40 ישיבות למד”א: “נתרום דם – כשתחזירו את אבא ואמא”

כ-40 ישיבות ומוסדות בציונות הדתית, לצד מספר יישובים, הודיעו למד"א: נשוב לתרום דם מיד כשישובו הטפסים המקוריים - בהם מצוין ארץ מוצא "אב" וארץ מוצא "אם" • אלא שעד כה במד"א מסרבים להחזיר את ה"אב" וה"אם" לטפסים • בישוב עלי בוטלה התרמת דם מתוכננת בסוף השבוע
תמי גיל
ח' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 21:09

נמשכת מחאת הישיבות נגד שינוי טפסי התרמות הדם במד”א: 40 ישיבות ומוסדות, בהם אלפי תלמידים, הודיעו לארגון מד”א כי תלמידיהם ישובו לתרום דם, רק כאשר ישובו הטפסים המקוריים.

בשלב זה ארגון מד”א מסרב להשיב לטפסי התרמת הדם את “ארץ מוצא אב” ו”ארץ מוצא אם”.

כפי שדווח בחרדים 10, לאחר שישיבות של הציונות הדתית וישיבות חרדיות הפסיקו לתרום דם בעקבות הכנסת ההגדרות “הורה 1″ ו”הורה 2” לשאלון הרפואי במקום “האב” ו”האם” – כתמיכה בלהט”בים, פורסם כי בארגון הודיעו כי יחזירו את הטפסים המקוריים, ויאפשרו למי שחפץ בכך לשנות באופן ידני את החלוקה.

אלא שבהמשך, ככל הנראה כדי להימנע מעימותים, הוסרה כליל האפשרות לציין אב או אם – מה שגרר מחאה בישיבות וביישובים.

בין המוסדות שהצטרפו למחאה ישנן ישיבות בציונות הדתית, שחלקן עם מאות תלמידים. ברשימת הישיבות ניתן למצוא את ישיבת מעלה אדומים, ישיבת שבי חברון, ישיבת ההסדר באילת, ישיבת ההסדר בבית שאן, ישיבת איתמר, ישיבת שדרות, ישיבת אולגה, ישיבת שדמות מחולה, ישיבת אלון מורה, ישיבת הכותל, ישיבת עטרת כהנים, מכינת עלי, ישיבת הר המור, ישיבת ניר בקרית ארבע, ישיבת אור וישועה, ישיבת מעלה אליהו, ועוד.

מדובר באלפי תלמידים, צוותי הוראה ואנשים נוספים הקשורים בישיבות אלו – אשר נמנעים מזה כחודשיים מלתרום דם, בעקבות שינוי הטפסים שבוצע בשל לחצים מצד ארגונים רדיקאלים.

עד כה נהנו במד”א מהאפשרות להגיע למוסד או ישיבה ובכך להתרים כמות גדולה של אנשים בזמן קצר, דבר שלא מתאפשר כעת.

בישיבות מדגישים, כי הם ישמחו לחזור ולתרום דם כבעבר, אבל רק כאשר הטפסים יוחזרו למצבם הקודם, וכי הכל תלוי בהחלטה פשוטה של ארגון מד”א.

אחד ממובילי המחאה הסביר: “אנחנו עומדים על זכותנו, להמשיך ולתרום דם, כפי שחונכנו לנתינה ותרומה, מבלי שיחנכו אותנו מחדש. מנצלים את התרומה שלנו להחדרת אג’נדות רדיקאליות ופרגרסיביות. לא יתכן שינצלו את הנתינה שלנו לקידום אג’נדות זרות. בעזרת ה’ נשוב לתרום בקרוב בטפסים המקוריים שבהם תרמנו שנים”.

בשבוע שעבר שיגרה ישיבת ‘מדברה כעדן’ שבמצפה רמון מכתב למנכ”ל מד”א, בו הם מוחים על כך שלא הוחזרו “ארץ מוצא אב” “ארץ מוצא אם” לטפסי תרומת הדם.

במכתב צוין, כי היה ניסיון לנהל שיח עם גורמים בכירים בארגון על החזרת הטפסים, שבמהלכו הובטח לישיבה שהטפסים הקודמים יוחזרו. אך עד כה במד”א מסרבים להחזיר את ה”אב” וה”אם” לטפסים.

“הבענו את רצוננו הכן והעמוק להמשיך ולתרום, אך אנחנו מאמינים ומחנכים לכך שמשפחה זה אבא ואמא ועל הערך היסודי הזה, לנו ולכל עם ישראל, לא נוכל לוותר. לכן ביקשנו מכם להחזיר את הטופס הקודם בו מעוניינים חלק גדול מאוד מהתורמים”, נכתב במכתב שנשלח למנכ”ל מד”א.

בהמשך המכתב ציין צוות הישיבה: “אנחנו מעוניינים מאוד לחזור ולתרום דם כפי שתרמנו במשך שנים רבות, אך לא נשלם את המחיר של חינוך מחדש. לכן אנחנו מודיעים לכם בכאב רב (!) – לא נוכל לתרום בינתיים ונלחם על זכותנו לתרום דם באופן שאינו מנוגד לאמונתנו וערכינו, ואנו בטוחים כי בדברים אלו אנו משמשים פה לרבים”.

במקביל לפרסום רשימת הישיבות, בוטלה בשבוע שעבר התרמת דם בישוב עלי.

בהודעה שנשלחה בקבוצה של הישוב נכתב, כי בהמלצת אחד מהרבנים המקומיים, התרמת הדם שהייתה אמורה להתקיים בישוב בוטלה.

גורמים בישוב מספרים, כי גם מהלך זה הוא חלק מהמאבק נגד מד”א, בעקבות שינוי הטפסים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות