“לא יודעים מי הם החולים”: המחדל החדש של משרד החינוך נחשף

במהלך דיון בוועדת הבריאות הציגו נציגי משרד החינוך נתונים כי למעלה מ-60 אלף תלמידים אובחנו כחיוביים לקורונה במסגרת מתווה הבדיקות החדש • ראש שירותי בריאות הציבור ביקרה את המשרד: "רק שליש מהילדים נבדקים. משרד החינוך לא מדווח על ילדים מאומתים"
חרדים 10
ו' אדר א' התשפ"ב / 07.02.2022 11:58

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, מתחה הבוקר (שני) ביקורת, במהלך דיון בוועדת הבריאות בכנסת בנושא מתן חיסון קורונה לילדים – על התנהלות משרד החינוך סביב נתוני התחלואה בקרב תלמידים בבתי הספר.

השקעה. אישה. תשואה. שילוב מנצח? בואי לשאול את המנכ”ל

מחכה ומצפה לבשורות טובות? הערב הזה נועד לך! • טיפים ומתנות

לאחר שבמהלך הדיון עדכנה מנכ”לית משרד החינוך, דלית שטאובר, כי אותרו 60,000 ילדים חולים – ביקשה ד”ר אלרעי פרייס להבין את התנהלות משרד החינוך.

היא אמרה: “מה שיותר מטריד שממשלת ישראל קיבלה החלטה שילד מאומת ולא ביצעו את הבדיקות, הוא הולך לבידוד. אבל אין לנו דרך לעשות זאת כי אין באמת מעקב אחר המתווה”.

ד”ר אלרעי פרייס הוסיפה: “רק שליש מהילדים נבדקים וגם לא יודעים מי הם החולים. משרד החינוך לא מדווח ואין למשרד הבריאות יכולת לאכוף בידודים על מי שלא נבדקים. אנחנו לא יודעים מי נדרש לבידוד ואנחנו מבקשים לקבל את המידע”.

מנכ״לית משרד החינוך השיבה במהלך הדיון: ״האם במקומות אחרים במשק ד”ר פרייס כן יודעת מה קורה? התו הירוק בוטל וד”ר פרייס לא תמצא בשום מקום הקפדה יתרה כמו שיש במערכת החינוך”.

בפתח הדיון עדכנה מנכ”לית משרד החינוך דליה שטאובר כי מאז תחילת המבצע החדש של נבדקים ונלמדים בישראל, נבדקו 600 אלף ילדים שהם שליש מהילדים הלומדים במערכת החינוך, וחלקם פטורי בדיקה. מכל אלו שנבדקו בשבועיים שהחל המבצע אותרו 60 אלף ילדים חולים. לדבריה, “אלו חולים שלולא המבצע החדש, לא היינו יודעים עליהם”.

על פי הודעת משרד הבריאות בנושא, שפורסמה הבוקר, מספר התלמידים שנמצאו חיוביים בבדיקה הביתית מאז כניסת המתווה החדש לתוקף עומד על 62,658 תלמידים – החל מה-27.1.

באמצעות הפורטל שהקימו כחלק ממתווה הבדיקות, התקבלו אתמול כ-619,683 הצהרות הורים על תוצאות בדיקות אנטיגן. למעשה, 30.7% מתוך פוטנציאל התלמידים שצריך לבצע את הבדיקות דיווחו באתר.

דיווחים אלה אינם כוללים דיווחים ידניים המתקבלים באמצעות טפסים מודפסים.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קורונה
    08/02/2022 09:49
    מ
  1. אין במשרדים האלה!!