בית משפט המליץ – ועו”ד אלבוים משך את הבקשה נגד ‘המודיע’

עו"ד שלמה אלבוים, מקהילת ראש הישיבה מגור, ביקש מבית המשפט לחייב את 'המודיע' לשלם לו 66,000 שקלים, "בגין אי פירסום מודעת 'דעת תורה'" של הגאון רבי מנדל שפרן - שרצה לפרסם • בית המשפט סירב ביום חמישי לתת צו ביניים - ואתמול המליץ למשוך הבקשה
חיים טוויל
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 15:29

בית משפט השלום בירושלים המליץ אתמול לעו”ד שלמה אלבוים, הנמנה על קהילתו של ראש הישיבה מגור, אשר ביקש לכפות על עיתון ‘המודיע’ לפרסם מודעה מטעמו – למשוך את הבקשה.

התובע הסכים – והתקפל.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

עם זאת, השופטת הזדהתה עם הבקשה, והעירה  ל’המודיע’ מספר פעמים כי יש כאן אפליה.

בנוסף, למרות שהבקשה נדחתה, ואלבוים היה אמור להיות מחויב ב-10,000 שקלים הוצאות משפט הוא לא חויב בהם.

המלצת בית המשפט באה לאחר שביום חמישי דחה השופט בקשה לתת צו זמני נגד עיתון ‘המודיע’ – וקבע דיון בבקשה ליום שני.

בתביעה שהגיש עו”ד שלמה אלבוים הוא ביקש מבית המשפט לחייב את ‘המודיע’ לשלם לו 66,000 שקלים, “בגין אי פירסום מודעת ‘דעת תורה’”, זאת מאחר שהעיתון סירב לפרסם מודעה מטעם הפרקליט על “דעת תורה של אחד מגדולי הדיינים והרבנים בציבור החרדי”, וזאת “ממניעים של אפליה”.

מדובר בפסק שהעניק הדיין הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, בו התיר לתובע “לפנות לבית המשפט בהתאם להלכה היהודית, וזאת בעקבות המקרים האלימים. לדבריו, לא ניתן להפסיק את מעגל האלימות וההסתה ללא התערבות רשויות החוק”.

כפי שדווח בחרדים 10, בעקבות היתר זה הגיש עו”ד אלבוים תביעה בבית משפט בתל אביב, נגד רבנים ומשפיעים בחסידות גור – ואף נגד בנו של הרבי מגור – בגין מעשי אלימות והסתה מצד חסידי גור.

בכתב התשובה לבקשה שהגישו בשם ‘המודיע’ עוה”ד דרור גדרון ורן יעקב קינן ממשרד אפרים אברמזון ושות’ נכתב: “לא לחינם אין כל אסמכתא משפטית בעתירה שכן אין כל תקדים לחיוב כלי תקשורת פרטי לפרסם בעיתון בניגוד לרצונו, תוך פגיעה קשה בחופש הביטוי שלו, בחופש העיסוק שלו, ובעניין שלו – כשברי כי שלושת אלה הן זכויות יסוד בליבת הזכויות החוקתיות המוגנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות