באנגליה מבטלים לגמרי את כללי הבידוד, שוודיה מפסיקה הבדיקות

גורם בכיר במשרד הבריאות: דעיכת הגל החמישי תהיה איטית, צריך להיערך כבר לגל השישי שלא ידוע מתי יגיע • ובעולם? אנגליה תסיר את כללי הבידוד • בשוודיה הודיעו על הפסקת הבדיקות ההמוניות לקורונה - גם במקרים בהם נתגלו סימפטומים
תמי גיל
ח' אדר א' התשפ"ב / 09.02.2022 17:13

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר היום (רביעי) כי דעיכת הגל החמישי צפויה להיות איטית ולארוך שבועות ארוכים.

בשיחה עם ‘כאן חדשות’ הוא הוסיף, כי ממוצע הנפטרים בגל החמישי גבוה, אבל ההערכה היא שהנתון הסופי יהיה נמוך מהגלים הקודמים.

מנתוני משרד הבריאות שעודכנו הבוקר עולה כי מניין המתים מקורונה עלה ל-9,303 בני אדם.  מאז תחילת שנת 2022 נפטרו כ-1,050 ישראלים מנגיף הקורונה, כאשר הממוצע היומי עומד על 47. מדובר ביותר מ-10% מכלל המתים במגפה בחודש וקצת.

גורם בכיר נוסף הדגיש, כי הגל החמישי לא יהיה האחרון וצריך להיערך כבר לגל השישי, שלא ידוע מתי יגיע.

לדבריו, עלייה נוספת בתחלואה תלויה בין השאר בווריאנטים חדשים שעשויים להתפתח ובסיכון של מי שנדבק באומיקרון להידבק שוב באותם וריאנטים.

אמש דווח ב’כאן חדשות’, כי  לראשונה תת זן האומיקרון, ה-BA.2, התגלה בביוב. הממצא עשוי להעיד על כך שהווריאנט הזה כבר מפושט בקהילה הרבה יותר מההערכות שהיו עד כה. שכן, יש מעט מאד ריצופים גנטיים ביחס למספר המאומתים, ולכן אין מידע אמיתי כמה תחלואה יש בזן. במערכת הבריאות חוששים כי התפשטות שלו תאט את קצב הירידה של התחלואה.

ומה קורה בעולם? לפי דיווח ב’ישראל היום’ ראש ממשלת בריטניה בוריס ג’ונסון הודיע כי ארצו תפסיק את כל כללי הבידוד העצמי לאזרח המדינה, כולל לאלו שנדבקו בנגיף הקורונה. הוא העריך כי המדיניות תיכנס לתוקף בתוך שבועיים.

ממשלת שוודיה הכריזה היום על ביטול בדיקות הקורונה ההמוניות במדינה. הרשויות בשטוקהולם הכריזו כי מתחמי הבדיקה במרכזי הערים וכן תחנות הבדיקה בבתי החולים והמרפאות ייסגרו.

הכוונה בשוודיה היא להפסיק את בדיקות גם עבור אזרחים שאצלם התגלו תסמינים של מחלת הקורונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות