ד”ר שרון אלרעי פרייס מודה: “אני לא יודעת מה מספר המאומתים”

ראש שירותי בריאות הציבור: "אנחנו לא מצליחים להגיע לתשובות של בדיקות בזמן" • "יש החלטות שהן לא רפואיות נטו, אלא החלטות מדיניות. ברור שכאשר עושים קיצורים של הבידוד יש סיכוי שמוציאים אדם שמדבק" • על המחקר של 'שיבא': "שמעתי על תוצאות החיסון הרביעי מהתקשורת"
חרדים 10
ט"ז שבט התשפ"ב / 18.01.2022 10:55

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי פרייס, לא מתלהבת, בלשון המעטה, מקיצור תקופת הבידוד לחמישה ימים.

בריאיון ל’קלמן ליברמן’ ברשת ב’ התייחסה להחלטה של הבידודים ועל מי שהוביל אותה אמרה: “אנחנו במספרים מאוד גדולים ואי אפשר שרופא ישחרר כל אחד. ברור שכשעושים קיצורים יש סיכוי שמוציאים אדם שמדבק. יש גם שיקול של השפעת ימי הבידוד על המשק”.

לדבריה, “יש החלטות שהן לא רפואיות נטו, אלא החלטות מדיניות. אנחנו צריכים לעשות איזונים ולכן לא הכל הוא מקצועי נטו, צריך לראות כמה זה בטוח. יש מעקב אחרי חולי אומיקרון שעקבנו אחריהם וגם אחרי אנשים שנחשפו לאומיקרון. ברור שיש פה סיכון ואת זה אנו מנסים למזער באמצעות בדיקות”.

היא הבהירה: “אני לא יודעת בדיוק מהו מספר המאומתים בכל יום, מניחה שבין 40 ל-50 אלף. אנחנו לא מצליחים להגיע לתשובות של בדיקות בזמן”.

במענה לשאלה האם יש למשרד הבריאות בסיס נתונים אמיתי שאפשר לקבל החלטות בהתבסס עליו – השיבה אלרעי פרייס: “אנחנו מסתכלים על תמונות החולים המאושפזים ומוודאים שמי שצריך בדיקת PCR יקבל. אנחנו לא יודעים על כל מאומת. זו פאזה אחרת במגפה. אנחנו רואים מה ההשפעה על חולים קשים וקריטיים ודואגים שהם יקבלו את הטיפול המתאים”.

היא הסבירה: “אנחנו תמיד אמרנו שאדם שבא במגע עם מאומת לא מיד יהיה חיובי. יש תקופת דגירה. בתקופה לפני הווריאנט הזה ולפני האנטיגן הם היו מקבלים את המידע אחרי שלושה ימים. היום זה כבר באותו היום. אין טעם להיבדק באותו יום, צריך לחכות 72 שעות מהחשיפה. אם הילד מחוסן הוא יכול להמשיך בחייו. אנחנו מנסים לשמור את הילדים בבית הספר, לשמור כמה שיותר על השגרה. למצוא את האיזון. ביומיים הראשונים הילד לא ידביק. לוקח זמן לווירוס לדגור. אחרי 72 שעות הוא צריך להידבק כדי לוודא שלא נדבק וידביק.

“אני רוצה להדגיש שאם מישהו נחשף היום בבוקר לחולה מאומת, שימתין 72 שעות. המחוסן לא נדרש לבידוד. זה מקובל בהרבה מדינות בעולם, גם בגל האומיקרון. לאור הנתונים שבדקנו על תקופת הדגירה של האומיקרון, אנחנו קיצרנו את הבידוד. אנחנו לא יודעים איזה תופעות יהיו בקרב ילדים בגלל האומיקרון. אנו רוצים לשמור על בריאות הילדים”.

כאשר נשאלה על המחקר של ‘שיבא’ אודות יעילות החיסון הרביעי על אומיקרון אמרה ד”ר אלרעי פרייס: “אשמח לראות את המחקר, את החידוש של אתמול אני מכירה מהתקשורת”.

על הביקורת של פרופ’ עידית מטות כלפי משרד הבריאות אמרה: “הדבר הכי חשוב הוא כרגע להרגיע. יש לחץ, הדבקות, חששות והנחיות שצריכות להתעדכן. מותר לה להגיד שהיא חושבת אחרת. אני יכולה לדבר רק לעניין המדיניות עצמה. להגיד לא צריך לבדוק ולבודד זו מדיניות שיכולה לפגוע באוכלוסיה שבסיכון. אנחנו לא יכולים להגיד להם שיישארו בבית וישימו את עצמם בסגר. לא יכולים לטמון את הראש בחול. גם אמירות לפיהן משרד הבריאות פועל מתוך חרדה או היסטריה הן לא ענייניות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות