטרות ישראליים ועשו שימוש בכסף, אשר שייך למתלוננים באישומים לעיל, להחזר חובות.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של שוד בנסיבות מחמירות וסחיטה באיומים.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות