מדוע נסע בריסקער לחדרו של גוי במלון, כדי לגלות מי ניצח במשחק?

מה גילה בחור מישיבת בריסק בפתק שנטמן בכותל המערבי, למה נסע עד לחדרו של גוי בבית מלון, רק כדי לספר לו מי ניצח במשחק הפוטבול, ומה הגיב ראש הישיבה על הצ'ק השמן שקיבל? • הסיפור המלא משיחתו של הגרי"א דינר,  רב מרכז בני ברק
יוסף גרינבוים
ט"ז שבט התשפ"ב / 18.01.2022 12:55

בסיום שיחה שמסר בשבוע האחרון בישיבה קטנה מיוחדת בבני ברק, סיפר הגאון רבי יהודה אריה דינר, רב מרכז בני ברק, סיפור מופלא, על בחור שלומד בישיבת בריסק בירושלים.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

“הבחור הגיע להתפלל בכותל המערבי, ובסיום תפילתו ראה גוי אמריקני כותב פתק ודוחף אותו בין אבני הכותל. אותו בריסקער התפלא ולא הבין מדוע גוי אמריקני כותב פתק ומכניס אותו בין אבני הכותל המערבי?

הגוי הולך והבחור הבריסקער הוציא את הפתק, פתח אותו, וראה שהגוי כתב באנגלית: “לכבוד הקב”ה, היות שעכשיו בארצות הברית יש משחק פוטבול פלוני נגד פלוני, (אני לא זוכר את השמות א’ נגד ב’) נא להודיעני מי ניצח. הגוי חתם ‘תודה, ממני אלקס’. הוא הוסיף: ‘אני נמצא במלון פלאזה, רחוב…  קומה 17, חדר 179. תודה’,

הבריסקער אמר לעצמו: אני כבר אראה לו. הבחור הבריסקער היה אמריקני. הוא מתקשר לאבא שלו באמריקה, והוא אומר לו: ‘תשמע אבא, יש עכשיו משחק כדורגל באמריקה… תברר לי מי ניצח. אומר לו האבא: ‘אתה לומד בבריסק. איך זה נכנס למסכתות זבחים ומנחות?’

אומר לו הבחור: ‘אבא, אני אסביר לך, רק בינתיים תברר לי את זה’. אומר לו האב: ‘אין בעיה תתקשר עוד עשר דקות ואני אגיד לך’. הבחור מתקשר אחרי 10 דקות –  ואבא שלו אומר לו: צד א’ ניצח. אומר לו הבחור תודה רבה ומנתק.

הבחור מבריסק עצר מונית ונסע למלון.  דופק בדלת, הגוי פותח, שואל אותו הבחור: אתה ‘מר אלקס’? עונה לו הגוי: כן. אומר לו הבחור: ‘אני שליח של הקב”ה’.

הגוי התעצבן: מה אתה רוצה, אתה שליח של הקב”ה?

אומר לו הבחור: אתה שאלת את הקב”ה מי ניצח בכדורגל?! הגוי נבהל ואומר מיד: כן, נכון, זה אני, אני שאלתי מי ניצח במשחק. מה אתה השליח של הקב”ה?

עונה לו הבחור: כן, כן, אני השליח…

הגוי מתחיל לרעוד כולו ומכניס את הבחור לחדר, התיישב על הכיסא, והבחור אומר: ‘הקב”ה שלח אותי רק לומר לך שצד א’ ניצח והכל טוב, הגוי מיד התלהם כולו ‘תודה תודה’… הגוי מוציא פנקס צ’קים וכותב לו צ’ק של 2,000 דולר – ואמר לו: זה בשביל השליח של God (-הקב”ה). הגוי ליווה אותו עד לכניסה לבניין והלך.

הבריסקער חוזר לישיבה מרוצה  שקיבל את הצ’ק,  ומספר לחברים שלו את הסיפור ומראה להם את הצ’ק.

הבחורים מיד התחילו לדון איתו אם היה מותר לו לקחת את הצ’ק. הרי שיקרת עליו, וזו גם מתנה מגוי… והבחור עונה להם: ‘אם הייתי אומר לו שהקב”ה ביקש 2,000 דולר זה ודאי אסור, אבל כאן הגוי מעצמו נתן ואם כן –  למה שתהיה בעיה. כך הם דנו בזה.

עד שהתקשרו אלי לשאול האם באמת היה מותר לו לקחת את הצ’ק. התשובה שלי הייתה שמותר לו לקחת את הצ’ק…”

אבל בזה לא נגמר הסיפור.

המשיך הגרי”א דינר וסיפר: “עכשיו תשמעו מה היה… תוך כדי שהבחורים דנים על השאלה בהיכל ישיבת בריסק, פתאום נכנס לשם ראש הישיבה שלהם, הגאון רבי משולם דוד סולובייצ’יק זצ”ל, והוא רואה אותם מתווכחים. אז מיד הוא ניגש אליהם לשאול מה קרה, על מה אתם דנים כאן כל כך חזק.

“הבחורים סיפרו לראש הישיבה את הסיפור.

“מה ראש הישיבה עונה להם? תראו איך ‘גדול’ מסתכל על הסיפור. הם סיפרו את הסיפור, ראש הישיבה שומע,  וכך אמר להם: ‘זאת אומרת, גוי פשוט ביקש משהו מהקב”ה, והקב”ה ענה לו’…

“אנו רואים תמונה חדשה על הסיפור. שהרי מה קרה כאן? מי נתן לבחור הזה את הג’וק בראש, שיפתח את הפתק, וייסע אליו והכל? כל זה הקב”ה. ‘זאת אומרת שהגוי ביקש מהקב”ה תענה לי מי מנצח במשחק – והקב”ה ענה לו’. למה הקב”ה ענה לו זה לא קשור אלינו, אבל הלימוד בשבילנו הוא, שאנו רואים שאפילו גוי פשוט מבקש, על אחת כמה וכמה – אמר ר’ דוד – כשיהודי מבקש, כשיהודי מבקש מהקב”ה תן לי, אני רוצה להבין את הסוגיא, אני רוצה להבין את הגמרא, אני רוצה להבין את החומש…  – איך הקב”ה יענה? הוא יענה, לא חסר לו דרכים וזה לא קשור אלינו – וזה הלימוד בשבילנו, וזה בחור ישיבה צריך לדעת”.

הרב דינר סיים ואמר: “איפה בחור לומד איך מתפללים ומה זה תפילה? בישיבה. את זה לומדים בישיבה, וכל אחד ואחד צריך לדעת – להתקרב לתורה, כמו שהזכרתנו בהתחלה, שמי שמתקרב לתורה זה מתיקות החיים, שזה ‘וימתקו המים’, שהכל נעשה מתוק. שנית,  להתפלל, שאין תפילה שלא חוזרת. כל פעם להגיד להקב”ה ‘אני רוצה היום להבין את השיעור’, והקב”ה שומע הכל… שהקב”ה יעזור שכל בני הישיבה, כל אחד ואחד, יצליח בדרך שלו, ולהתפלל כמו שצריך, ובעזזרת ה נזכה כולנו בקרוב לבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות