בעקבות הביקוש I רבני הר יונה: ‘אם כעת יתייקרו המחירים, מה עשינו?’

הזינוק במחירי הנדל"ן בנוף הגליל: רבני הר יונה מפרסמים מכתב חריג בו הם קוראים שלא להפקיע מחירים - ומבקשים ממנהלי המוסדות לעמוד על המשמר ולא לקבל ילדים שהוריהם מפרים את ההחלטה • על המכתב חתומים רבני כלל הקהילות בשכונה
יוני גרין
י"ב אדר א' התשפ"ב / 13.02.2022 21:41

בעקבות הביקוש הרב לדיור בשכונת הר יונה, ובריכוזים חרדיים ודתיים אחרים בנוף הגליל, נרשמה בתקופה האחרונה עלייה חדה במחירי הדירות בעיר.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

רבני העיר ועסקני וועד הדיור התכנסו כדי לדון בנושא, כפי שתיאר זאת אחד המשתתפים בדיונים: “היה ברור לכל מי שלקח חלק בדיונים הללו, שאסור לאפשר מצב שבו מחירי הדיור בהר יונה יהיו גבוהים. לא משנה אם לרכישה או לשכירות. הרי כל הרעיון לשמו התכנסנו ובאנו לגור בהר יונה, היה כדי להעניק לציבור החרדי דירות בהישג יד. אם עכשיו יתייקרו המחירים, מה עשינו?”

רבני שכונת הר יונה לא הביעו את דעתם באשר לשאר חלקי העיר נוף הגליל ולעליית המחירים, תופעה הקשורה ישירות לכוח הקנייה של שוק הנדל”ן התוסס. אך לגבי שכונת הר יונה החרדית קבעו כי חלילה להפקיע את המחירים, וכי על היזמים והרוכשים לשמור על מחירים שנקבעו.

רבי השכונה מכל העדות והחוגים פרסמו מכתב מיוחד – בו נאמר: “לכל רוכשי ושוכרי הדיור בשכונתינו שיחיו, הננו בזה בקריאה של חיבה לכלל תושבי שכונתינו שיחיו כאשר שכונתינו המעטירה עומדת כעת בתקופת התפתחות גדולה, התלויה באפשרות דיור בהישג יד.

“על כן נקבע כי אין לחרוג מהמחירים אשר נקבעו ואשר יקבעו מעת לעת על ידי ועדת הדיור, ובכך נשמר את המשך התפתחות שכונתינו.

“והננו לחזק בזה את נציגי ועדת הדיור אשר עושים עבודת קודש למען מטרה חשובה זו.

“וכן לבוא בקריאה לכלל המתווכים בשכונה לעמוד לצידם באופן מלא. וכן למנהלי המוסדות בשכונתינו לעמוד על המשמר כתקנות הוועדה. אין לחרוג מתקנה זו בשום אופן ובכל שאלה ניתן לפנות לנציגי הוועדה כמו שפורסם”.

עסקני ועד הדיור מציינים במיוחד את הפסקה הפונה למנהלי המוסדות, המבקשת מהם, בעצם, שלא לקבל למוסדות בני משפחה שמפקיעים את המחירים בשכונה.

על המכתב חתומים הגאון רבי נתן בן סניור, הגאון רבי שמעון דב ברנסדופר, הגאון רבי אלכסנדר צבי ליברמנטש, הגאון רבי נפלתי אופמן, הגאון רבי יואל צבי דנציגר, הגאון רבי אהרן יהושע ווייס, הגאון רבי מאיר יהודה פישר, הגאון רבי יוסף יצחק קופטייל והגאון רבי יוסף צבי בינט.

בשכונה מקווים כי המכתב הנחרץ יעשה את שלו, וכי היזמים המבקשים להרוויח הון על נדל”ן יעשו זאת בשכונות אחרות בעיר ההולכת ומתפתחת בצעדי ענק.

“בשנה הקרובה ייחלו הליכי התכנון ליותר משלושת אלפים יח”ד בהר יונה עבור הציבור החרדי. הצעד נעשה כדי להקדים יזמים תאבי ממון שיפקיעו את המחירים”, אומרים העסקנים.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המחירים יעלו במלא כי
    14/02/2022 00:53
    אשר
  1. כל הדירות בהר יונה נמכרו . עכשיו רק בונים ובונים.
    ועדין אין שיווקים מה3500 יחידות . זה יקרה אולי עוד חצי שנה. אז המחירים יעלו. מי שרכש בהר עשה בשכל

  2. ממש לא בסדר
    18/02/2022 08:21
    לאה
  3. בכל הארץ המחירים עולים, מחיה ודיור, למה אלו שקנו דירות לא יכולים להרוויח עליהם משהו? אגב, יש רב אחד שהתנגד להכל, אבל לא ציינתם את זה. אנשים קנו דירה להשקעה ורווח, או אפילו משפחה שקנתה דירה רוצה שהנכס שלה יהיה שווה יותר…

  4. היצע וביקוש
    19/02/2022 23:50
    יעקב
  5. אם הציבור יבוא יעלו המחירים ואם המחירים יעלו והציבור יפסיק להגיע , ממילא המחירים ירדו . למה להתערב ? תנו לענינים לזרום ….