החיסון מדשדש • הוראה לבתיה”ח: היערכו לזינוק באישפוז הילדים

ההנחיה לבתי החולים מגיעה על רקע נתונים מהעולם • יוקמו מחלקות קורונה לילדים, ויוקצו בין 30 ל-45 מיטות • במשך יומיים: רק 2,000 תלמידים התחסנו בבתי הספר • משרד הבריאות ימליץ: פטור מבידוד למחוסנים מהשבוע הבא • הסיבה? בתוך פחות מחודש צפויים 800 אלף מבודדים
חרדים 10
כ"ג טבת התשפ"ב / 26.12.2021 22:04

בעקבות הנתונים שמגיעים על עלייה באשפוזי הילדים בחו”ל, בעיקר מניו יורק ומדרום אפריקה – במשרד הבריאות יוציאו מחר מסמך הנחיות למנהלי בתי החולים להיערך לתרחיש של עלייה באשפוזי ילדים גם בארץ. כך דווח הערב (ראשון) ב’כאן חדשות’.

לפי ההנחיות – אם תהיה מסה של ילדים שידבקו וחלקם יגיעו לתחלואה קשה ולאשפוז – יהיו שבעה מרכזי-על ייעודיים לטיפול בילדים: שניידר, דנה-איכילוב, תל השומר, רמב”ם, סורוקה, הדסה ובית החולים הצרפתי בנצרת.

לפי התרחיש, יוקמו מחלקות קורונה לילדים, יוקצו בין 30 ל-45 מיטות, ויוכשרו צוותים רפואיים. ההיערכות הזאת היא למקרה שבימים הקרובים תהיה עלייה מאסיבית בנדבקי אומיקרון, והראשונים להידבק יהיו האוכלוסיות הלא מחוסנות.

נכון לעכשיו, שיעור הילדים המחוסנים נמוך – ומבצע החיסון נוחל כישלון.

רק 2,000 תלמידים התחסנו ביומיים 

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מבצע החיסון, לטובתו גויסו כ- 400 אחיות בריאות הציבור, לא מתקדם. בשבוע שעבר, במשך יומיים – רביעי וחמישי – חוסנו רק כ- 2,000 תלמידים, ובסך הכל מאז תחילת החיסונים בבתי הספק חוסנו כ- 21,000 תלמידים.

ניידות החיסונים הוצאו מבתי הספר לטובת הקניונים וכעת מי שמחסן הן אחיות בריאות הציבור שקיבלו הוראה להפסיק כל פעילות חיסונים אחרת.

ועדת החינוך של הכנסת צפויה להתכנס מחר בבוקר בשעה 11:00 על מנת לאשר חלק מההחלטות וההגבלות הנוגעות למערכת החינוך. על פי המתווה החדש בגנים, החינוך המיוחד, עולים, נוער בסיכון וצהרונים – יפעלו כרגיל. בכיתות ז’-י”ב בערים כתומות ואדומות: אם אין 70% מחלימים ומחוסנים בכיתה, יהיה מעבר ללמידה מרחוק בזום ולא יתקיימו לימודים פרונטאליים.

לפי נתוני מערכת הבריאות, יש היום  5,297 תלמידים חולי קורונה במוסדות החינוך, לאחר שביום חמישי עמד מספרם על 4,787. מספר התלמידים בבידוד גם הוא גדל ועומד על 40,833, לאחר שביום חמישי עמד על כ-38 אלף.

הערכה: עשרות אלפי נדבקים ביום

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במשרד הבריאות מעריכים כי אם קצב התפשטות זן האומיקרון בישראל יהיה דומה לעלייה בתחלואה במדינות שונות, כמו בריטניה, מספר הנדבקים בו בארץ עלול להגיע לעשרות אלפי נדבקים ביום.

בכיר במשרד הבריאות אמר בשיחה סגורה עם נציגים ממשרדי ממשלה ובכירים במשק, כי התחלואה צפויה לאתגר את התפקוד היומיומי בארץ בתחומים רבים, בהם במקומות העבודה, בחינוך ובפנאי – וכי יש להיערך לכך בהתאם.

בכירים במשרדי ממשלה ובתעשייה מתחו בדיון ביקורת על ההיערכות להתפשטות התחלואה. בכיר במשרד התחבורה אמר כי במשרד הבריאות מדברים על מצב קיצון, אולם הכלים שניתנים לטפל בו הם כלים שהיו בגלי תחלואה קודמים.

מנהל אגף ביטחון, חירום וסייבר במשרד התחבורה, אברי כהן, אמר כי הציפייה היא לצעדים הרבה יותר דרסטיים שיינקטו כדי למנוע קטסטרופה עתידית.

המלצה לשנות את מדיניות הבידודים

בתוך כך, משרד הבריאות ימליץ להעניק פטור מבידוד למחוסנים נגד קורונה שנחשפו לחולים באומיקרון – החל מהשבוע הבא.  כך דווח בחדשות 12.

הסיבה? בשל קצב הריבוי הגבוה של וריאנט אומיקרון, שמספר המאומתים אליו הוכפל ביממה האחרונה, נוצר גל בידודים רחב מימדים בישראל. כ-85 אלף בני אדם מבודדים כבר היום, ולפי ההערכות המספר הזה צפוי להכפיל את עצמו בתוך שבוע ל-170 אלף.

בתוך כשבועיים עד שלושה, על פי מדיניות הבידודים הנוכחית, יעלה המספר לכ-600 אלף עד 800 אלף מבודדים.

כדי למנוע את המשך הנזק למשק ולחיי האזרחים, במשרד הבריאות ימליצו מחר לנפתלי בנט להעניק פטור מבידוד למחוסנים שנחשפו לחולים באומיקרון.

על פי ההערכות, המתווה לא יאושר באופן מיידי, אלא ייושם בתוך שבוע עד עשרה ימים.

“אנחנו לא רוצים להגיע לסגר אפקטיבי דרך בידודים”, אמר לחדשות 12 בכיר במשרד הבריאות. ההחלטה בנושא צפויה להתקבל מחר, והצפי הוא שהשרים ילחצו להחיל את המתווה כבר השבוע, בין היתר כדי להאיץ את מבצע החיסונים.

‏עוד מסתמן: משרד הבריאות יודיע בעוד כשבוע על ביטול המדינות האדומות, מכיוון שכל עוד התחלואה מתפשטת בקהילה, אין הצדקה למדינות אדומות. לפי חדשות 12, ההערכה היא שבימים הקרובים משרד הבריאות יודיע על שינוי בקריטריונים כך שיהיו מעט מאוד מדינות אדומות, אם בכלל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות