החוקר הטיח: “שולטים לך בטלפון” • סערת הריגול בתיקי נתניהו

במהלך חקירתו ברשות לניירות ערך, נאמר לעד המדינה: "יש לנו ידע מלא על החיים שלך, יודעים על כל הודעה שמחקת" • בכירים במשטרה: "זה לא רק פילבר, יש עוד" • זעם ובלבול בצמרת המשטרה: "הציבור לא מאמין לנו" • חילופי האשמות: "הפרקליטות לא אומרת אמת. היא ידעה ואישרה"
חיים טוויל
ה' אדר א' התשפ"ב / 06.02.2022 01:29

השימוש באמצעי הריגול בתיקי נתניהו: בית המשפט צפוי להחליט עוד השבוע אם לעכב את המשך המשפט של תיקי נתניהו, לאחר הגילויים על השימוש של המשטרה בתוכנות הרוגלה על גבי טלפונים.

מחכה כל שבת לסיגריה של מוצ”ש? אלן קאר והשבוע רגוע • איך? כנס

גורמים משפטיים העריכו כי לפרשה יש יכולת לעכב את הדיונים בתיקי נתניהו ואת שמיעת העדים. בינתיים, בית המשפט הודיע כי על המדינה להגיב לדרישות אלו עד יום שלישי הקרוב ועד אז הדיונים יתקיימו כסדרם ללא דחיות כלשהם.

הערב (מוצאי שבת) הוצגו בחדשות 12 ציטוטים מתוך חקירתו של עד המדינה בתיק 4,000 שלמה פילבר ברשות לניירות ערך.

“יש לי ידע מלא על החיים שלך ועל ההתנהלות המקצועית שלך”, הטיח החוקר בפני פילבר. “אנחנו בעולם טכנולוגי ודיגיטלי. יש לנו תוכנות שאנחנו דור קדימה לפני ה-NSA. מומו, אני רוצה שתבין – הידע שלי לגבי העולם שלך, לגבי החיים שלך, ההתנהלות המקצועית שלך – הוא מלא”.

הוא הציע לו: “תחשוב פעם נוספת על כל אלפית אות שעברה אצלך במכשיר – מול כל אדם, מכל מקום. אני רואה מה מחקת, באיזה טיימינג מחקת, אני יכול להבין גם מה הסיבה שמחקת – אני רואה את הכל”.

ב’אולפן שישי’ דווח, כי בכירים במשטרה תקפו את הפרקליטות, וטענו: “בפרקליטות ידעו גם ידעו, זה לא רק פילבר – יש עוד, והכל נעשה באישור ובסמכות”.

לפי דיווח בחדשות 13, סנגוריהם של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושל שאול אלוביץ’, צפויים לבקש כבר השבוע מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את עדותו של מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר מומו פילבר.

לצורך בחינת החשיפות בכלי התקשורת לגבי NSO והשימוש שעשתה לכאורה המשטרה בתוכנות רוגלה בתיקי נתניהו  – הוקמו שני צוותי בדיקה. צוות אחד בראשותו של המשנה ליועמ”ש עמית מררי אחראי על בדיקת חשיפת עיתון ‘כלכליסט’ לפיו המשטרה עשתה שימוש בתוכנת “פגסוס” כדי לרגל אחר אזרחים, כשבמקביל צוות הבדיקה השני יחקור את הטענות על שימוש של המשטרה בתוכנת ריגול גם בתיקי החקירה של נתניהו.

הצוות במשרד המשפטים שמונה לבדיקת הסיפור, יתחיל השבוע בישיבות מרתוניות וההערכה היא כי הבדיקה תסתיים בשבוע הבא.

בחדשות 13 דווח, כי גורמים המעורים בפרשת השימוש הלא חוקי בתוכנות הריגול נגד עדים בתיקי נתניהו העריכו שלא יהיה מנוס מפתיחת חקירה פלילית נגד המעורבים בעניין.

השקעה. אישה. תשואה. שילוב מנצח? בואי לשאול את המנכ”ל

בתוך כך, בצמרת המשטרה שורר זעם ובלבול.

בכירים במשטרה אמרו ל’ישראל היום’: “הציבור לא מאמין לנו, באגף החקירות והמודיעין פגעו ביכולת ההסברה”.

מקורות משטרתיים ידעו לספר אתמול על מתח שנוצר בין מפכ”ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, לבין ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יגאל בן שלום, שהוביל בימים האחרונים קו נוקשה, שהבליט זלזול בפרסומים והכחשה גורפת כביכול המשטרה ריגלה אחר אזרחים ולא עברה על החוק.

ראש אגף החקירות והמודיעין אמר: “אנחנו פועלים תחת בקרה פנימית. בדקנו, והכלי מופעל רק בעבירת פשע” – וזכה לגיבוי מסגנו, תת־ניצב יואב תלם, לשעבר ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, שנשלח לומר בראיונות כי התקשורת מנסה לייצר מציאות שאינה קיימת.

בעקבות אותן הכחשות שיגר המפכ”ל שבתאי איגרת לשוטרים, ומסר להם: “לא נמצאה הוכחה לכך שהדברים אכן קרו… אין ולא היה תרחיש שבו באופן ממוסד ושיטתי פגעה משטרת ישראל בפרטיות אזרחים ומפגינים תמימים”.

עתה, משהתברר שהמשטרה פגעה בפרטיות של אזרחים אפילו בחקירות רגישות של ראש הממשלה לשעבר, שורר מתח בין המפכ”ל לראש אגף החקירות והמודיעין.

במשטרה אמרו על כך: “מפכ”ל לא יכול לשנות גרסאות כל שני וחמישי. הוא גם לא אמור לשנות גרסה. הוא אמור להיות המגדלור שמשדר אמינות ואומר אמת, במיוחד בתקופה שבה הארגון נמצא במשבר”.

מחכה ומצפה לבשורות טובות? הערב הזה נועד לך! • טיפים ומתנות

במשטרה תקפו  גם, בשיחה עם ‘ישראל היום’, את הפרקליטות: “מי שיצר משבר אמון בין הגופים זה הם ולא אנחנו. הם מלווים כל חקירה, הם שותפים לכל הבקשות והצווים, הם הגוף המפקח, אז להגיד עכשיו ‘לא ידענו’?”.

בכיר במשטרה הוסיף: “הפרקליטות לא אומרת אמת. היא ידעה ואישרה את השימוש ברוגלה בטלפון של פילבר, וזה קיבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה”.

תגובת הרשות לניירות ערך על הדיווח החדשות 12: “התמלול המדובר מתייחס לחקירה מיולי 2017 במסגרת תיק בזק. בחקירה לא היה שימוש כלל בהאזנות סתר ומכשירו הנייד של שלמה פילבר נתפס ונעשה בו חיפוש מכוח צו חיפוש רגיל, כפי שנעשה באופן שוטף בחקירות פליליות”.

יומירה, רימקייד. אימוראן, אנברל, מבטרה. מוכר לכם? מגיע לכם כסף

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות