זה העונש שקיבל היורה שרצח את לורי הי”ד בבית חב”ד בעיר פאוויי

ג'ון ארנסט נידון למאסר עולם ועוד 30 שנים לאחר שהורשע ברצח לורי קיי גילברט הי"ד בת ה-60, ובפגיעה בעוד שלושה ממתפללי בית הכנסת של חב"ד בשביעי של פסח תשע"ט • עורך דינו של הרוצח אמר בעת גזר הדין כי הוא רוצה לדבר, אבל השופט סירב
חרדים 10
כ"ה טבת התשפ"ב / 29.12.2021 01:21

ג’ון ארנסט, שהורשע בביצוע הפיגוע בבית חב”ד בפאווי בשביעי של פסח שנת תשע”ט בו נרצחה חברת הקהילה לורי גילברט קיי הי”ד ושלושה מתפללים נוספים נפצעו, נידון למאסר עולם ועוד 30 שנים בכלא.

ארנסט, בן ה-22, הורשע על פי הודעתו בלא פחות מ-113 סעיפי אישום.

אנשי התביעה פרסמו הודעה משותפת בה נאמר: “ליבנו עם משפחת הנרצחת לורי גילברט קיי, פצועי המתקפה וכל מי שסבל כתוצאה מהפשעים הנתעבים של ארנסט. הפרקליטות האמריקנית וזרועות אכיפת החוק דוחים כל צורות של שנאה ודעות קדומות, ונרדוף ללא הפסקה את המפגעים כדי לעשות צדק”.

על פי כתב התביעה, ארנסט נסע לבית הכנסת של חב”ד בפאווי בבוקר החג כשהוא חמוש ברובע סער טעון במלואו ומצוייד בחמש מחסניות נוספות. הוא פתח באש בבית חב”ד כש-54 חברי הקהיל היהודית התפללו במקום, ומלבד הרצח של לורי הי”ד, בת ה-60, הוא גרם לפציעתם של שלושה מתפללים נוספים –  מנהל בית חב”ד הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע בידו ואיבד אצבע בעת שניסה לעצור את היורה, נויה דהן בת ה-8 ודוד שלה אלמוג פרץ.

לאחר מכן הרוצח נמלט מהמקום. הוא נעצר זמן קצר לאחר הירי.

עורך דינו של הרוצח אמר בעת מתן גזר הדין  כי הוא רוצה לדבר, אבל השופט סירב, ואמר כי אינו מוכן להעניק לו במה לנאום השנאה שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלוואי
    29/12/2021 06:39
    עמית
  1. רק אצלנו רוצח א לא מדבר כי הוא יודע שאם ידבר יופלל בארהב לא תדבר תקבל עונש כפול ופה לרוצחים על בסיס שנאה גזענית או לאומנית מקסימום מאסר עולם שנקצב ל25 שנה גג ושליש יורד על התנהגות טובה