כך הצעת החוק של ח”כ אתי עטיה תציל הורים מההוצאה לפועל

הצעת חוק חברתית והומינטרית שיזמה ח"כ אתי עטיה מהליכוד עברה פה אחד בקריאה טרומית בכנסת כספי סיוע שהמדינה מעניקה להורים עצמאיים ויחידנים • יישארו ברשותם ולא יעוקלו על ידי הוצאה לפועל
אריה ריבקינד
א' אדר א' התשפ"ב / 02.02.2022 16:05

הצעת חוק חברתית והומינטרית שיזמה ח”כ אתי עטיה מהליכוד עברה היום (רביעי) פה אחד בקריאה טרומית בכנסת.

השיטה שסחפה להפסקת עישון מגיעה למגזר החרדי. מה הקסם?

בואו לשאול את המנכ”ל: מי אמר שהנשים לא מבינות בהשקעות?

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

הצעת החוק קובעת כי כספי סיוע שהמדינה מעניקה להורים עצמאיים ויחידנים יישארו ברשותם ולא יעוקלו על ידי הוצאה לפועל.

ההצעה אושרה בקריאה טרומית ברוב של 42 ח”כים, ללא מתנגדים ונמנעים והועברה להמשך תהליך חקיקה בוועדת החוקה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “מדינת ישראל קבעה מספר מנגנוני תשלום והטבות, שתכליתם לסייע להורים עצמאיים, נוכח צורכיהם הכלכליים והמשפחתיים הייחודיים ולנוכח מצבם הפגיע בשוק העבודה. מנגנוני תשלום אלה מעוגנים במספר חוקים ותוכניות ממשלתיות.

“תשלומים אלה נועדו לשמש כרשת ביטחון להורים עצמאיים או כפלטפורמה לשיפור מצבם הכלכלי דרך השתלבות מוצלחת בשוק התעסוקה, לכן יש להבטיח כי כספים אלה יגיעו ליעדם ויגשימו את תכליתם המקורית.

“להגנה על כספי התשלומים המוענקים במסגרת תכניות ממשלתיות לסיוע להורים עצמאיים ישנו רציונל נוסף ומשמעותי, שכן מדובר למעשה בהחזר רטרואקטיבי עבור תשלומים שכבר שולמו מכיסו של ההורה העצמאי, שהסתמך על ההחזר הצפוי”.

עוד נאמר בהצעת החוק: “מטרת התוכנית היא לאפשר להורים אלה להיחלץ ממעגל הקצבאות ולשפר את מצבם הכלכלי באמצעות שילובם המוצלח בעבודה או הגדלת היקף המשרה. כל עוד הכספים הללו חשופים לעיקול, לשעבוד או להעברה בעקבות חובות, עלול עיקולם להגדיל את סך חובותיו של ההורה העצמאי, שהסתמך על ההחזר הצפוי, ואף להעמיק את תלותו בקצבאות”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות