טייסי חיל אוויר שנהרגו: סא”ל ארז שחייני ורס”ן חן פוגל ז”ל

סא"ל שחייני, בן 38 ואב לשלושה, היה סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד • רב-סרן פוגל, בן 27, טייס מסוקים בטייסת "מגיני המערב", הועלה לדרגת רב-סרן לאחר מותו • השתפר מצבו של קצין חיל הים שנפצע בינוני בתאונה • דו"צ: "עד הרגע הזה לא יודעים התשובה על שאלת ההתרסקות"
חיים טוויל
ב' שבט התשפ"ב / 04.01.2022 10:41

שני טייסי חיל האוויר שנהרגו אמש (שני) בהתרסקות מסוק סיור של צה”ל מסוג “עטלף” במסגרת טיסת אימונים מול חופי העיר חיפה הם סא”ל ארז שחייני ורס”ן חן פוגל ז”ל.

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

סגן-אלוף ארז שחייני ז”ל (38), ששימש כסגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד. הוא הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים.

רב-סרן חן פוגל ז”ל (27) ששימש כטייס מסוקים בטייסת ‘מגיני המערב’ (193). הוא הועלה מדרגת סרן לדרגת רב-סרן לאחר מותו.

הלוויתו של פוגל ז”ל תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה. דובר צה”ל מעביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

הלוויתו של שחייני ז”ל תתקיים בשעה 19:00 בבית העלמין במשגב. דובר צה”ל מעביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

על המסוק היו שלושה אנשי צוות, קצין סיור מוסק ושני טייסים. קצין הסיור חולץ ופונה במצב בינוני לבית החולים רמב”ם. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים.

מדובר צה”ל נמסר כי “הודעה נמסרה למשפחות, צה”ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן”.

עוד נמסר כי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה״עטלף״ וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט’.

החיפושים בזירת ההתרסקות, באזור בת גלים בחיפה, לא נפסקו גם בשעות הלילה. מפרטים ראשוניים עולה שצוות המסוק חזר מגיחת אימונים בלב ים. לפי ההערכות התרחשה תקלה טכנית במסוק, שגרמה לו לצלול ולפגוע בקו המים.

בחיל האוויר עדיין מתחקרים את האירוע ומנסים להבין את פשר התקלה.

“עד הרגע הזה לא יודעים את התשובה על שאלת ההתרסקות”, אמר הבוקר דובר צה”ל רן כוכב בריאיון ל-103FM. “אנחנו בתחילתה של החקירה וכל הכיוונים פתוחים. ראיתי חלק מהפרסומים שראו כדור אש שאולי מעיד על תקלה טכנית, אבל אני לא יודע את התשובה בוודאות. הם פגעו במים ללא הודעת קשר לפני הפגיעה במים. הטייסים נמצאו בתוך תא הטייס, לשמחתנו אחד מאנשי הצוות, קצין חיל הים, פצוע ובחיים ומניח שאחרי שיתאושש נוכל לתחקר אותו להבין מה קרה”.

פרופ’ יעקב בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב”ם, עדכן הבוקר במצב הפצוע בהתרסקות.

“הוא בהכרה מלאה. הוא הגיע עם סימנים של מאמץ משחייה כי היה צריך לחלץ את עצמו, אבל לאחר זמן לא רב הוא התאושש. בסך הכל מצבו טוב ואני מעריך שהיום הוא יוכל להשתחרר מטיפול נמרץ”.

שר הביטחון בני גנץ כתב בטוויטר בעקבות מות שני הטייסים בהתרסקות המסוק מול חופי חיפה: “מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע”.

גנץ הוסיף: “שוחחתי עם הרמטכ”ל, ואני מבטיח שצה”ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות