הילולת הבאבא סאלי • מרגי: “מאות אלפים יבואו. נצביע ברגליים”

רבי ברוך אבוחצירא: ”חידלו הרע, אל תתעסקו במקום הנורא הזה” • ח"כ גפני: "הממשלה האנטי יהודית הזו משאירה את מופעי התרבות, הספורט, חגיגות הסילבסטר, אבל את הילולת הבאבא סאלי היא סוגרת" • ח"כ אוריאל בוסו: "עמר בר לב תתפטר! עם ישראל זקוק לשר שמכבד את המסורת"
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשפ"ב / 29.12.2021 17:59

המשטרה הוציאה היום (רביעי) צו האוסר את קיום הילולת הבאבא סאלי ז”ל בנתיבות – בשבוע הבא.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הורה כי השנה לא תתקיים ההילולה המסורתית בהשתתפות הקהל הרחב ולא תותר כניסה לציון הקבר והמתחם. “הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב טען כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות”, נאמר בהודעת המשטרה.

בהמשך הודיעה המשטרה: “בעקבות פניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה.

“לצד זאת אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות”.

ההחלטה של המשטרה גררה זעם מצד נציגי הציבור החרדי.

רבי ברוך אבוחצירא, בנו של הבאבא סאלי, תקף במכתב את ההחלטה על ביטול ההילולה לאביו: ”חידלו הרע, אל תתעסקו במקום הנורא הזה”.

ח”כ יעקב מרגי מש”ס אמר מעל הדוכן במליאת הכנסת כי הציבור יגיע בהמוניו: “בגלל החלטת המשטרה – תהיה צעדת מחאה, יבואו מאות אלפים להילולא. אנחנו נצביע ברגליים, ההילולא תתקיים. אם בכל שנה היו עשרות אלפים – השנה יעלו מאות אלפים להילולא. משטרת ישראל תצטרך להתמודד עם זה. אני הזהרתי”.

הוא הוסיף: “התחושה היא שלציבור המסורתי במדינת ישראל אין פה – זה המסר שהממשלה מעבירה”.

יו”ר ועדת בטחון פנים, ח”כ מרב בן ארי מיש עתיד, הגיבה לו:  “גם לי חשובה ההילולה, אני אנסה לעזור”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני הגיב: “הממשלה האנטי יהודית הזו משאירה את מופעי התרבות, את משחקי הספורט, ואת חגיגות הסילבסטר, אבל את הנושא היהודי של הילולת הבאבא סאלי היא סוגרת. סופה של הממשלה האנטי יהודית הזו קרוב”.

ח”כ יצחק פינדרוס אמר על החלטת המשטרה:  “לא מבין את ההיגיון של הממשלה. חגיגות הסילבסטר – אין בעיה בריאותית, אבל כשרואים מורשת יהודית פתאום יש בעיה?!”

ח”כ אוריאל בוסו, הנמנה על צאצאי משפחת אבו חצירא, הגיב: “עמר בר לב תתפטר! עם ישראל זקוק לשר שמכבד את המנהגים והמסורת שלו”.

גם ח”כ מוסי רז ממרצ יצא להגנת החרדים: “החלטת המשטרה לבטל את הילולת הבאבא סאלי היא פגיעה בחופש הדת. אני קורא למשטרה לבוא בדברים עם המארגנים כדי לאפשר את קיום ההילולה תוך דאגה לבטיחות המשתתפים”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ההיללולה
    30/12/2021 11:08
    מיכאל ארלנגר
  1. ונשמרתכם לנפשכם מאד יש זמים שיש להמנע על מנת לעצור המגפה.במו אותו סיפור אם איני טועה שמספרים על רבי ישראל מסלנטר בזמן מגפה שהיתב ביום כיפור אכל הרב לפני כל הקהל כי ךא רצה שגופם יחלש. ההילןלה אינה מצווה דאוריתא. כבר נאמר פיקוח נפש דוחה שבת.כל ההולך להיללןלה ומסכן אחרים בהדבקות עובר אל תעמוד על דם רעך

  2. הציבור צריך לקחת אחריות כל אחד לעצמו
    30/12/2021 12:08
    רחל
  3. מי שרוצה יבוא ואל תשדלו אף אחד קחו אחריות ותלמדו מאסון מירון אל תלכו כמו עדר תקחו אחריות על עצמכם ומשפחתכם אם תדבקו חלילה ותחלו אף אחד לא יעזור לכם גם אם החילוניים עושים מסיבות וכדו’ ולנו אוסרים כנראה שה’ רוצה להציל אותנו ולכן אסרו עלינו ואני כמובן אישה שאוהבת ללכת ולהתברך בקברי צדיקים אבל במקום של סכנה עדיף שלא שמרו על עצמכם