ראשי ישיבות מגבים החרם נגד מד”א: ‘מלחמה כוללת’

רבנים וראשי ישיבות פרסמו מכתב חיזוק לאלפי בני הישיבות: מעודדים המאבק שלא לתרום דם לארגן מד"א - עד שיוחזרו הטפסים עם "שם האב והאם" • ראשי הישיבות מבהירים: "ארגונים עתירי כסף מנסים לשנות את דמותה של מדינת ישראל. הננו נמצאים במאבק על דמותו של הבית היהודי"
חרדים 10
י"ט שבט התשפ"ב / 21.01.2022 11:05

המאבק נגד מד”א: הבוקר (שישי) פורסם מכתב עליו חתומים כעשרה רבנים וראשי ישיבות, המחזקים את תלמידי הישיבות – וקוראים להם להמשיך במאבקם כנגד השינוי בטפסי מד”א והסרת שם האב ושם האם מטפסי התרמת הדם.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

הרבנים קוראים שלא לתרום דם, עד להשבת טפסי ההתרמה הקבועים.

על המכתב חתומים ראשי ישיבות ורבנים בציונות הדתית: ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג, נשיא ישיבת עטרת כהנים הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש הישיבה ביצהר ורב הישוב הרב דוד דודקביץ, רבה של פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה הרב מיכה הלוי, ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר, ראש ישיבת שדרות הרב דוד פנדל, ראש ישיבת מצפה רמון הרב צבי קוסטינר וראש הישיבה באילת הרב יוסי רודריגז.

במכתב כותבים הרבנים: “אנו מחזקים את ידיהם של תלמידי הישיבות הקדושות הנרתמים לתרום מדמם בכל הזדמנות. אמנם כעת, הננו נמצאים במאבק על דמותו של הבית היהודי. זוהי מלחמה כוללת, לא רק מול מד”א בסוגיית תרומות הדם, אלא בסוגיות רבות ל’אורך כל קו החזית'”.

הרבנים מדגישים: “ארגונים עתירי כסף מנסים לשנות את דמותה של מדינת ישראל, לפגוע בטבע האנושי של ‘אב ואם’ כמשפחה נורמטיבית, ולהציב כדגל הקידמה את הרס מוסד המשפחה בישראל.

“על כן חובתנו, להמשיך במהלך בו פתחנו, להרים בגאון את דגלנו, דגל התורה ודגל דרך ארץ המצטרפת לתורה, לעמוד על שלנו, ולדרוש להשיב את טפסי תרומת הדם כפי שהיו, עם סעיף ‘אב ואם’, ואז בשמחה, נחזור ונתרום מדמנו למען חולי עמנו”.

40 ישיבות למד”א: “נתרום דם – כשתחזירו את אבא ואמא”

כבר לפני חודש וחצי הודיעו 40 ישיבות ומוסדות, בהם אלפי תלמידים, לארגון מד”א כי תלמידיהם ישובו לתרום דם, רק כאשר ישובו הטפסים המקוריים.

מדובר באלפי תלמידים, צוותי הוראה ואנשים נוספים הקשורים בישיבות אלו – אשר נמנעים מזה כחודשיים מלתרום דם, בעקבות שינוי הטפסים שבוצע בשל לחצים מצד ארגונים רדיקאלים.

עד כה נהנו במד”א מהאפשרות להגיע למוסד או ישיבה ובכך להתרים כמות גדולה של אנשים בזמן קצר, דבר שלא מתאפשר כעת.

בישיבות מדגישים, כי הם ישמחו לחזור ולתרום דם כבעבר, אבל רק כאשר הטפסים יוחזרו למצבם הקודם, וכי הכל תלוי בהחלטה פשוטה של ארגון מד”א.

במקביל לפרסום רשימת הישיבות, גם אזרחים שאינם קשורים בהם מסרבים לתרום דם.

יצחק, חרדי המקפיד כבר שנים על תרומות דם, אומר לחרדים 10: “זה הזוי. אני תורם כבד לפחות פעמיים בשנה. המון שנים. אין סיכוי שאתרום במצב הזה וגם אמרתי להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות