הרפורמים חשפו למה הם נלחמים בכותל • פינדרוס: השקר התגלה

הרפורמים בסרטון רשמי: "את מי מעניין הכותל? המאבק על הכותל הוא מאבק סימבולי. כשהכותל ישתחרר אפשר יהיה לקדם נישואים אזרחיים ותחבורה בשבת" • ח''כ יצחק פינדרוס: "מזילים דמעות תן על שלא נותנים להם הזכות להתפלל בחופשיות, וחושפים כעת ברבים את צביעותם"
אריה ריבקינד
י"ז שבט התשפ"ב / 19.01.2022 19:01

בסרטון רשמי שהוציאה התנועה הרפורמית היא מודה, לראשונה, כי המאבק על הכותל המערבי הוא רק השער לקידום תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

“את מי מעניין הכותל?”, שואלות בסרטון אנה קיסלנסקי מנכ”לית התנועה הרפורמית ועו”ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה. “הגעתם לשם פעם, פעמיים בחיים, לבר מצווה או לטקס השבעה צבאי. אז למה שיעניין אתכם על מה כולם רבים?”.

ואז הן חושפות: “אי יישום מתווה הכותל מרחיק מכולנו גם את התחבורה הציבורית בשבת, וגם את הנישואים האזרחיים. המאבק על מתווה הכותל הוא מאבק סימבולי, כי הכותל הוא המקום הכי קדוש לעם היהודי והוא נתון לשליטה של חרדים קיצוניים שחושבים שהכותל שייך לאבא שלהם ומתנהגים בבריונות כלפי כל מי שמתפלל או מתפללת אחרת”.

הן הוסיפו: “תבינו, מתווה הכותל, שכלל הקמת רחבת תפילה שוויונית ללא מחיצה בין גברים לנשים, אושר על ידי ממשלת נתניהו כבר ב-2016, אבל בלחץ החרדים המתווה הוקפא. אז למה הכותל עכשיו שוב בכותרות? כי עכשיו יש הזדמנות שלא תחזור. יש לנו ממשלה ללא המפלגות החרדיות, כשראשי הסיעות שמרכיבות אותה, כמו לפיד, מיכאלי וליברמן, מחוייבים ומחייבות למתווה הכותל.

“המתנגדים למתווה שוב מתחילים להשתולל. גם הם מבינים שברגע שהמונופול החרדי על הכותל ישתחרר, גם אפשר יהיה לקדם נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת, ובאופן כללי להפחית את השליטה החרדית על החיים של כולנו”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, אמר בתגובה לסרטון: “אנו בעיצומה של מלחמת תרבות והאמירה הזאת של הרפורמים היא אמירה מהדהדת, שעליה נאמר שבשעת השמד נלחמים על ‘עקרתא דמסאנא’ (שרוכי הנעלים).

“הם עושים כל מאמץ לפגוע בכל הקדוש והיקר לעם היהודי, בכותל המערבי, נישואין וגירושין, תחבורה בשבת, כשרות, החינוך התורני ועוד ועוד”.

הוא הדגיש: “נעמוד כחומה בצורה לא לתת להם הצלחה חס וחלילה בנושא כל שהוא שהם מנסים לעלות על סדר היום”.

ח”כ יצחק פינדרוס הגיב: “בסרטון התנועה הרפורמית, חושפים ראשיהם את מטרתם הנלוזה במאבקם הברוטולי מידי חודש בכותל המערבי. מאבקם הוא לא על – זכות להתפלל, אלא על שינוי אופיה היהודי של המדינה.

“במסווה של מאבק על זכויות ושוויוניות ברחבת התפילה, הם מנסים להוליך שולל את המוני עמך בית ישראל. הרפורמים מבקשים להונות קהל מסורתי ענק שמונה מליוני אנשים שקרובים ונאמנים למסורת ישראל, הם מבקשים לזרות חול בעיניהם ולקעקע את דמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, לרמוס את ההלכה, ולדרוך על תורת ישראל האותנטית שנמסרה לנו בהר סיני – בכדי להחדיר מגמות ושינויים ביהדות המסורתית המסורה לנו מדור לדור”.

הוא הוסיף: “אותם ‘לוחמי חופש’ המפריעים בברוטליות כל חודש לאלפי מתפללים בכותל ולמליוני יהודים ברחבי העולם, ומזילים דמעות תן על כך שלא נותנים להם הזכות להתפלל בחופשיות על פי אמונתם, חושפים כעת ברבים את צביעותם ומודים בפה מלא שהכותל בכלל לא מעניין אותם וכי כל מטרתם היא להוליך שולל ולשנות את הציבור המסורתי.

“המאבק על הכותל הוא מאבק ציני שמטרתו להשתמש בכותל ככלי לרמיסת האופי היהודי של מדינת ישראל”.

פינדרוס הדגיש: “אנו מחויבים למאבק על הכותל, כי עבורנו לא מדובר רק במאבק אותנטי על זכות יסוד לקיים תפילה ראוייה סמוך למקום המקדש אשר עיני כל העולם היהודי נשואות אליו, ומתנהל מזה שנים על פי אמות מידה הלכתיות שנקבעו בידי הרבנות הראשית, אלא מאבק עקרוני על אופיה היהודי של המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות