ההנחיות השתנו: כך עליכם לבצע את בדיקת הקורונה הביתית

לפי הנחיית משרד הבריאות יש לבצע בדיקת קורונה ביתית שלושה ימים לאחר חשיפה לחולה מאומת • לא מחוסנים יתבקשו להיכנס לבידוד עד לביצוע הבדיקה • מעתה: יש להקפיד לבצע הדגימה מהגרון ולאחר מכן מנחיר אחד עם אותו מטוש • מדריך: איך מבצעים בדיקת קורונה ביתית?
תמי גיל
ח' שבט התשפ"ב / 10.01.2022 14:01

משרד הבריאות פרסם הבוקר (שני) הנחיות חדשות לביצוע בדיקות האנטיגן. זאת לאחר הביקורת הציבורית הקשה כי הבדיקות הביתיות אינן אמינות – מה שעשוי להוביל להדבקה המונית עם כניסת מתווה הבדיקות החדש.

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

על פי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, הנבדקים נדרשים לבצע את הבדיקה כשלושה ימים לאחר שנחשפו לחולה מאומת (כ-72 שעות), ויש להקפיד לבצע את הדגימה מהגרון ולאחר מכן מנחיר אחד עם אותו המטוש.

אז מה המשמעות של ההמלצה החדשה?

על פי משרד הבריאות, אם באת היום במגע עם חולה מאומת, אין צורך להיבדק בדיקת אנטיגן ביתית ישר ואין צורך להיכנס לבידוד – החיים נמשכים כרגיל.

רק ביום השלישי לחשיפה יש לבצע בדיקת אנטיגן ביתית. אם יצאת שלילי – ממשיכים כרגיל. אם יצאת חיובי – ממשיכים לבדיקת אנטיגן מוסדית ואם גם היא חיובית – לבדיקת PCR.

לא מחוסנים יידרשו להיכנס לבידוד עד לביצוע הבדיקה.

איך מבצעים בדיקת קורונה ביתית?

בחדשות 12 עושים סדר:

ראשית, יש לשטוף ידיים לפני ביצוע הבדיקה. כמו כן, מכיוון שיש כמה סוגים שונים של ערכות בדיקה – חשוב לקרוא גם את הוראות היצרן שמצורפות לערכה.

לאחר מכן יש לפעול לפי ההוראות הבאות:

• פותחים את השקית ופורסים את הערכה על השולחן

• מכניסים את המטוש לכל אחד מהנחיריים, מצמידים אותו לדופן הנחיר כדי לבצע דגימה ומסובבים את המטוש כשהוא ממשיך לגעת בדפנות הנחיר

• מכניסים את המטוש לתוך המבחנה ומסובבים מספר פעמים

• מוציאים את המטוש תוך כדי לחיצה עדינה על דפנות המבחנה כך שהוא ייסחט

• מחברים את הפיה למבחנה ומטפטפים במקום הייעודי על גבי ערכת הבדיקה

• ממתינים כמה דקות בהתאם לסוג הערכה והוראות היצרן, עד שיופיעו התוצאות

אלא שהיום, כאמור, חודדו ההנחיות ויש לבצע קודם דגימה מהגרון.

פרופ’ גילי רגב מבית החולים שיבא-תל השומר סבורה כי בדיקות האנטיגן לא מספקות תוצאות מספיק מדויקות ולכן מציעה דרך לשיפור יעילות הבדיקה: “אופן הבדיקה רק מהאף כנראה מפספס באומיקרון. צריך להכניס את המטוש ללוע ומשם לאף, ורק אז הרגישות תעלה”.

מה אומרות תוצאות הבדיקה הביתית?

הפס העליון מיועד לביקורת, ולכן יש לוודא שהוא מופיע בכל מקרה. אם הופיע פס הביקורת בלבד – תוצאת הבדיקה שלילית. במקרה כזה ניתן להמשיך בשגרת החיים; אם הופיעו שני פסים – תוצאת הבדיקה חיובית. במקרה כזה יש לבצע בדיקת PCR בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולשהות בבידוד עד לקבלת התוצאות.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות