טרגדיה בב”ב: בן 17 נפטר מקורונה, 3 בני פחות מ-18 נפטרו בחודש ינואר

הנער סבל ממום מולד ומחלות רקע קשות • 146 נפטרו בשבעת הימים האחרונים • עד כה היו בגל האומיקרון 2,540 חולים קשה • שינוי במתווה הבידודים במערכת החינוך: מחלימים טריים פטורים מביצוע בדיקות אנטיגן למשך 60 יום • מנהל טיפול נמרץ ילדים: "מורידים את סטנדרט הטיפול"
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ב / 27.01.2022 20:50

נער בן 17, שסבל ממום מולד ומחלות רקע קשות, נפטר היום (חמישי) לאחר שנדבק בקורונה.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

מתחילת חודש ינואר נפטרו שלושה בני פחות מ-18, לאחר שנדבקו באומיקרון.

בשבעת הימים האחרונים נפטרו 146 בני אדם.

מספר הנפטרים מאז פרוץ המגיפה עומד על 8,541 בני אדם כאשר היום לעולמם שישה בני אדם ואתמול הלכו לעולמם 22.

בגל האומיקרון מתו עד כה מקורונה 221 בני אדם.

אתמול זוהו בישראל 67,723 נדבקים שמהווים שיעור חיוביים של 24.58%.

מספר הנשאים הפעילים עומד על 480,501 בני אדם.

בכל גל האומיקרון היו 2,540 חולים במצב קשה. בבתי החולים מאושפזים כעת 950 בני אדם במצב קשה, מתוכם 212 מונשמים ו-18 מחוברים לאקמו.

מקדם ההדבקה (R) ממשיך לרדת וכעת עומד על 1.11.

מספר אנשי הצוות הרפואי שמצויים בבידוד עומד על 9,822 כאשר 1,282 מהם רופאים ו-2,793 הם אחיות.

מתווה מערכת החינוך

בתוך כך, בהמשך למדיניות הבדיקות החדשה במערכת החינוך שנכנסה לתוקף הבוקר, במשרד הבריאות מעדכנים את המתווה:

• מחלימים טריים פטורים מביצוע בדיקות אנטיגן למשך 60 יום ממועד ההחלמה

• תלמידי מסגרות החינוך המיוחד פטורים מביצוע בדיקות אנטיגן פעמיים בשבוע

• במקרה של חשיפה לבן בית מאומת – לא מחוסנים יכנסו לבידוד (5 ימים ממועד החשיפה האחרון למאומת), וישוחררו בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מוסדית שבוצעה ביום האחרון לבידוד

• תלמידים בתי ספר המשתתפים במגן חינוך – לא ידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן ביתיות בשבוע, כל עוד הם ממשיכים לבצע באופן סדיר בדיקת PCR שבועית בבית הספר

• מתווה הבדיקות במערכת החינוך לא חל על צוותי ההוראה, ועל כן אנשי הוראה שאינם מחוסנים ימשיכו לבצע בדיקת אנטיגן מוסדית פעמיים בשבוע, ובמקרה של חשיפה למאומת יכנסו לבידוד מלא (5 ימים) בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקה מוסדית שבוצעה ביום האחרון לבידוד

חשש מהעומסים בבתיה”ח

ד”ר יוסי בן ארי, מנהל טיפול נמרץ ילדים ברמב”ם ויו”ר איגוד רופאי טיפול נמרץ, שוחח הערב עם ענת דוידוב בתוכנית “איפה הכסף” ב-103FM, והתייחס למתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך.

“אנחנו מדברים על לקיחת סיכונים שהם בסדר בלבד שמי שעושה את השיקול ויכול לעשות את השקלול של הסיכון. אם מדובר במחלה קשה או בעבודה מאוד קשה של מערכת הבריאות שלא תוכל לעמוד במעמסה – אז אנחנו בבעיה גדולה. השיקול לגבי כן או לא בידוד של שאר הילדים הוא מאוד עדין, בעייתי ואני חושב שפה זה עניין של ניהול סיכונים”.

לדבריו, “הסיכון בלשלוח את כולם הביתה זה בעצם שהם לא ילמדו עם כל הבעיות והמשברים בגיל הזה, ההורים לא ילכו לעבוד ויש לזה משמעות גם כלכלית, חברתית ובריאותית לילדים. מצד שני, אנחנו מסתכנים בזה שחלק מהילדים יהיו חולים, אין ספק שבמתווה הזה יהיו יותר נדבקים, אבל סדרי הגודל יהיו שונים.

“הבעיה שלנו במערכת הבריאות זה שהרבה מאוד אנשי צוות חסרים בגלל בידודים, מחלה או בגלל שהם צריכים להישאר עם הילדים בבית. זה מוריד מהיכולת הטיפולית שלנו בצורה משמעותית ביותר.

“אין לנו ברירה אלא להוריד את סטנדרט הטיפול כי ברגע שיש פחות אנשי צוות אתה יכול לעשות פחות. אם אני מסתכל על כמות הילדים שחולים בקורונה בכל הארץ הכמות היא קטנה”, הבהיר.

ד”ר בן ארי הסביר: “חלק גדול מהילדים עם מחלת קורונה קשה הם עם מחלת רקע משמעותית, נשימתית, נוירולוגית ואם לבבית, שהקורונה מדרדרת אותם”.

בהמשך דבריו הדגיש כי ההבדל בין הצוות הרפואי להורים אחרים הוא “שבצוות הרפואי תלוי הטיפול בחולים, בלי להמעיט בחשיבות שאר המקצועות. בסופו של דבר כשיש מגפה הסיירת הם אנשי הרפואה ואם הכוח שלהם יורד אז היכולת של מדינה לטפל במגפה היא הרבה יותר קטנה והטיפול שיקבל אותו חולה קשה הוא הרבה פחות טוב”.

כשנשאל האם יש עומסים בטיפול נמרץ ילדים בשל הנגיף, אמר: “יש בעיה בטיפולים נמרצים בעונת החורף בילדים. יש הרבה תחלואת שפעת לא פשוטה ותחלואות נשימתיות אחרות שתופסות חלק מהמיטות. אבל בטיפול נמרץ ילדים נכון לעכשיו יש מספיק מיטות לתקופה הזו, במידה ותהיה תחלואה יותר גדולה נהיה בבעיה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות