מזג אוויר סוער: הצפות בנתניה, פ”ת ויבנה; גני אביב בלוד נצורה • צפו

הצפות בערים במרכז: כוחות הכבאות מפנים כמה בתים בשכונת נווה ירק בלוד בעקבת עליית מפלס המים • ראש העיר לוד: "הגשם המבורך והנדיר מילא את כל נחלי העיר עד גדותיהם, דבר שלא קרה 30 שנה" • הגשמים צפויים להיחלש בהדרגה בצפון ובמרכז
חיים טוויל
י"ד שבט התשפ"ב / 16.01.2022 11:23

הגשמים הרבים במישור החוף גרמו היום (ראשון) להצפות במספר ערים באזור המרכז.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

בפתח תקווה, יבנה, ונתניה – רחובות רבים הוצפו במי גשמים ונחסמו.

נחל יהוד עלה הבוקר על גדותיו ויש חשש להצפות ברחוב בן גוריון בעיר.

בלוד מצאו עצמם 18 אלף תושבי שכונת גני אביב נצורים בשל הצפה – ומהעירייה נמסר לתושבים כי הדרך היחידה לצאת ולהיכנס היא ברכבת.

בשכונת נווה ירק בעיר, כוחות הכבאות פינו מספר בתים בעקבות עליית מפלס המים.

אורית נבו, תושבת שכונת גני אביב בלוד, סיפרה בראיון לרשת ב’: “אוטובוסים לא יכולים להיכנס, קופת החולים לא פועלת ומתחם בדיקות הקורונה לא נפתח. זה מציף שוב את המצב של השכונה. בכל הארץ יכול לקרות שביום אחד בשנה יש מצב חריג, פה השכונה נבנתה בחטא, בצורה לא נכונה”.

בעיריית לוד אומרים כי הנחלים העוברים בלוד, בהם נחל גזר – אחד מיובליו של נחל איילון, עלו על גדותיהם בשל כמות המשקעים האדירה מאז יום חמישי האחרון. כתוצאה מכך הוצפו מספר מוקדים בשכונות הסמוכות לנחלי העיר לאחר שספיקת הנחלים הגיעה לשיאה.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, הנחה את כל גורמי העירייה לטפל באופן מידי בכל אירוע חריג. בתוך כך, גייס מערך החירום של עיריית לוד את כל הצוותים אשר מאז יום חמישי האחרון, עובדים בקדחתנות, 24 שעות ביממה גם במהלך השבת, כדי לטפל במוקדי ההצפות בלוד.

כמו באירוע הקודם של סופת ‘כרמל’, הצליחו גם הפעם מערכות הניקוז לנקז בהצלחה את מי הגשמים ברוב חלקי העיר, אולם במערכת הנוכחית בשל הגשמים עזים שהציפו את הנחלים העוברים בעיר, אירעו כאמור הצפות במספר מוקדים בעיר, בהם בשכונות נווה ירק וגני אביב.

בגני אביב, נפתח לתנועה המעבר המפלסי ביציאה ובכניסה לשכונה, אשר הוצף, לאחר שנשאבו כל המים בעזרת ביוביות של העירייה.

ההצפות ליד גני איילון

יצוין, כי בשנים האחרונות השקיעה העירייה עשרות מיליוני שקלים בשדרוג והחלפה של מערכות הניקוז, המים והביוב ברחבי העיר, ומדי שנה לקראת החורף העירייה מבצעת עבודות היערכות לקליטת הגשמים ומניעת הצפות מים בעיר, לרבות ניקוי הקולטנים ותעלות הניקוז הפתוחות. היערכותה הטובה של העירייה הוכיחה את עצמה גם הפעם.

בהודעה שפרסם ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, מסר: “הגשם המבורך והנדיר מילא את כל נחלי העיר עד גדותיהם, דבר שלא קרה 30 שנה, והמשמעות היא שהמים חוזרים חזרה לניקוזים בתוך העיר. אנו בקשר עם רשות הניקוז הלאומית ונעדכן על כל החמרה שתסכן הצפות בתים וכניסות לשכונות בעיקר בשכונות הסמוכות לנחלי העיר: נווה ירק, גני אביב, גני יער וגני איילון”.

ראש העיר הוסיף: “הניקוזים בעיר פעלו מצוין והעיר עצמה כולה מנוקזת. וזה תפקיד מערכת הניקןז: להעביר את המים לנחלים, ומשם לים, וכאמור הגשמים כעת הם אינטנסיביים. תצפו בתמונות מערים אחרות ותבינו עד כמה נערכנו כמו בכל שנה. כך לדוגמא מיום חמישי ועד עכשיו ובמהלך כל השבת עבדו צוותים רבים לתת מענה ועל כך ראוי גם לדעת להגיד תודה”.

בנוסף, עיריית לוד הקימה חמ״ל עם כלל הכוחות ליד נחל גזר – ליד שכונת גני איילון – זאת בשל ירידת גשמי ברכה רבים בכל סופהשבוע האחרון והבוקר, ומחשש להצפות ברחבי השכונה.

“מוסדות החינוך קיבלו הנחיה להזהיר את הילדים שלא להתקרב לנחל גזר ואנו אף נשמור בשטח שחלילה לא יהיו אסונות. הורים נכבדים: שימו תשומת לב כפולה היום על ילדיכם. בנוסף, עיריית לוד ביקשה מהתושבים בשכונה להוציא את הרכבים מהחניונים מחשש להצפה והסכנה הקיימת בכך”ץ

 

תושב שכונת עמישב בפתח תקווה ניצל את ההצפה בשכונה כדי להוציא קיאק, ולשוט בו ברחבי השכונה.

בתגובה להצפות בשכונה, נמסר מעיריית פתח תקווה: “לאחר שנים ששכונת עמישב הוזנחה, בשנים האחרונות בוצעו עבודות שדרוג וחידוש תשתיות בעלות של עשרות מיליוני שקלים, לרבות בצירים הראשיים. ההצפה התרחשה ברחוב הסמוך לשטחים הפתוחים של דרום השרון. נערכנו מבעוד מועד וביצענו בשטחים אלו חסימות שמטרתן למנוע זרימה לשכונה. ייתכן כי גורם מסוים פתח את אחת מהחסימות. נפעל לחידוש החסימות שמונעות זרימה לתוך השכונה”.

גם בכפר קאסם הסמוכה התרחש אירוע דומה, שם חולצו גבר וילדה שרכבם נתקע בכביש על ידי צוות כיבוי וחילוץ.

הגשמים צפויים להיחלש בהדרגה בצפון ובמרכז.

הקור הביא גם לירידת שלג באזור הר החרמון – כשאתמול ירדו במפלג התחתון של ההר כ-10 סנטימטרים של שלג, לעומת כ-25 סנטימטרים במפלס העליון. האתר נסגר היום למבקרים וצפוי להיפתח מחר מחדש.

מחר צפוי יום בהיר אך הקור העז יימשך. ביום שלישי ירדו מידות החום באופן ניכר וייעשה קר עוד יותר, אך לא ירדו גשמים ויהיה מעונן חלקית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות