לראשונה בתולדות המדינה • אושר בממשלה: יועמ”ש גלי בהרב-מיארה

עו"ד בהרב-מיארה מונתה ליועצת המשפטית לממשלה - והיא האישה הראשונה בתפקיד • ואלו ההחלטות כבר מחכות לה על השולחן?
אריה ריבקינד
ו' אדר א' התשפ"ב / 07.02.2022 14:56

הממשלה אישרה בצהריים (שני) פה אחד את מינויה של עו”ד גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה.

ההורים בודקים, הילדים הולכים ללמוד • איך המתווה החדש עובד?

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

נפתלי בנט אמר בישיבה: “הוועדה הציבורית בראשות נשיא בית המשפט לשעבר גרוניס העלתה לממשלה שלושה שמות על פי בקשת שר המשפטים. שר המשפטים ואני נמליץ לחברי הממשלה לבחור בעו”ד גלי בהרב-מיארה. זה אחד המינויים החשובים והרגישים ביותר בשירות המדינה, ובעיתוי הנוכחי, נוכח השחיקה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, יש כאן הזדמנות חשובה לשמור על מה שצריך לשמור ולתקן את מה שצריך לתקן”.

הוא הוסיף: “עם אישור הממשלה, לראשונה תהיה במדינת ישראל בעזרת ה’ יועצת משפטית לממשלה. הממשלה שלנו רואה את כל אזרחי ישראל, נשים וגברים, כמי שיכולים להגיע לכל מקום”.

שר הביטחון, בני גנץ אמר: “‏אני מבקש לברך את עו”ד גלי בהרב מיארה על מינויה ליועצת המשפטית לממשלה. אני בטוח שהיא תפעל לביצור שלטון החוק ועצמאות מוסד היועץ, וביחד נמשיך לקדם נושאים חשובים למען מדינת ישראל וביטחונה”.

אחת מהחלטותיו האחרונות של מנדלבליט הייתה הקמת צוות בדיקה בפרשת NSO. עו”ד בהרב-מיארה תקבל את מסקנות הצוות עם סיומן – לצד הקמת ועדת חקירה ממלכתית.

לפני כן היא תצטרך להתמודד עם השלכות הפרשה על תיקים שונים, ובהם משפט נתניהו.

אחד הנושאים שעשויים להגיע לפתחה הם המגעים להסדר הטיעון עם בנימין נתניהו. היא תצטרך ללמוד את התיקים שאין לה היכרות מעמיקה איתם ולצד זאת תעבוד בצמוד לעוזריה, לפרקליט המדינה ולתובעת בתיק, כדי לקבל החלטות מורכבות בנושא.

עוד בעניין משפט נתניהו – מנדלבליט לא הכריע אם להעמיד לדין את התאגידים המעורבים במשפט נתניהו – וואלה, בזק וידיעות אחרונות. ההחלטה תעבור לידיה ועשויה להשליך על משפט נתניהו.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות