שקד: אני יודעת שהביקורת עליי – ממקום אמיתי וכואב

איך היא מרגישה כשהיא סופגת את הביקורות הקשות מצד אותם אלה שבחרו בה? מה דעתה האמיתית על יאיר לפיד? האם נפתלי בנט יקיים את הסכם הרוטציה? מה היא חושבת על טיסתה לחו"ל של גילת בנט? האם היא עדיין חושבת שתהיה אי-פעם ראש ממשלה? ומה הבית הבא שלה?
חרדים 10
כ"ט טבת התשפ"ב / 02.01.2022 00:21

שרת הפנים איילת שקד מדברת, בשיחה עם עופר חדד בחדשות 12,  על החלטתה להצטרף לממשלת בנט-לפיד-עבאס ועל הוויכוחים שבתוכה בין ימין ושמאל.

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

כששואלים את שקד על הביקורת הקשה שהיא מקבלת מצד ציבור גדול, ביניהם יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’, היא עושה הפרדה.

“חלק מהאנשים שהזכרת, אז זה כבר לא קשה, כי לביקורת שלהם אני כבר לא מתייחסת”, היא מסבירה. “וחלק מהאנשים, הביקורת שלהם קשה וכואבת, ואני יודעת שזה ממקום אמיתי וכואב”.

אך שקד מדגישה: “הממשלה הזו לא תקפיא את ההתיישבות ביהודה ושומרון, היא לא תשחרר אלף מחבלים”.

על החלטת שר הביטחון בני גנץ לארח בביתו הפרטי את יושב ראש הרשות אבו מאזן, היא אומרת: “צריך להבין – בני גנץ שר הביטחון, הוא שייך למחנה השמאל. אנחנו שייכים למחנה הימין”.

“עובדה שיש הרבה ניסיונות ובקשות מצד הפלסטינים שראש הממשלה יפגוש את אבו-מאזן, וראש הממשלה מסרב לפגוש אותו. ואתה יודע למה הוא מסרב? כי אבו מאזן ישלם הרבה מאוד כסף לרוצחים של יהודה דימנטמן. לבן-אדם הזה לא צריך לתת לגיטימציה. ויש פער. במהות הפגישה הזו עסקה בדברים רק ביטחוניים, לא מדיניים”.

נפתלי חושב שהוא משלם לרוצחים ואסור לפגוש אותו, וגנץ אומר “אני פוגש אותו בבית, בסלון, בכיף”.

“יש מחלוקת על העניין הזה. המחלוקת הזאת היא על השולחן. אנחנו לא מטאטאים אותה מתחת לשטיח – ובקואליציה הזאת יש המון מחלוקות”.

בארכיון לא מצאתי אמירה אחת שלך: ‘קראו את שפתיי – אני אמשיך ואכהן כשרה תחת יאיר לפיד’.

“אתה מצאת מה שאני אומרת כל הזמן ואני אומרת את זה לכל מראיין ששואל אותי. זה משהו מאוד ברור, וזו גם האמת. אם הממשלה הזו תעבוד טוב וכולם יקיימו את ההסכם הקואליציוני של ימינה ויש עתיד, שזה ההסכם הקואליציוני המחייב, ואנחנו נשמור על הערכים שלנו ועל האידיאולוגיה שלנו, הקואליציה הזו והממשלה תמלא את ימיה”.

אז את אומרת לי לגבייך ‘לי אין שום ספק – ממשיכה’. בנט יעזוב את לשכת ראש הממשלה עם כל הפמליה ומה שמסביב ויבוא לעשות אצל איילת שקד חפיפה במשרד הפנים? לחזור להיות שר?

“כן, זה בדיוק מה שיקרה. בנט יקיים את ההסכם”.

האם גילת בנט טעתה?

“מי שמכיר אותה יודע שהיא אישה מאוד עצמאית ודעתנית, והיא מנסה במציאות הלא נורמלית לגדל ארבעה ילדים, וזה לא פשוט”.

יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה טוב?

