יהונתן פולארד גילה באזכרה: מה אסתר ע”ה אמרה לו במאה שערים? • צפו

עם תום השבעה לאסתר פולארד ע"ה: רבנים ואישי ציבור השתתפו באזכרה לזכרה בבית מדרש 'היכל יעקב' של  הגר"מ אליהו זצ"ל, בנשיאות בנו הרב יוסף אליהו • יהונתן: "אחד הדברים שעליהם היא דיברה כל הזמן היה הצורך באחדות"
יוסף גרינבוים
ה' אדר א' התשפ"ב / 06.02.2022 21:23

במלאת ‘השבעה’ לפטירתה של אסתר פולארד ע”ה: רבנים ואישי ציבור השתתפו הערב (ראשון) באזכרה שנערכה בבית המדרש ‘היכל יעקב’ מיסודו של הרב מרדכי אליהו זצ”ל בשכונת קריית משה בירושלים.

השקעה. אישה. תשואה. שילוב מנצח? בואי לשאול את המנכ”ל

מחכה ומצפה לבשורות טובות? הערב הזה נועד לך! • טיפים ומתנות

במהלך האירוע נשמעו דברי הספד והתעוררות מפי רבנים ואישי ציבור – ולאחריהם נשא יהונתן פולארד דברים לזכר רעייתו.

בשעות הבוקר, עם תום ‘השבעה’, עלה יהונתן לקברה של אסתר ע”ה בהר המנוחות, ואז פקד את קברו של יהודה דימנטמן הי”ד שנקבר באותה חלקה.

באזכרה הערב אמר יהונתן: “חשוב שכולם יבינו מי ומה אסתר באמת הייתה, היא הייתה אשתי האהובה. אישה שכל אחד יכול רק לחלום עליה, אך היא הייתה גם המורה שלי, שלימדה אותי מהי אמונה.

“מה שהיא לימדה אותי במשך שלושה עשורים היה לא רק למעני אלא למען העם. בסוף ימיה, היה רגע שבו היא התעוררה ואמרה בקול מאוד ברור: הנשמה שלי חזרה לעולם לשתי משימות. הראשונה: להחזיר אותך הביתה. השנייה: להחזיר אותך כיהודי ולא כגוי.

“המשימה הראשונה, היא אמרה, הייתה הקלה יותר. משום שזה קל הרבה יותר להביא יהודי מהגלות לארץ הקודש מאשר להוציא את הגלות מהיהודי. וכעת כשסיימתי את המשימה שלי אני יכולה ללכת הביתה, היא אמרה, והיא נפטרה”.

בין היתר, הוא סיפר: “היא לקחה אותי לגאולה ולמאה שערים ואמרה: אני רוצה שתסתכל על כל האנשים הטובים האלה. הם אינם נראים כמוך, אבל אתה חייב לכבד ולאהוב אותם כי הם המשפחה שלך. ואז היא לקחה אותי למקום בת”א שלא תיארתי לעצמי שהיא מכירה, ואמרה לי שוב: תראה את האנשים האלה, הם אינם נראים כמוך, אבל הם אחיך ואתה חייב לנהוג בהם באהבה והבנה.

“אחד הדברים שעליהם היא דיברה כל הזמן היה הצורך באחדות. אחדות אחדות אחדות, זה כל מה שהיא דיברה עליו”.

ברגעי הנחיתה של יהונתן ואסתר בישראל, אסתר שרה באוזניו את השיר We Are Home – ומאז שהגיעו לארץ, הקשיבה לו יום-יום.

לבקשת יהונתן, חברי הלהקה שביצעה אותו, KipaLive, הגיעו לשיר את השיר לזכרה של אסתר.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

בתמונה העליונה: הרב שמואל אליהו ולצידו אחיו הרב יוסף אליהו – רב בית הכנסת
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות