השופט מרגיש מרומה? דרעי: “לא הולך לשום מקום, אפעל מהכנסת”

יו"ר ש"ס קיים מסיבת עיתונאים ותקף את מערכת המשפט: "אם לא היה קוראים לי אריה מכלוף דרעי - זה היה נסגר מול פקידים" • דמי ודם משפחתי נשפך בראש חוצות. ממשיך כיו"ר ש"ס וממשיך לסייע לציבור" • "מכל העונשים שהוטלו עליי אתמול, הפרישה מהכנסת היא הכבדה ביותר"
אריה ריבקינד
א' אדר א' התשפ"ב / 02.02.2022 13:53

יו”ר ש”ס אריה דרעי מסר הבוקר (רביעי) הצהרה לתקשורת בכנסת, במהלכה הגיב לראשונה לגזר דינו ולהתפטרותו מהכנסת.

השיטה שסחפה להפסקת עישון מגיעה למגזר החרדי. מה הקסם?

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

“אני לא מאחל לאף אחד לעבור שבע שנים כפי שעברנו אני ומשפחתי. תזכרו את הימים של התפוצצות הפרשה. בהתחלה היה צו איסור פרסום על ‘דמות בכירה בממשלה’ עם חשדות חמורים ביותר. נפתחה נגדה חקירה. ואחר כך, על פי דרישתי, הותר לפרסום שמדובר בשר אריה דרעי”, פתח דרעי.

הוא הוסיף: “האישומים שנזרקו לחלל האוויר היו חמורים ביותר – שוחד, גניבה, מרמה, קשירת קשר, הפרת אמונים, הלבנת הון, גניבה מעמותות, ועוד. נגדי, והכי כואב, גם נגד אשתי, רעייתי ומשפחתי.

“ההדלפות מהמשטרה לא נתנו מקום לספק. אריה דרעי – תפסנו אותו שוב. הכותרות כבר שפטו והרשיעו. הרחפנים כבר עלו לשמי ספסופה לצלם מכל זווית. כולם עולים לרגל מכל הארץ בסקרנות, מצלמים, מחפשים את הארמון או האחוזה המדוברת”.

הוא הבהיר: “לפי מה שאנו יודעים היום בבירור, חודשים ספורים אחרי תחילת החקירה המשטרה ידעה בבירור שאין חשדות לשוחד ושהחשד יופרך מיסודו. דמי ודם משפחתי נשפך בראש חוצות ומי שיודע את האמת שותק – ונושך שפתיים”.

דרעי סיפר כי אחד הרגעים ששברו אותו היה הפגיעה ברעייתו. “ראיתי את יפה אשתי עם דמעות בעיניים. מתברר לי שהצדקת גזרה על עצמה תענית באותו יום ולא שתתה מים עד הלילה ולקחה אותי לצד, תוך כדי בכי מתייפח: ‘אריה, אתה לא תאמין, הטיחו בי היום בחקירה, שאני יפה דרעי גנבתי כסף מעמותות, שאני מסרתי את נפשי בשבילם. אני לא מסוגלת’. את החוויה הזאת אני לא אשכח לעולם. אני שמח שאחרי שבע שנים אתמול אשתי סוף סוף קיבלה הודעה שהחשדות נגד העמותות ונגדה נגנזו”.

דרעי תקף את מערכת המשפט: “כל אדם בישראל יודע שאם לא היה קוראים לי אריה מכלוף דרעי, זה היה נסגר מול פקיד השומה וללא הליך פלילי. לא נאשמתי בהעלמה של אגורה אחת מרשויות המס”.

יו”ר ש”ס אמר כי העונש הכבד ביותר מבחינתו היה הצורך לעזוב את הכנסת: “לא רציתי לקחת את ש”ס למלחמות אין-סופיות ולבזבז את הזמן, במקום לעשות את הדברים שעבורם הציבור שלח אותנו. מכל העונשים שהוטלו עליי אתמול, הפרישה מהכנסת היא הכבדה ביותר”.

הוא הבהיר: “בנסיבות שנוצרו, הגעתי למסקנה שכדי לאפשר את הסדר הטיעון עליי להתפטר מהכנסת. אני לא אדם פרטי, אני עומד בראש תנועה פוליטית גדולה. עברנו ארבע מערכות בחירות כשמעל ראשי ריחפו חשדות וקיבלנו תמיכה של מאות אלפי מצביעים.

“לאחר המון התלבטויות, למרות המחיר הכבד, הדבר הנכון עבורי היה ליטול אחריות ולהסיר את הדבר הזה מהשולחן. החלטתי להקדיש את זמני ואת זמן התנועה ואת כוחותינו לציבור שלנו”.

דרעי הצהיר כי ימשיך לפעול בכל הכח בזירה הציבורית, כולל בכנסת – זאת למרות שהשופט אמר מפורשות בגזר הדין שאחד משיקוליו לקבל את עסקת הטיעון היא כוונתו של דרעי ל”הדיר עצמו מרצון צעיסוק צרכי ציבור”.

דרעי הדגיש: “אני לא הולך לשום מקום – אני ממשיך כיו”ר תנועת ש”ס וממשיך לסייע לציבור מהכנסת או מכל מקום. אני וחבריי ממוקדים במטרה להפיל את הממשלה הזאת”.

כשנשאל אם ימשיך להוביל את המפלגה גם בבחירות הבאות – השיב: “אעמוד בראש תנועת ש”ס גם בבחירות הבאות וארוץ לכנסת. לא רואה שום מניעה או קלון”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דמעות תנין
    02/02/2022 16:34
    מיכאל ארלנגר
  1. אפ דרעי היה הולך בדרך הישר לא היה סובל. תלמיד חבם שסטה יצא לגלות קדמונינו על דברים פחותים מאלה יצאו לגות. כפי שאמר הרב יוסף ברויאר רב הקהילה החרדיץ עדת ישורון בנויורק גלטט כושר העיקר גלאט יושר