להציל חרדים שמסתבכים: הוקמה ועדת ייעוץ בינלאומית לפדיון שבויים  

במוצאי שבת נוסדה בביתו של איש העסקים שמיל (שמואל) שפירא בוינה, על ידי ארגון 'פודים', ועדה לייעוץ וחילוץ עצירים יהודים בעולם • הדיין החיד"ו וייס: "יש לחנך את הצעירים להימנע מלהיות מעורבים במקרים פליליים" • עו"ד מרדכי ציבין: כך ניתן למנוע את התופעה
נתן פרל
ב' אדר א' התשפ"ב / 02.02.2022 23:10

במוצאי שבת האחרון, נוסדה בוינה על ידי ארגון ‘פודים’, ועדה לייעוץ בכל הקשור לעצירים יהודים בעולם והקמת קרן למימון הוצאות ייעוץ.

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

הוועדה נוסדה בעיקר בשל העובדה כי לאחרונה מתרבות פניות לעזרה, בשל התופעה ההולכת וגדלה של מעצרים ברחבי העולם, בעיקר בגין עבירות צווארון לבן, העלמות מס, הברחת חפצי ערך ויהלומים וגם הברחת סמים, כולל של סם הקרוי גת.

רק לפני שבועיים נעצרו ארבעה בחורים בבלגיה, אשר במזוודות של כל אחד מהם נמצאו 40 ק”ג גת.

ההתכנסות לייסוד הוועדה היתה בנוכחות רבנים, הרב שמואל אליעזר שטרן, רבה של מערב בני ברק, הרב אברהם יונה שווארץ, רבה של קהילת ‘קהל חסידים’, הרב משה אליעזר וייס רבה של קהל מחזיקי-הדת בוינה, הרב אשר מרגליות דומ”ץ קהל אוהל משה, הרב מנחם איינהורן מלונדון, הדיין הרב חיים דוד וייס ( החיד”ו מאנטוורפן), מחסידי סאטמר ועו”ד מרדכי ציבין, בעל קשרים בינלאומיים, המטפל במקרים של הברחת גת, בהתנדבות, כמו בחלק ממקרים אחרים בהם מעורבים עצורים ממשפחות במצב סוציו-אקונומי נמוך.

ההתכנסות התקיימה בביתו של איש העסקים שמיל (שמואל) שפירא, בנו של הח”כ האגודאי לשעבר מוניה שפירא ז”ל, אשר אף העניק חסותו להתכנסות. האירוע הופק על ידי חברת ויינברגר אסטרטגיה ניהול והפקה, באירופה.

הדיין החיד”ו אמר כי “יש לחנך את הצעירים להימנע מלהיות מעורבים במקרים פליליים, יש לוודא היטב מה יש במזוודה שמבקשים ממך להעביר לחו”ל וכי על הציבור הרחב לדעת כי יש לנהוג אך ורק לפי חוקי כל מדינה ומדינה, דינא דמלכותא דינא”.

נואם (בתמונה העליונה):  החיד”ו וייס. צילום: חיים יוסגר

עו”ד ציבין אומר כי, לדעתו, “על רשויות האכיפה בישראל להתערב על מנת להפסיק את התופעה של הברחת גת. הבעיה היא כי משטרת ישראל אינה יכולה להתערב הואיל וצמח הגת חוקי בישראל. עם זאת, עדיין ניתן לגרום למשטרה לטפל באלה ששולחים את הצערים להבריח גת, על ידי זה שהבחורים או אחרים שהוטעו, יתלוננו על הונאה, רמייה והטעייה”.

ציבין הוסיף, כי ניתן למנוע את התופעה על ידי ששלטונות המס והלבנת הון יתערבו וינקטו הליכים.

יצוין,  כי ח”כ משה ארבל מש”ס, הגיש בעבר הצעת חוק, כי הברחה של דבר מסוים אשר הינו חוקי בישראל (כמו גת), אך מהווה עברה במדינה אליה הוברח החומר, תחשב כעבירה פלילית בישראל. ההצעה תקועה בוועדת חוק ומשפט, ויש חשש כי הדבר יימרח.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות