‘עבריין מורשע’? דרעי הגיש תביעת דיבה בסך 400 אלף נגד בן כספית

יו"ר ש"ס הגיש לבית המשפט השלום בתל אביב תביעת דיבה בסך 400 אלף ש״ח, נגד איש התקשורת בן כספית • העיתונאי צייץ בתגובה: "נדמה לי שחורה לו שלא כתבתי 'עבריין סידרתי מורשע'"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשפ"ב / 26.12.2021 18:20

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיש היום (ראשון) לבית המשפט השלום בתל אביב תביעת דיבה בסך 400 אלף ש״ח, נגד איש התקשורת  בן כספית, לאחר שכתב בטורו השבועי בעיתון ‘מעריב’: “דרעי, עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו”.

התביעה הוגשה באמצעות עו״ד אילן בומבך.

עו”ד בומבך טוען בתביעה כי בן כספית “בחר לעשות שימוש במינוח ‘עבריין מורשע’, אף שהתובע ריצה את עונשו כבר לפני כמעט 20 שנים ושב מאז לחיים הפוליטיים בישראל, בהתאם ובכפוף לכל דין. לכן, שימוש במינוח זה בהקשר ההתבטאות הנוראה והמזוויעה של הנתבע, מלמד על כוונה יתרה לפגוע בתובע ולבטח על חוסר תום לב בבואו ‘לשפוט’ באופן פסול ונקלה את ‘מעשיו’, כביכול, של התובע בהקשר של אסון מירון.

“כמו כן, אדם סביר הקורא את המילים, עלול לחשוב שהתובע כבר הורשע בעניין אסון מירון”.

עוד נאמר בתביעה: “לא רק שהנתבע הלבין את פניו של התובע, אלא הוא גם ‘שפט’ אותו. שכן בחודשים האחרונים דנה בעניין ועדת חקירה ממלכתית ששומעת עדים מעדים שונים והיא אמורה להכריע בדבר אחריותו של אדם זה אחר לאסון.

“במשפט הישראלי, עיתונאי או בעל טור דעות, איננו זכאי לכתוב ככל אשר עולה על רוחו. ולסטייה משורת הדין יש מחיר. אכן, על אף החשיבות הרבה שייחס המחוקק להבעת דעה על נציגי ציבור ומתיחת ביקורת על התנהגותם ופעולותיהם, נפסק כי חופש ביטוי זה אינו בלתי מוגבל והחוק לא התיר את דמם של אנשי הציבור, באופן שניתן יהא להשמיצם ולהשתלח בהם בשם חופש הביטוי”, נכתב בתביעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות