כ-500 מתים מקורונה בינואר • “הולכים לקראת שבועות קשים”

קצב התמותה בשבוע הנוכחי: יותר מ-30 ביום • היום נוספו 219 חולים קשה - המספר הכי גבוה של מאושפזים ביום אחד, מאז פרוץ המגיפה • בכיר במשרד הבריאות: "אין לנו כלים לבלום העלייה במספר החולים קשה" • עוד צמצום במערך בדיקות ה-PCR: המתחמים של פיקוד העורף ייסגרו מחר
חרדים 10
כ"ט שבט התשפ"ב / 30.01.2022 22:57

משרד הבריאות פרסם הערב (ראשון) כי על פי הנתונים, מספר המתים מהנגיף בחודש ינואר מתקרב ל-500.

מספר הנפטרים מהנגיף מאז פרוץ המגפה עומד על 8,707 בני אדם.

מספר חולים הפעילים עומד על 436,849, כאשר מחצות ועד שעות הערב התגלו כ-46,774 מאומתים חדשים.

מספר החולים המאושפזים במצב קשה בבתי החולים עומד על 1,092 בני אדם  – מתוכם 243 מונשמים ו-19 מחוברים לאקמו.

היום נוספו לבתי החולים 219 חולים קשה. זהו  המספר הכי גבוה בכלל של מאושפזים ביום אחד, מאז פרוץ המגיפה.

מנגד,  מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1.

מספר אנשי הצוות המבודדים עומד על 7,576 בני אדם מתוכם 2,493 אחיות ו-1,078 רופאים.

גורם בכיר במשרד הבריאות הבהיר הערב בשיחה עם חדשות 12,  כי אי אפשר לבלום את העלייה במספר החולים קשה, וכתוצאה מכך מערכת הבריאות נערכת לצמצום של טיפולים וניתוחים לא דחופים בשלושת השבועות הקרובים.

בימים האחרונים ניתן להבחין בירידה במספר המאומתים היומיים, אך מספר החולים קשה ממשיך לטפס.

הבכיר במשרד הבריאות: “יהיו עוד שבועיים עד שלושה שבועות קשים בבתי החולים. אני מעריך שלא נעבור את 1,300 החולים קשה, אבל למען האמת גם אם המספר יהיה גבוה יותר – אין לנו כרגע כלים אמיתיים לעצור את העלייה הזו, ולכן גם אין לנו קו אדום”.

לדברי הבכיר, “הדרך היחידה להתמודד עם העלייה בחולים קשה תהיה לצמצם את הניתוחים והטיפולים שאינם דחופים בבתי החולים, למרות המשמעות הקשה עבור המטופלים – כי אין ברירה”.

למרות האמירות המורכבות, אותו גורם במשרד הבריאות משדר אופטימיות זהירה – גם בגלל שעל פי כל ההערכות העלייה במספר החולים קשה צפויה להיבלם בקרוב מאוד, וגם כי מספרם של הרופאים והאחיות שנמצאים בבידוד לאחר שנדבקו הולך ויורד.

לפי דיווח בחדשות 12, מתחמי בדיקות ה-PCR של פיקוד העורף, שמפעילה חברת שיבא טרגט, ייסגרו מחר – יום שני –  בגלל הפסקת התקצוב שלהן.

שיבא טרגט, חברת מסחרית בבעלות משותפת של בית החולים שיבא, שהייתה המפעילה של כמעט כל מתחמי בדיקות ה-PCR של פיקוד העורף, הודיעה היום לחשב הכללי של משרד הבריאות על הפסקת פעילותה: “החל ממחר לא יגיעו צוותים לשטח ותופסק כל פעילותנו”.

הצעד מגיע על רקע ההחלטה להפסיק את המימון למתחמים המדוברים, והיא תוצאה של העיקרון להעביר את הציבור ככל האפשר מבדיקות PCR לבדיקות אנטיגן מהירות.

בדיקות ה-PCR ימשיכו להיות זמינות דרך קופות החולים, בעיקר למבוגרים וקבוצות סיכון – זאת על אף שגם הן צפויות להצטמצם בקרוב.

צמצום נוסף גם במערך בדיקות ה-PCR: מתחמי הבדיקות של פיקוד העורף, שמפעילה חברת שיבא טרגט, ייסגרו מחר בגלל הפסקת התקצוב שלהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות