מלינובסקי קראה: ‘תישארו בגטו!’ • החרדים ענו: ‘אנטישמית! שיכורה!’ I צפו

עימות חריף במליאה: במהלך נאום של ח"כ יוליה מלינובסקי, בו קראה לעבר הח"כים החרדים שהם מאמינים "בשילוש הקדוש של טיפשות, בורות וגזענות", וקראה להם "תישארו בגטו" - צעק ח"כ מאיר פרוש "שיכורה" - וסולק מהמליאה
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשפ"ב / 29.12.2021 19:11

טונים גבוהים בדיון על הצעת חוק בנושא הגיור: יו”ר הוועדה לשירותי דת, ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, עלתה היום (רביעי) אל הדוכן במליאת לכנסת להציג חקיקה פרטית בנושא הגיור, וספגה מבול של קריאות ביניים ועלבונות מצד חברי הכנסת החרדים.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

ח”כ מאיר פרוש מיהדות התורה קרא לעברה כמה פעמים “שיכורה” – ונזרק מהמליאה.

מלינובסקי  תקפה במהלך הצגת החוק את הרב הראשי, הרב דוד לאו, שהתנגד למתווה ועוררה סערה. “הרב הראשי לישראל שכח שהוא עובד ציבור ומקבל משכורת מהציבור, הוא איבד את זה. האולטימטום שהציב לממשלה לפיה אם לא ימנו את מי שהוא רוצה לתפקיד ראש מערך הגיור הוא לא ימלא את התפקיד – לא יקרה”, אמרה.

“אני פונה לשר הדתות – זה כבר מקרה שני. לפני זה היה הרב הראשי יצחק יוסף שיצא נגד הממשלה וחוקיה. עכשיו זה הרב לאו. אני דורשת להתחיל הליך הדחה שלו – זה לא ייתכן דבר כזה, שכל אחד ידע את מקומו”.

אחר כך תקפה את הח”כים החרדים, שקראו לעברה קריאות ביניים: “אתם מצליחים להפתיע אותי כל פעם מחדש, אבל פה זה עובר כל גבול. אתם  מאמינים בשילוש הקדוש של טיפשות, בורות וגזענות. אתם שכחתם שהדת היהודית לא שייכת לרב כזה או אחר, שכחתם מאיפה באתם, שכחתם מה השורשים שלכם, אתם חושבים שיש לכם מונופול על יהדות – תם הטקס. זה לא יקרה יותר.

“אתם גזענים, שובניסטים ושונאי נשים ואנו נעשה לזה סוף ונחזיר את היהדות לעם ישראל. אם אתם מחפשים תורת הגזע ודם נקי אל תכניסו אותנו לדבר הזה”.

ח”כ פרוש קרא לעברה של מלינובסקי: “שיכורה”.

ח”כ גפני זעק: “תסתמי את הפה”.

מלינובסקי ענתה גפני: “תישאר בגטו שלך”.

בסוף דבריה אמר יו”ר הישיבה, ח”כ מנסור עבאס: “נאמרו דברים חמורים. זה לא ראוי להשמיץ חברת כנסת גם אם יש מחלוקת קשה”.

בזמן דבריו, ח”כ מאיר פרוש החל לצעוק “שיכורה” – והוא הוצא מהמליאה בליווי סדרנים.

 

“אנטישמית! שיכורה!” – כך קראו ח”כים מהאופוזיציה לעבר

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סתם נושא למחשבה
    29/12/2021 23:03
    חנן
  1. אם עכשיו יבוא לכאן חיזר שלא יודע מה קורה בארץ ונגיד לו כמה חכים התווכחו אחד אמר למישהי שיכורה והשניה אמרה לו תישאר בגטו
    אחד משינהם הוציאו והוא יצטרך להגיד את מי הוציאו
    את מי הוא יגיד!?