כדי לתקוף את חוק הגיור ‘יתד’ מצטט ונותן קרדיט ל’חדשות 12′

'יתד נאמן' פרסם הבוקר פולו-אפ חריג בעמודו הראשון - ועוד עם קרדיט - לידיעה של יאיר שרקי • ראש מערך הגיור הגיב הבוקר להקלטות שפורסמו בחדשות 12, בהן הוא נשמע מטיל ספק ברפורמת הגיור שמוביל השר מתן כהנא
יוסף גרינבוים
כ"א שבט התשפ"ב / 23.01.2022 11:49

עיתון ‘יתד נאמן’ פרסם הבוקר (ראשון) פולו-אפ חריג בעמודו הראשון – ועוד עם קרדיט – לידיעה של יאיר שרקי בחדשות 12.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

תחת הכותרת “חשיפה מפתיעה: ראש מערך הגיור שמונה בסערה על ידי השר כהנא כדי לקדם את הרופרמה, מתנגד גם הוא לרפורמת הגיור” – מדווח הביטאון הליטאי על ההקלטות שפרסם אמש יאיר שרקי בחדשות 12, בהן נשמע הרב בניהו ברונר מותח ביקורת על רפורמת הגיור.

בהקלטות שפורסמו נשמע הרב ברונר אומר: “בא פה איזה שר ואומר ‘אני יש לי אחריות לאומית, אני רוצה לתת פתרונות’, אני לא אומר שהפתרון שלו זה הפתרון. ואני גם לא בטוח שאם הפתרון הזה ייושם אני לא רואה תורים ליד הרבנויות, אני לא רואה תורים של אנשים שעומדים והולכים ורוצים להתגייר, אני לא בטוח שזו הדרך”.

הרב ברונר גם מתייחס בהקלטה למתן סמכות לרבני ערים לגייר: “זה כאילו לפתוח פתח שיעקוף את הרבנות הראשית וזה גם דבר בעייתי מאוד. זה דבר בעייתי”. עוד אמר כי הסיבה היא המחלוקת ההלכתית בנוגע לגיורי קטנים, דבר שהרבנות הראשית מתנגדת אליו, אך נתמך ע”י חלק מרבני הערים: “זו שאלה כבדה, אני לא שקט עם האופציה המקלה”.

הבוקר התייחס הרב ברונר להקלטות, שבוצעו לפני מספר שבועות והבהיר: “בשיעור שהעברתי לפני מספר שבועות בצפת התייחסתי גם להיבט הפוליטי של חוק הגיור, כפי שהכרתי את עקרונותיו מתוך דברים שפורסמו בתקשורת.

“לאחר שהשר מתן כהנא פנה אלי ובקש שאעמוד בראש מערך הגיור לקראת קידום החוק, העמקתי בפרטיו והתייעצתי בעניינו עם הרב חיים דרוקמן ורבנים נוספים בציונות הדתית והשתכנעתי כי מדובר בחוק טוב וחשוב שיסייע למדינת ישראל להתמודד עם אתגר ההתבוללות”.

לדבריו, “החוק המוצע יאפשר לרבני ערים לגייר מתוך מערך הגיור הממלכתי ובכך יישמר מעמדה של הרבנות הראשית כגורם היחיד האמון על הגיורים במדינת ישראל”.

הוא הדגיש: “אני סבור שנכון וחשוב כי חוק חשוב שכזה ייעשה בהסכמה עם הרבנות הראשית. אני פועל יחד עם השר כהנא לקדם הסכמות עם הרב הראשי על החוק, ומקווה שבעזרת ה׳ נביא את החוק הטוב הזה בהסכמה”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ידוע
    23/01/2022 12:47
    חצקל
  1. ..העיתון המטונף יתד לא נאמן.מוכן לעשות הכל הכל.גם להניף דגל ישראל.וחמאס.ולאכול חזיר.כדי להראות עצמם כדואגים ליהדות.ואם הם צריכים את הליצן עם הפאות אוהבו של בנט..שירקי המוקיון ששמח שבנט ולפיד מנהלים את המדינה..האם צריך עןד הוכחה כמה יתד בשיא השיפלות..???? לא צריך ערב רב כזה שתומך בממשלה שרודפת את היהדות מה שבאירופה לא רדפו..ו ליטאים צריכים לבקש סליחה מיוסי שריד.ושאר אנשי מרץ של פעם.שלא מגיעים לקרסוליים של בנט.לפיד.סער.ליברמן.גנץ.שקד.אורבך.סילמן.וראש לרשעים והחצופים כהנא..ברישעות..!!!!!

    • אלי   25/01/2022 08:27

      אי אפשר להכשיר שרצים כמוך חתיכת טינופת

  2. אין מה לומר
    23/01/2022 17:00
    ניר
  3. עוד לא הבנתי הרב דרוקמן בעד או נגד החוק
    כל יום הוא אומר משהו אחר.
    מה קרה הרב ברונר לפני שהתמנית אמרת את האמת ואחרי שהתמנת חזרת בך זה מראה על המון יושרה