עמית סגל: תהיה עסקה? זו תוחלת החיים המעודכנת של הממשלה

הפרשן הפוליטי בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות': "ההנחה היא שאם יש יו"ר ליכוד שאינו פסול חיתון, חברי האגף הימני בקואליציה לא יוכלו להמליך את לפיד לראש הממשלה ולהשמיד את עצמם סופית"
חרדים 10
י"ט שבט התשפ"ב / 21.01.2022 11:31

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מעריך כי הדרך לפירוק ממשלת בנט-לפיד-עבאס עשויה להיות מהירה, במקרה שבו יחתום בנימין נתניהו על עסקת טיעון עם היועמ”ש מנדלבליט.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

סגל כותב הבוקר (שישי) בטורו השבועי בעיתון ידיעות אחרונות: “המהירות שבה זיעזע המו”מ להסדר הטיעון את יסודות הקואליציה הפתיעה אפילו את אלה שהאמינו ביציבותה. ביום ראשון הזהיר שר המשפטים סער את שרי מרצ, ‘כמה גבוה שתטפסו על העץ, ככה תיפלו בסוף’. בשני הפילה ח”כית מרצ, ג’ידא רינאווי־זועבי, את חוק הגיוס.

“בתווך, שרת הפנים איילת שקד חותרת להעביר את ‘חוק האזרחות’ בקולות האופוזיציה. זה תקדים הרה סכנה בממשלה שמרכיביה אינם יכולים להסכים על דבר. כחול לבן יכולה להעביר את חוק יסוד השוויון בסיוע המשותפת, הימין את הכשרת ההתיישבות הצעירה, והדרך לפירוק עשויה להיות מהירה”.

לדברי סגל, “תוחלת החיים המעודכנת שצופים שרים בכירים במקרה של עסקה היא בין ארבעה לעשרה חודשים. ארבעה, כי זה פרק הזמן שייקח לליכוד לבחור יושב ראש שאפשר יהיה לעשות איתו עסקים. עשרה, כי זה המועד שבו אמור לעבור תקציב מדינה. ההנחה היא שאם יש יו”ר ליכוד שאינו פסול חיתון, חברי האגף הימני בקואליציה לא יוכלו להמליך את לפיד לראש הממשלה ולהשמיד את עצמם סופית.

“אישור התקציב מבטיח את הרוטציה, ולכן, אם תהיה עסקה, גם תקציב לא יהיה. זה גם עשוי להיות מהיר יותר, כי גם מי שרוצה בקיום הממשלה לא יוכל להרשות לעצמו להתפשר על עקרונות, מחשש שהבחירות בפתח”.

הפרשן מוסיף וכותב: “כידוע, בבורסה מוכרים מניות לא כשמפסיקים להאמין בהן, אלא כשחושבים ששאר השוק מפסיק להאמין בהן. למה הכוונה? הרי ההיגיון מלמד שמרצ, העבודה ורע”מ יעשו הכל כדי להנמיך פרופיל ודרישות מתוך הכרה שזו הדרך היחידה למנוע מימינה ותקווה חדשה לפזול ימינה לממשלה עם הליכוד. אבל החשש שלהם מפירוק קרב גורם להן להעלות דרישות, לא להפך”.

“לפיד ובנט”, כותב סגל, “שותפים לחשדנות במניעיו של השר זאב אלקין. הם סבורים שהוא חימם את הנגב בכוונת מכוון עם נטיעות קק”ל . בין אם זה נכון ובין אם לאו, הדבר משפיע על יכולתם שלהם להתפשר בתוך הקואליציה, כי גם הם חייבים להעלות את רף ההתבטאויות כדי לשרוד.

“באופן מוזר, גם גורלו של ראש הממשלה הנוכחי כמו של כל קודמיו בדור האחרון ייחרץ בצלאח א־דין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות