“חיובים שגויים”: גרים בעיר לוד? ההודעה המפתיעה של ראש העיר

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, הורה לעצור את מדידת גודל הנכסים בעי - לאחר שהתגלו כשלים בחישובים שגררו חיובים מוטעים • "ההגינות מחייבת אותנו לוודא שהעירייה תקבל ארנונה מהתושבים והעסקים רק לפי מה שצריך"
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"ב / 24.01.2022 13:36

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, הורה היום (שני) לחברה החיצונית שמודדת את גודל הנכסים בעיר ומחשבת את גובה הארנונה, לעצור את סקר הנכסים לחישוב הארנונה.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

הסיבה? תושבים גילו חיובים גבוהים בחשבון הארנונה שלהם, בעקבות חישוב לא נכון של גודל הנכס.

בפוסט שפרסם בחשבון בפייסבוק שלו, כתב ראש העיר: “ההגינות כלפיכם חשובה לי מאוד, ואני לא מהסס לרגע כאשר אני מגלה כשלים העלולים לפגוע בכם.

“בעקבות כשלים של חברת המדידות החיצונית בביצוע סקר נכסים לחישוב הארנונה בלוד – שהעירייה מחויבת לבצע על פי חוק אחת לחמש שנים בהתאם לנהלי משרד הפנים, הנחיתי לעצור מיד את המדידות עד לביצוע בדיקה מקיפה ותיקון הליקויים!”

לדבריו, “קיימות הנחיות ברורות בחוק כיצד מחייבים, כיצד מודדים, ואיזה דברים פטורים מחיוב. כך למשל, אף שחוק העזר העירוני קובע שאין לחייב פרגולות חוקיות שמכוסות בסנטף שקוף (לוח לחיפוי פרגולות וגגונים), התקבלו אצלי ואצל חברי מועצה עשרות פניות מתושבים על חיובים שגויים כאלה”.

הוא הדגיש: “ההגינות מחייבת אותנו לוודא שהעירייה תקבל ארנונה מהתושבים והעסקים רק לפי מה שצריך, לא פחות ולא יותר. בכל מקום שבו יימצא טעות, התושב יזוכה, כשם שבכל נכס שהגדיל את שטחו המקורה, הוא ישלם יותר. זוהי היושרה הציבורית לה אתם מצפים, כחלק מטיפוח יחסי האמון בינכם לבין העירייה וקידום המנהל הציבורי התקין”.

תושבים שיש להם השגות על שומת הארנונה שקיבלו בעקבות המדידות, מתבקשים לשלוח אל מחלקת ההכנסות במייל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לטיפולך ראש העיר
    27/01/2022 11:59
    משלם חובות ומיסים
  1. הולכים לעשות נתיב נפרד בכל כיוון לתחבורה ציבורית , מישהו מאמין שבאמת נהגים מלוד יצייתו לחוק ולא ייסעו בנתיב של תחבורה ציבורית?אחרי עיר רהט לוד במקום שני שתושביה מבצעים עבירות תנועה.

    • ברברי   27/01/2022 14:53

      למה לחשוב כך תחשבו חיובי ותראו איזה תוצאות יהיו מול העיניים לגבי הנתיב פשוט מאוד ישימו מצלמות וזה יכניס עוד כסף לקופה.תחשוב טוב יהיה טוב.