“תראה, ראש ממשלת ישראל זה התפקיד בעיניי, אולי הכי קשה בעולם. ועד שאתה לא יושב על הכיסא אתה לא יודע. אתה לא יודע איך הבן אדם יתפקד. אני יכולה להגיד לך שהוא שר חוץ טוב מאוד”.

בהקלטות שחשף עמית סגל לפני כחודשיים, שקד נשמעת מעבירה ביקורת חריפה כלפי שר החוץ יאיר לפיד – וחדד תהה איך בניגוד למה שמצטייר מההקלטות, שקד מספרת שיש בינה לבין לפיד “יחסים טובים”.

שקד השיבה: “אתה יודע מה? אני רוצה לספר לך סיפור כדי שתבין את טיב היחסים. אתה זוכר את ההקלטות. עמית סגל מתקשר אליי בשבע וחצי בערב ואומר לי, ‘איילת, לא איש בשורות אנוכי’. אני אומרת לו ‘אוי, עמית, מה קרה?, הוא אומר ‘יש לי הקלטות’. אני מנתקת, מרימה טלפון ליאיר לפיד, אני אומרת ליאיר, ‘יאיר, תקשיב, הולכות להתפרסם הקלטות’. אמרתי לו, ‘אני זוכרת מתי זה היה, זה היה ביום שרבנו’, הוא תדרך נגדי, ואני עניתי לו והייתי עצבנית. והוא אומר לי: ‘איילת, עזבי את השטויות האלה. אנחנו שבוע לפני העברת תקציב – מנסים לפרק אותנו. אל תשימי לזה לב. יאללה, מתקדמים’. ניתקתי את הטלפון, ואמרתי למי שהיה לידי: ‘הבן אדם הזה הוא מענטש'”.

את עדיין חושבת שתהיי ראש ממשלה?

“אני חושבת שבפוליטיקה השמיים הם הגבול. זה הרבה תלוי ברצון, ביכולת ועם קצת מזל”.

שלוש שנים קדימה – לאן את ממשיכה? מה הבית הבא של איילת שקד? ימינה? שאל אותה העיתונאי עופר חדד.

“הבית של איילת שקד זה מחנה הימין. אני לא השתניתי. הערכים שלי לא השתנו. האידאולוגיה שלי לא השתנתה. ולמרות פייק הסתה ושקרים בתקשורת, אני יודעת את האמת, ואתה תראה שתוך כמה חודשים גם הציבור יידע את האמת”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איילת שקד
    02/01/2022 09:39
    ינון
  1. לאיילת שקד לא תהיה לעולם סליחה ומחילה על מעשה הבגידה שהיא עשתה יחד עם נפתלי בנט.
    איילת אישה חלשה שהעלת את השמאל הפרוגרסיבי לשלטון אחרי שנים ארוכות שהם היו כבר לא רלוונטים.

  2. ראיון מלטף , שאלות קשות לא שאלתם .
    02/01/2022 10:34
    שלמה
  3. אופייני לאתר מזוחיסטי כמוכם

    מה עם התעללות במגזר החרדי ?? מה עם גל ההתיקרויות ???כלום

  4. שקרן שקרן
    02/01/2022 15:57
    נפתלי
  5. משקרת בפנים.
    הזוי שאתם מעלים ראיון שלה היא היסטוריה

  6. יורק
    02/01/2022 18:30
    א.
  7. הוכיחה היום שהיא השתבשה לגמרי “…סרת טעם”

  8. כולנוווווווווו ממורמריםםםםםםםםםםםםםםםםםם
    02/01/2022 21:58
    מישהו
  9. 7 מיליון אזרחים במדינת ישראל ממורמרים ממשלת הונאה. גזל רמאות. העם בז לכם. העם קצה נפשו מכם. אתם הסמולנים מגעילים מכוערים אתם מפלצות. לפיד בנט סער ליברמן מיכאלי…. איכס כמו אווזים שחורות מארץ השדים מפלצות ממש. ביבי מלך מלאך ממש. אוטוטו יחזור בעזהי.ת אמן

  10. אילת ןבנו צמד שקרנים
    03/01/2022 14:10
    אילן
  11. אילת תמישכי לשקר בסוף זה יגמר שקרנים את ןהבוס שלך