זו ההצעה של בנט שגרמה לבכירים במשרד החינוך להגיב בתדהמה

בנט מקדם תוכנית חדשה: רק ילדים "מוגנים" ילכו לבתי הספר, ואלו שלא - יילמדו מרחוק • אנשי משרד החינוך קיבלו את ההצעה בתדהמה וכינו אותה "קיצונית" • בנט צפוי להיתקל בהתנגדות גורפת של שרים • הנהגת ההורים הארצית: "נקרא להשבתת כל מוסד חינוכי"
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ב / 20.12.2021 23:36

זה הפתרון של בנט לכישלון מבצע חיסוני הילדים? בפגישה שקיים היום (שני) עם בכירי משרד החינוך הציג ראש הממשלה תוכנית במסגרתה רק תלמידים מחוסנים יורשו להגיע לבתי הספר – בעוד תלמידים “לא מוגנים” ייאלצו להסתפק בלמידה מרחוק.

זהו למעשה התמריץ שרוצה ראש הממשלה להציב בפני ההורים על מנת לשכנע אותם לחסן את ילדיהם.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, ההצעה התקבלה בתדהמה על-ידי אנשי משרד החינוך. לטענתם, זו לא יכולה להיות המשמעות של השארת מערכת החינוך פתוחה. הם הוסיפו כי בנט הוא זה שתמך במדיניות בדיקות במקום בידודים, וניתן להמשיך איתה במקום לגשת ל”הצעות קיצוניות”.

בכירי המשרד הם ככל הנראה לא היחידים שמתנגדים לתוכנית.

לפי ההערכות, גם אם בנט יחליט שהוא מביא את ההצעה לאישור הממשלה, צפויה להיות לכך התנגדות גדולה של שרים – ולכן לא בטוח שיש לו את הרוב הנדרש להעביר את ההצעה.

הנהגת ההורים הארצית הגיבה, כי היא “לא תיתן ידה להפרדה בין תלמידים. הצעה שכזו היא בושה למקבלי ההחלטות בישראל”.

לדברי הארגון, צווי החיסונים שניתנו היום מטעם חדר מצב על הכנסת חיסוני הקורונה בכוח למוסדות החינוך היא מהלך של כפייה שיוביל למאבקים במוסדות, לטעויות חמורות ובעיקר לחוסר אמון בין ההורים לצוותי ההוראה.

“אנו קוראים לראש הממשלה לחזור בו מהחלטתו ולהתחשב ברצון הקהילה, הרשות והנהלת מוסדות החינוך, ולהכניס את חיסוני הקורונה רק להיכן שמעוניינים בהכנסתם”, הוסיפו בהנהגת ההורים. “נקרא להשבתת כל מוסד חינוכי שאליו יוכנסו החיסונים למרות ההתנגדות המקומית. ילדינו הם לא כלי משחק ולא נאפשר הטלת סנקציות על הילדים הלא-מחוסנים באמצעות מניעת כניסתם למוסדות החינוך. עד הילדים!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות