הפרופ’: ‘אין רמז לירידה בתחלואה, הזן החדש יכול להתפתח לגל שישי​​’​​​​​

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בהדסה: "הזן החדש יכול להתפתח לגל שישי" • מחקרים של קופות החולים מזהים את הסימפטומים הייחודיים לגל התחלואה החמישי: בעיות בדרכי הנשימה העליונות, כאבי ראש, צינון וחולשה
חרדים 10
ה' אדר א' התשפ"ב / 06.02.2022 21:38

פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים הדסה עין כרם,  אמר היום (ראשון) בריאיון לתוכנית ‘ערב ערב’ ב’כאן חדשות’,  כי אינו רואה רמז בירידה בתחלואה.

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

ההורים בודקים, הילדים הולכים ללמוד • איך המתווה החדש עובד?

“אנחנו לא רואים אפילו רמז לירידה בתחלואה בשלב הזה. אני צופה לפחות שבוע-שבועיים של רמת עומס דומה”, אמר.

על התחזיות שהוצגו לשרי הממשלה על ירידה צפויה במספר החולים קשה בשבוע הבא – אמר פרופ’ מבורך: “אני לא יודע על סמך מה התחזיות האלה. מספיקה טעות בשבוע או ב-20%, כמו שבשבוע שעבר כולם דיברו שנהיה אחרי השיא, ואנחנו ממש לא. כרגע בשטח אני לא רואה ירידה, הלוואי שהיא תגיע”.

על תת הזן החדש, B.A 2, אמר פרופ’ מבורך כי הוא “יכול להתפתח גם לגל שישי, כמו שנראה בדנמרק, ואי אפשר לזלזל בו”.

פרופ’ מבורך הדגיש: “לא נכון להשתמש בתו הירוק, כי הוא נותן תחושת כזב של סביבה בטוחה, אבל גם מחוסנים נדבקים ומדבקים”.

לדבריו, “אני ממליץ לעשות אנטיגן במקומות המוניים”.

התסמינים של הגל החמישי: צינון, כאב גרון וכאבי ראש

בקופות החולים אומרים כי התסמינים שמאפיינים את התחלואה בקורונה בגל החמישי שונים מאלה שנצפו בגלי התחלואה הקודמים. כך דווח ברשת ב.

בגל החמישי החולים מדווחים יותר על בעיות בדרכי נשימה עליונות, ופחות על פגיעה ריאתית. כמו כן נרשמו פחות דיווחים על אובדן של חוש הטעם והריח.

מבדיקת ‘כאן חדשות’ עולה, כי התסמינים השכיחים שעליהם מדווחות הקופות הם כאבי גרון, כאבי ראש, צינון, חולשה עד כדי תשישות וכאבי שרירים.

בכללית שירותי בריאות אמרו כי בקרב מאומתי אומיקרון משך המחלה קצר יותר לעומת הגלים הקודמים. בקופת חולים מאוחדת אמרו כי בגל החמישי לא נרשמו ירידות חריגות במדדי הסטורציה וכי היו פחות דיווחים על קוצר נשימה.

ד”ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בכללית, אמר כי האומיקרון פוגע יותר בדרכי הנשימה העליונות ולכן בגל התחלואה הנוכחי ירד באופן יחסי שיעור החולים שנזקקו לטיפול ביחידות לטיפול נמרץ ולהנשמה.

יחד עם זאת הוסיף נצר, כי אנו עדים לתחלואה קשה ולתמותה באוכלוסיות מבוגרות עם גורמי סיכון ולכן חשוב להמשיך לעטות מסכות, לאוורר חללים סגורים להימנע מהתקהלויות, והדבר החשוב ביותר: לגשת להתחסן.

נצר הצביע על תסמין נוסף האופייני לגל החמישי ואמר כי בשבועות האחרונים מגיעים דיווחים מרחבי העולם על חולים שסבלו מהזעות לילה מוגברות.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות