לחכות? מחר יחל בשיבא המחקר הראשון בעולם על יעילות הרביעי

המחקר אמור היה להתחיל כבר לפני שבוע, אך רק היום אושר על ידי ועדת הלסינקי - הוועדה העליונה לניסויים בבני אדם • במחקר ישתתפו כ-150 עובדי בריאות משיבא • המנה הרביעית עדיין לא אושרה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות
חרדים 10
כ"ג טבת התשפ"ב / 26.12.2021 22:30

סוף-סוף: במרכז הרפואי שיבא יחל מחר (שני) מחקר ראשון מסוגו בעולם – שבמסגרתו יינתן חיסון רביעי, במטרה לבחון את יעילות המנה הרביעית.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, המחקר, שנערך בשיתוף משרד הבריאות, אמור היה להתחיל כבר לפני שבוע, אך רק היום אושר על ידי ועדת הלסינקי – הוועדה העליונה לניסויים בבני אדם.

המחקר מבוסס על סרולוגיה וחיסוניות של קבוצת הנבדקים הגדולה בעולם, המונה כ-6000 איש.

במחקר החיסון הרביעי ישתתפו כ-150 עובדי בריאות משיבא, אשר קיבלו את המנה השלישית עד 20 באוגוסט 2021 ותוצאת הסרולוגיה שלהם היא מתחת ל-700.

את המחקר תוביל מטעם שיבא פרופ’ גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים: “במחקר זה, נבחן מהי השפעת החיסון הרביעי על רמות הנוגדנים, על מניעת תחלואה ונבדוק את הבטיחות. המחקר צפוי לשפוך אור על התועלת הנוספת שיש במתן מנה רביעית, נבין האם ולמי כדאי לתת מנה רביעית”.

ההחלטה על החיסון הרביעי התקבלה על ידי הצוות לטיפול במגפות כ”החלטה נצורה” ולא ברור מתי היא תיושם ומתי יתחיל החיסון, עקב העובדה כי היא עדיין לא אושרה על ידי מנכ”ל משרד הבריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות